Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@04:15:12 GMT

آخرین خبر‌ها از سینما در روزی که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۴۲۸۹

آخرین خبر‌ها از سینما در روزی که گذشت

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال بعد از شیوع موج سوم بیماری کرونا بار دیگر تعطیلی طولانی مدت را تجربه می کنند. خبرگزاری میزان - سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال بعد از شیوع موج سوم بیماری کرونا بار دیگر تعطیلی طولانی مدت را تجربه می کنند.    سینما، اما از تیر ماه ۹۹ با بازگشایی سالن‌ها روبرو شد، اتفاقی که توانست در بدو امر امید تازه‌ای به علاقمندان به این هنر ببخشد، اما در نهایت با موج سوم بیماری بار دیگر هنر هفتم با افت در عرصه تولید و نمایش روبرو شد. بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

جواد نوروزبیگی «بازگشته» را تهیه می‌کند/ معرفی بازیگران

 فیلم سینمایی «بازگشته» به نویسندگی و کارگردانی و سرمایه گذاری ندا محمودی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی به تازگی وارد مرحله پیش تولید شده است و با دریافت پروانه ساخت و انتخاب کامل عوامل ظرف یکی دو هفته آتی مقابل دوربین خواهد رفت.

از میان بازیگران تاکنون حضور کامران تفتی، السا فیروزآذر، آیدین ختایی، زهرا داوودنژاد، محمد آقامحمدی، سمیه مهری، سحر آقاسی، محسن علیمحمدی، زینب قادری و افسانه چهره‌آزاد، به همراه بازیگران خردسال: حامی ترابی، رها قربانی و محمد مبین موسی‌لو در این پروژه قطعی شده است.
«بازگشته» یک ملودرام اجتماعی در سبک نوآر است و در خلاصه داستانش آمده است: «سایه، زنی خانه‌دار است که با وجود داشتن بیماری روانی، با همسر خود امیر دچار مشکلات عاطفی شده است. او برای زندگی و عشقش تلاش می‌کند ولی امیر... .»

دیگر عوامل «بازگشته» که تاکنون حضورشان در این پروژه سینمایی قطعی شده است عبارتند از جانشین تهیه: ندا محمودی، مشاور کارگردان: مسعود آب‌پرور، مدیر فیلمبرداری: سیروس عبدلی، مدیر صدابرداری: فرزان معاونیان، مدیر چهره‌پردازی: مرتضی کهزادی، صداگذار: بهروز معاونیان، مجری طرح و مدیر تولید: رضا پونکی، مدیر تدارکات: روح‌الله خلجی، برنامه‌ریز: سیدبهنام حسینی‌بیدار، طراح صحنه: امین جهانی، طراح لباس: مینو آقاسی، تدوین: نوید قناعی، آهنگساز: علیرضا محمدی، طراح بدلکاری: امیرحسین خنجری، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: مهدی دلخواسته، طراح پوستر: پژمان ابوالقاسمی، مدیر مالی: امیر آبگینه‌چی و مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد.

فضای شهر رومانی را در «سینماحقیقت» ببینید

مستند بلند «آکاسا، خانه من» در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش درمی‌آید.

مستند بلند «آکاسا، خانه من» تولید سال ۲۰۲۰ کشورهای رومانی، آلمان، فنلاند به کارگردانی رادو چیورنیچوک در بخش بهترین‌های جهان مستند چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش گذاشته می‌شود.

در خلاصه موضوع این فیلم مستند آمده است: «طی دو دهه‌ گذشته خانواده اِناش Enache در دلتای بخارست زندگی کرده‌اند. دلتای بخارست فضای سبز وسیعی است که حیات‌وحش آن به یک اکوسیستم نادر شهری تبدیل شده است. آنها با آهنگ تغییر فصل‌ها، زندگی ساده و به‌ دور از هیاهوی جامعه را سپری می‌کنند، اما به‌زودی این فضای آرام از بین خواهد رفت! آنها دیگر نمی‌توانند از فشار شهرداری رهایی یابند و مجبور می‌شوند به شهر نقل مکان کرده و یاد بگیرند که طبق قوانین جامعه رومانی زندگی کنند ... .»

مستند «آکاسا، خانه من» Acasa, My Home یکی از آثار منتخب بخش «بهترین‌های جهان مستند» این دوره‌ «سینماحقیقت» است که به‌صورت غیررقابتی و در قالب نمایش‌های برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.

این فیلم در سال ۲۰۲۰ برنده جوایز بسیاری شده است از جمله جایزه جشنواره داک.فست مونیخ، جایزه ویژه هیات انتخاب جشنواره مستند تسالونیکی، جایزه حقوق بشر جشنواره سارایوو، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره ساندنس، بهترین مستند جشنواره کراکو، جایزه بهترین رویکرد اخلاقی جشنواره میک.داکس، تقدیر ویژه جشنواره زوریخ، سه جایزه از جشنواره زاگرب.داکس.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ به‌صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

ثبت‌نام هنرمندان از ۱۲۲ کشور در جشنواره فیلم «موج»

ابراهیم حصاری دبیر جشنواره فیلم «موج» کیش با پایان مهلت ثبت نام در این رویداد سینمایی، تعداد آثار ارسال شده در ۲ بخش ملی و بین‌الملل را اعلام کرد.

ابراهیم حصاری دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش که اسفندماه امسال در ۲ بخش سفر و گردشگری و نگاه ویژه: دریا، برگزار می‌شود، آمار آثار ارسال شده به این رویداد سینمایی را اعلام کرد.

وی بیان کرد: با پایان مهلت ثبت‌نام در این جشنواره تعداد آثار ارسال شده به تفکیک احصا شده و قابل اطلاع رسانی است. بیش از ۴۷۷۵ اثر از ایران و ۱۲۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، ایتالیا، هلند، آلمان، ژاپن، کانادا، فرانسه، چین، هند، امارات متحده عربی، روسیه، کره، پرتقال، یونان، برزیل، انگلیس، فرانسه، آفریقا، لبنان، بلژیک در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش در پایان گفت: تعداد ۴۶۸ فیلم در بخش ملی جشنواره ثبت شده است که از این بین ۳۳۴ فیلم داستانی و ۱۳۴ فیلم مستند هستند. همچنین ۴۰۶۶ اثر خارجی در بخش بین الملل به جشنواره رسیده، در بخش فیلمنامه نیز تعداد ۲۴۱ فیلمنامه توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شده است.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش از ۲۸ بهمن لغایت ۱ اسفندماه ۱۳۹۹ در جزیره کیش برگزار می‌شود.

فیلمبرداری «خوره» به پایان رسید/ داستان یک باند تبهکار

فیلمبرداری فیلم سینمایی «خوره» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین قاسمی جامی بر اساس فیلمنامه‌ای از مهدی معمارزاده زنجانی بعد از وقفه‌ای طولانی به دلیل شیوع ویروس کرونا به پایان رسید.

بخش عمده‌ای از فیلمبرداری فیلم سینمایی «خوره» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین قاسمی جامی با نام قبلی «وثیقه» پاییز و زمستان سال گذشته انجام شد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد.

پس از گذشت نزدیک به یک سال، سکانس‌های باقی‌مانده از این فیلم سینمایی نیز اوایل پاییز امسال فیلمبرداری شده است و «خوره» وارد مراحل پس از تولید شد.

در خلاصه داستان «خوره» آمده است: «مهران بعد از ۱۰ ماه بازداشت با قرار وثیقه شخصی به نام جدیدی که اعتقاد دارد او بی‌گناه است، به‌طور موقت آزاد می‌شود، اما ناگهان خود را در یک باند تبهکار می‌یابد.»

افشین هاشمی، پژمان بازغی، میترا حجار، لیندا کیانی، نسیم ادبی، حمیدرضا پگاه، امید روحانی، سیدجواد یحیوی، مهدی پتکی، قربان نجفی و هامون سیدی بازیگران این فیلم هستند.

عوامل فیلم سینمایی «خوره» عبارتند از کارگردان و تهیه‌کننده: حسین قاسمی جامی، نویسنده فیلمنامه و سرمایه‌گذار: مهدی معمارزاده زنجانی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: مهدی توکلی، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سکوت، صدابرداری: مهدی یگانه، صداگذاری: بهمن اردلان، طراح چهره‌پردازی: محسن ملکی، طراح صحنه و لباس: مجید لیلاجی، مدیر تولید: هاشم علی اکبری، مدیر پروژه و پشتیبانی تولید و مجری طرح: مصطفی کشتگر، جلوه‌های ویژه: جواد نوروزی، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، مدیر و طراح بدلکاران: امیرحسین خنجری، جانشین تهیه‌کننده: مهدی معمارزاده زنجانی، مشاور پروژه: محمدرضا سکوت، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: عباس ابهری و علی عباس حسینی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

انتهای پیام/

برچسب ها: سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا سینما سینمای ایران جشنواره بین المللی فیلم سینمای ایران فیلم سینمایی طولانی مدت روبرو شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، متن این فراخوان به این شرح است:

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، با هدف ارتقای سینمای ایران از طریق مساله‌یابی دقیق و شناخت چالش‌های اصلی آن، محورهای پژوهشی سازمان سینمایی را ( که با نظرخواهی از سینماگران، پژوهشکده‌ها پژوهشگران، استادان دانشگاه، بخش‌های مختلف سازمان سینمایی، اصناف و انجمن‌های سینمایی گردآوری شده است) با رویکرد میان‌رشته‌ای و کاربردی، پس از پالایش توسط شورای پژوهشی معاونت، به شرح زیر اعلام می‌نماید:

*محورهای پژوهشی:

1- سینمای ایران، گفتمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی

2- سینمای دفاع مقدس و مقاومت

3- جهش تولید در سینمای ایران و چالش های پیش رو

4- کارکرد های سینما در روایت پیشرفت ایران اسلامی و امید افزایی

5- طراحی الگوی بهره‌گیری از ظرفیت زیست بوم علم و فناوری در توسعه زیرساخت‌های سینما درایران

6- ظرفیت‌های سینما در کار آفرینی و اشتغال

7- ظرفیت‌های روایی سینمای ایران درخارج از تهران ( مستند ، انیمیشن و داستانی )

8-سینما، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی ( ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای آینده سینمای ایران )

9- موانع و راهکارهای تقویت فیلمنامه در سینمای ایران

10- ظرفیت‌های ادبیات فارسی، فرهنگ عامه و موسیقی محلی در تولید آثار انیمیشن، مستند و داستانی

11- خلاء‌ها و چالش‌های حقوقی سینمای ایران ( حقوق مخاطب ، مالکیت معنوی ، نظام قراردادها و ... )

سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، از کلیه مراکز علمی و پژوهشی، اساتید و پژوهشگران برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد .

* علاوه بر حمایت از طرح‌های پژوهشی در محورهای ده‌گانه یاد شده، چنانچه پایان نامه‌هایی به موضوعات مذکور بپردازند و یا به صورت خلاقانه به یکی از نیازهای کاربردی سینمای ایران پاسخ دهند، درمقطع کارشناسی ارشد تا سقف 100 میلیون ریال و درمقطع دکتری تا سقف 150 میلیون ریال، مورد حمایت قرارخواهند گرفت .

پژوهشگران محترم قبل از ارائه طرح‌نامه پژوهشی ( پروپوزال )، ارائه فرم درخواست طرح اولیه پژوهشی (RFP ) و قطعی کردن عنوان پژوهش، ضروری است برای دریافت فرم مربوطه به آدرس سایت اینترنتی زیر مراجعه نمایید.

apf.farhang.gov.ir/fa/deputy/appliedresearch

• مهلت ارسال آثار ، 30 /3 / 1403

درخواست‌ها و طرح‌نامه‌های پژوهشی می‌بایستی به ایمیل‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی cinemares@chmail.ir ارسال شوند. بدیهی است این طرح‌ها ، نزد سازمان امانت خواهند بود .

• شماره تماس : 38512234 - 09125366685

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تارانتینو از ساخت فیلم «منتقد سینما» منصرف شد
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳
  • مستند پرتره عبدالحمید قدیریان از رادیو فرهنگ