Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه از مردم درخواست داریم به ما کمک کنند، گفت: بیایید گذشته را کنار بگذاریم. اکنون به عزم ملی نیاز داریم و باید همه به هم کمک کنیم؛ در حال حاضر دشمن همه ما ویروس کرونا است.

دکتر"سیدوحید احمدی طباطبایی" شامگاه دوشنبه دهم آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه کرونا درمان و واکسن ندارد، آنچه که مهم است رفتار اجتماعی مردم و هماهنگی های بین بخشی در مقباله با این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مقابله با کرونا افزود: اهداف این ائتلاف ملی کاهش آمار بستری در بیمارستان، کاهش مرگ و میر و موارد شدید بیماری است.

احمدی طباطبایی تصریح کرد: اصول این برنامه علمی، محله محور و خانواده محور و منطبق بر نظام شبکه بهداشتی و درمانی مردم است و یکی از اصول مهم آن مشارکت اجتماعی مردم است.

وی با اشاره به اهداف طرح مبنی بر ارائه فعال خدمات و مراقبت ها، جلب همکاری بین بخشی و استفاده از فناوری های نوین، بیان کرد: تشدید نظارت بر پروتکل ها و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، آموزش و اطلاع رسانی، قرنطینه خانگی افراد و حفاظت از گروه های آسیب پذیر، ایجاد محدودیت هوشمند و هدفمند و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری از جمله راهبردهای طرح شهید سلیمانی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شناسائی و مراقبت از فرد بیمار، افراد در معرض تماس نزدیک و مراقبت در منزل از وظایف تیم های مراقبتی است و تیم های نظارتی از مراکز ارائه خدمات، تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و صنفی بازدید و بر پروتکل های بهداشتی نظارت می کنند و این موارد برنامه های مختلف و ریزتری دارد.

وی در ادامه افزود: به زعم برخی از کارشناسان وزارت بهداشت، در کرونا به عنوان ویروسی که از ووهان شروع شد، تغییرات و جهش هایی به وجود آمده و شبیه به ویروسی شده که از ایتالیا آمده و موجب مرگ و میر و سرایت پذیری بیشتری شده است بنابراین لازم است همه نهادها پای کار بیایند.

احمدی طباطبایی تصریح کرد: از تلاش های بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر و ارتش تشکر می کنیم و امیدواریم با همکاری ها بین بخشی، مشارکت اجتماعی و سازماندهی و شبکه سازی که در طرح شهید سلیمانی برای آن برنامه ریزی شده و سهم هرکس مشخص شده، کار به خوبی دنبال شود.

وی با بیان اینکه از مردم درخواست داریم به ما کمک کنند، افزود: بیایید گذشته را کنار بگذاریم. اکنون به عزم ملی نیاز داریم و باید همه به هم کمک کنیم؛ در حال حاضر دشمن همه ما ویروس کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همه دانشگاه های علوم پزشکی استان یک شماره تلفن همراه تهیه کرده اند که مردم می توانند نقض پروتکل ها را از طریق پیامک به آن شماره اطلاع بدهند. هر نقض پروتکل موجب مرگ و میر است و نمی پذیریم این اتفاق بیفتد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مناطق محروم و حاشیه ای و روستاها در مواردی که فرد مثبت در خانواده شناسائی شده باشد، درب منزل از اطرافیان تست گرفته می شود و اولویت با حاشیه، روستاها و مناطق محروم است.

احمدی طباطبایی درباره نظارت بر رعایت پروتکل ها در ساختمان پزشکان و داروخانه ها تصریح کرد: ساختمان پزشکان و داروخانه ها جزو اماکن عمومی هستند و تاکنون به ۴۰۰ مورد تذکر داده شده و اخیرا دستور پلمب سه داروخانه صادر شده و برای بهداشت فرقی نمی کند و نهادهای مسئول نظارت، به شدت پیگیر برخورد با ادارات متخلف هستند.

وی در پایان بیان کرد: مردم حتما به تماس ۴۰۳۰ پاسخ بدهند و برای حضور همکاران در اجرای طرح شهید سلیمانی درب منازل، با آنها هماهنگ می شود و با لباس مشخص حضور می یابند و از مردم درخواست داریم به عنوان سفیران سلامت به ما بپیوندند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان احمدی طباطبایی علوم پزشکی پروتکل ها طرح شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است

  در حالی که بسیاری از متقاضیان  در زمینه پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه بودند اما به گفته بسیاری از کارشناسان در حال حاضر پرداخت این تسهیلات نقش موثری در افزایش میزان مشارکت های مردمی دارد .

به گفته کاظمی کارشناس مسکن در حال حاضر با وجود تاکیدات بسیار زیاد در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت اما همچنان شاهد آن هستیم که برخی از بانک ها در این حوزه همکاری لازم را انجام نمی دهند و این امر خود زمینه ساز  کند شدن روند ساخت مسکن شده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین عرضه زمین نقش موثری در تقویت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر هم خود زمینه ساز همکاری و مشارکت بیشتر متقاضیان مسکن می‌شود.

او یادآور شد: اجرای این اقدامات از سوی دولت زمینه ساز محقق شدن بیشتر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دادستان کل کشور: طرح «نور» فراجا ادامه پیدا خواهد کرد
  • دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • پزشک مصری بازگشته؛ از وضعیت اسفناک غزه گفت
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی