Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) در صفحه اینستاگرامش با ارائه دو نمودار به تشریح کارزار ضد اطلاعاتی و جنگ روانی علیه ایران پرداخت و نوشت:

«سلام دوستان

با تسلیت مجدد ترور وحشیانه دانشمند برجسته هسته‌ای کشور، شهید دکتر محسن فخری زاده، اجازه می‌خواهم نکته قابل توجهی را با شما در میان گذارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همانگونه که در خبر‌ها دیده‌اید، این روز‌ها بانیان و حامیان سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ملت دلاور ایران در تلاشند تا از واپسین روز‌های رژیم ترامپ برای ایجاد تشنج و نابود کردن فضای ایجاد شده برای لغو تحریم‌های ظالمانه بهره گیرند.

سفر‌های سراسیمه پامپئو به منطقه، ملاقات سه جانبه در عربستان و بیانیه‌های نتانیاهو همگی نشانگر این توطئه است که متأسفانه در روز جمعه در اقدام بزدلانه تروریستی و شهادت یکی از مدیران برجسته کشور متبلور شد.

اما همزمان با این اقدام تروریستی، کارزار ضداطلاعاتی و جنگ روانی هدایت شده از سوی همین محور اهریمنی آغاز شد، به این امید واهی که برنامه پلید پامپئو، نتانیاهو و بن سلمان برای تشنج آفرینی کامل شود.

در اولین خبر شهادت دکتر فخری زاده که در رسانه‌های فارسی زبان منتشر شد، به دروغ ادعا شد که «رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.»

این مطلب ١٨٠ درجه خلاف واقعیت است و نام دکتر فخری زاده توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی در اواسط دهه ٨٠ شمسی به آژانس داده شد و در قطعنامه ١٧٤٧ مصوب ٤ فروردین ١٣٨٦ در فهرست تحریم شورای امنیت قرار گرفت.

بررسی و تحلیل کلید واژه‌های ده هزار توئیتی که در چند ساعت اول پس از ترور در فضای مجازی در این زمینه منتشر شد، نشان می‌دهد که حدود ٧٩ درصد توئیت‌ها جهت‌گیری برای اختلاف افکنی داخلی (مخالفت با برجام، همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مذاکره) تدوین شده و تنها ٢١ درصد آن‌ها علیه آمران و عاملان این جنایت وحشیانه بوده است.

جالب‌تر اینکه نزدیک ٩٣ درصد این توئیت‌ها مربوط به حساب‌های مجعول و بی‌شناسنامه با سابقه کمتر از یک سال و عمدتا با منشاء خارجی بوده‌است.
مسئولان و مردم هوشمند فریب این آخرین دست و پا زدن‌های تروریست‌های بین‌المللی را نمی‌خورند

ظریف در پایان تصریح کرده است:، اما مسئولان و مردم هوشمند ایران هیچگاه فریب این آخرین دست و پا زدن‌های تروریست‌های بین‌المللی و جنگ‌طلبان بدنام و تندروی صهیونیست را نخواهند خورد و با هر مرام و مسلکی برای قطعی ساختن دستاورد‌های مقاومت قهرمانانه خود در برابر جنگ اقتصادی ترامپ و شرکا انسجام و یکپارچگی خود را حفظ خواهند کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ظریف فخری زاده آمریکا اسرائیل شهید هسته ای پارسی خبر فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد

به گزارش جماران؛ ظریف در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

سلام دوستان کتاب «پایاب شکیبایی» که برداشت‌هایی از هشت سال وزارت بنده است، با استقبال شما در نزدیک یک ماه به چاپ سوم رسید.

برخی گفتارهای کتاب

دولت مستعجل بازنشستگی

پل و پیل و هندوستان

خودمان انتخاب کردیم

وزارت امور خارجه؛ نگاهی از درون

نگاه مردسالارانه و جایگاه زنان دیپلمات

بهسازی ساختار وزارت امور خارجه

کناره‌گیری

رابطه‌ با نهادهای زمامداری داخلی

کارنامۀ حقوق بشری

دیپلماسی نمایشی

فاجعۀ هواپیمای اوکراینی

دیپلماسی عمومی

بازی شماتت

تأثیر رسانه بر سیاست

برسازی ذلت

چارچوب روابط خارجی

سیاست خارجی و منافع ملی

گوناگونی منابع قدرت و جایگاه مردم

اولویت‌ها

دوران پساقطبی

امنیتی سازی

عزت

پیوند با همسایگان و جنوب جهانی

اولویت پیوند با همسایگان

دوگانۀ حضور و نفوذ

همدلی و نیابت

واکاوی انگیزه‌های نگاه به جهان عرب به جای جهان ایرانی

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای کاسپین

نگاه آسیایی

ایران و قدرت‌های بزرگ

پیوندها با روسیه

اصالت و نیاز در پیوندهای خارجی

پیوندها با چین

پیوندها با اروپا

سرشت خودکانون‌بینی اروپایی

فرصت‌ها در اروپا

برجام

چالش‌های اجرای برجام

سخن پایانی (چالش شناخت فرایندهای ملی، منطقه‌ای و جهانی؛ فقدان اجماع داخلی پیرامون منافع و امنیت ملی، آرمان‌ها و اولویت‌ها؛ بی‌توجهی به توانمندی‌ها، گزینش اهداف بر پایۀ آرزوها؛ انگارۀ شیفتگی و بیزاری؛ چالش‌های پیوندها با همسایگان؛ چالش پیوندها با چین و روسیه؛ چالش در منطقۀ قفقاز؛ کنارگذاشته شدن ایران از راه‌های منطقه‌ای؛ چالش مزمن برجای‌مانده از جنگ تحمیلی؛ بحران امنیتی‌سازی ایران؛ چالش مدیریت تنش با آمریکا)

از همه شما سپاسگزارم. امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد.

 

دیگر خبرها

  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم