Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری فارس ـ همدان، جابجایی آرامستان تویسرکان با نام «بهشت زهرا(س)»، بیش از هشت ماه است که از سوی مسوولان شهرستان مطرح شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است، ماجرا از این قرار است که طرح مسئله از یک سو مورد تایید بود اما انتخاب محل امامزاده ناصر(ع) برای انتقال آرامستان در آغازین روزهای طرح این جابجایی مورد انتقاد برخی قرار گرفت و موضوع رسانه‌ای شد؛ امروز هم اخباری مبنی بر کمبود قبر در آرامستان، تیتر اخبار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌تردید این حق مردم و دلسوزان شهرستان است که جابجایی آرامستان با کار کارشناسی شده و به نفع عموم مردم انجام گیرد؛ تا اتفاق جبران‌ناپذیری رخ ندهد.

آرامستان «بهشت زهرا(س)» که حدود سال ۱۳۴۰ در شهر تویسرکان ایجاد شده این روزها دیگر فضای کافی برای دفن اموات ندارد و شاید بهتر است بگوییم به خاطر تدبیر غلط مسوولان در سال‌های گذشته.

متاسفانه یکی از اقدامات که غیر مهندسی و غیر کارشناسی که در این منطقه سال ۸۸ اجرایی شد جانمایی مسکن مهر بدون لحاظ هیچ آینده‌نگری درباره وضعیت «بهشت زهرا(س)» و احداث مساکن مهر در وسعتی حدود ۱.۳ هکتار بود. حال اینکه گفته می‌شود تنها فاصله بین مساکن مهر چون مسکن مهر ۲۵۰ واحدی و... با «بهشت زهرا(س)» معبری حدود ۲۰ متری است که قرار بوده به فضای سبز تبدیل شود که هنوز یک معبر خاکی است! تدبیری غلط که امروز آرامش را از مردم شهرک مسکن مهر گرفته و بحران دفن اموات را گریبان‌گیر آرامستان ۵۹ ساله شهر تویسرکان کرده است.

اینجاست که کار کارشناسانه و واقع‌بینانه خود را نشان می‌دهد مسوولان تویسرکان باید از تدبیر نادرست سال 88 که امروز تلخی، جدل و انتقاد جامعه را برانگیخته تجربه کسب کنند و از تکرار مجدد چنین اقداماتی که منفعت عمومی را به خطر می‌اندازد جلوگیری کنند و  با نگاهی منطقی برای جانمایی آرامستان جدید شهر تصمیم گیری و اقدام کنند.

حال اینکه فضاهای که برای ایجاد آرامستان جدید معرفی شده چقدر کارشناسی شده و یا اینکه با توجه به پر شدن ظرفیت «بهشت زهرا(س)» آیا برای تدفین اموات تدبیری شده یا خیر؟ و تکلیف جابجایی آرامستان«بهشت زهرا(س)» به کجا رسیده است؟ خبرنگار فارس برای دریافت پاسخ مطالبات مردمی در این زمینه با مسوولان مربوطه به گفت‌و گو پرداخته که در زیر می‌خوانید.

 انتقال آرامستان به محل امامزاده ناصر(ع) نباید با طرح جامع بقعه منافات داشته باشد 
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان وسعت محل آرامگاه امامزاده ناصر(ع) را طبق سند مالکیت اخذ شده در دهه هفتاد را ۷۴هزار و ۴۵۰ متر مربع دانست که امسال این سند تک‌برگ شده اظهار کرد: یکی از بقاع متبرکه دارای ظرفیت گردشگری مورد اقبال مردمی در تویسرکان امامزاده ناصر(ع) است.

مهدی محمدظاهری با اشاره به اینکه امامزاده ناصر(ع)بیشترین زائر در بین بقاع متبرکه شهرستان را دارد، درباره انتقال آرامستان «بهشت زهرا(س)» به محوطه این آرامگاه بقعه گفت: براساس جلساتی که به درخواست فرمانداری مبنی بر انتقال آرامستان به این محوطه داشتیم با همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط چون منابع آب، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، راهداری و... از محل بازدید کردیم.

وی با اشاره به اینکه با موضوع انتقال آرامستان به صورت مکتوب به مدیرکل اوقاف استان اطلاع داده شد ادامه داد: اداره کل اوقاف استان همدان نیز طی نامه‌نگاری‌های لازم در این خصوص با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انجام داده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان با بیان اینکه سازمان اوقاف کشور موافقت خود با انتقال آرامستان به آرامگاه امامزاده ناصر(ع) را اعلام کرد و مدیرکل استان هم این ابلاغ را به شهرستان تویسرکان داد تصریح کرد: انتقال «بهشت زهرا(س)» بلامانع اعلام شده؛ اما طرح انتقال آرامستان نباید منافاتی با طرح جامع بقعه امامزاده ناصر(ع) داشته باشد.

وی برخی محاسن انتقال آرامستان «بهشت زهرا(س) به آرامگاه امامزاده ناصر(ع) را افزایش زائر و نذورات، اصلاح راه دسترسی، ایجاد زیرساخت‌های ضروری، آب و گاز و تلفن و... دانست و تاکید کرد: همه امکانات با اعتبارات دولتی و طبق قول فرمانداری ایجاد می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان یادآور شد: پس از اعلام موافقت سازمان اوقاف مبنی بر انتقال آرامستان به امامزاده ناصر(ع)، فرمانداری آماده‌سازی طرح را به بسیج سازندگی داد؛ اما طرح ارائه شده مورد تایید سازمان اوقاف واقع نشد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، بقعه موقعیت گردشگری مذهبی را از دست نمی‌دهد؛ بلکه تعداد گردشگران هم افزایش می‌یابد، درباره اراضی مقابل گلزار شهدا بالادست «بهشت زهرا(س)» که گفته می‌شود وقفی است تاکید کرد: هیچ سندی مبنی بر وقف بودن زمین روبه روی گلزار شهدا در اداره اوقاف و امور خیریه  نداریم.

بهشت زهرا(س) تا چند ماه آینده جا برای دفن اموات دارد/ در امامزاده کوه تدابیر لازم اندیشیده شده است
 
 برای اطلاع بیشتر از وضعیت آرامستان به سراغ سرپرست شهرداری تویسرکان رفتیم؛ عظیم الوندی در پاسخ به اینکه که گفته می‌شود «بهشت زهرا(س)» دیگر هیچ جایی برای دفن اموات در شهر تویسرکان ندارد اظهار کرد: قبرستان فعلی که تقریبا شمال تویسرکان قرار گرفته فعلا تا چند ماه آینده برای دفن اموات پاسخگوی نیاز مردم است.

وی با اشاره به اینکه حاشیه ضلع غربی آرامستان، زمینی در نظر گرفتیم ضمن اینکه از معابر داخل «بهشت زهرا(س)» استفاده می‌کنیم افزود: حتی برای والدین شهدا مکان داریم و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

سرپرست شهرداری تویسرکان به تصمیم شهرداری در بلوک‌بندی و پلاک‌گذاری «بهشت زهرا(س)» اشاره کرد و درباره جابجایی آرامستان گفت: برابر ضوابط طرح جامع و تفضیلی اماکنی چون قبرستان، کشتارگاه و زندان باید خارج از محدوده شهر «طرح مصوبه شهر» باشند برهمین اساس چندین جلسه برای طرح جامع و در فرمانداری به منظور بررسی همین موضوع برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در جلسات ابتدا چندین مکان نظیر منطقه میررضی آرتیمانی و سه راه به سمت شاهزاده ناصر(ع) معرفی شد افزود: در نهایت بعد از چندین جلسه بحث و بررسی محل شاهزاده ناصر(ع) برای انتقال «بهشت زهرا(س)» معرفی و متولی طرح و اجرا هم سازمان بسیج سازندگی شد.

وی ضمن اینکه مکان پیشنهاد شده دیگر را امامزاده کوه منطقه سرابی دانست که از لحاظ زیرساختی برای آرامستان خوب ارزیابی می‌شود بیان کرد: این مکان بیش از ۴۰ الی ۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی و اراضی که قبلا شهرداری تملک کرده وسعت دارد که دو هکتار آن موقوفه است.

سرپرست شهرداری تویسرکان با اشاره به اینکه متاسفانه محل شاهزاده ناصر(ع) به دلیل عدم تجهیزات و زیرساخت‌ها مثل دو بانده بودن مسیر، غسالخانه، آب و برق و گاز فراهم نیست بیان کرد: بالادست محل تدفین شهدا واقع در امامزاده کوه منطقه سرابی که مکانی مناسب از لحاظ اقلیمی و غسالخانه احداث شده، را آماده کردیم. 

وی با اشاره به اینکه تقریبا زیرساخت‌های لازم در منطقه امامزاده کوه وجود دارد تاکید کرد: اگر ظرفیت آرامستان در انتهای بلوار بعثت پر شود، ظرفیتی را در آرامستان امامزاده کوه سرابی برای دفن اموات تا تعیین تکلیف آرامستان جدید مهیا شده، به طور حتم در صورت نیاز در این زمینه به بحران خاصی بر نخواهیم خورد.

الوندی با اشاره به شاخه‌زنی و هرس درختان آرامستان و تذکر شفاهی و کتبی به نظم‌بخشی سنگ لحد از لحاظ ارتفاع در آرامستان شهر تویسرکان بیان کرد: دفن‌ اموات باید در بلوک‌های شمالی و جنوبی باشد بنابراین یکی از مکان‌هایی که ما خدمت خوبی می‌توانیم به شهروندان ارائه دهیم، این مکان است.

 

وی با بیان اینکه بهشت زهرا(س) تویسرکان حدود سال ۱۳۴۰ ایجاد شده که خارج از طرح هادی شهر بوده است افزود: حدود ۱۰ سال پیش یعنی سال ۸۴ که مصوبه طرح تفضیلی اجرا شد این موضوع مطرح و طبق ضوابط و قوانین باید زندان، کشتارگاه و قبرستان به خارج از محدوده شهر انتقال یابند که تاکنون تنها کشتارگاه با تلاش‌های زیادی به خارج از شهر انتقال پیدا کرده است.

الوندی با تاکید بر اینکه انتقال آرامستان «بهشت زهرا(س)» به محل شاهزاده ناصر(ع) یا امامزاده کوه مشکلی ندارد؛ اما باید زیرساخت‌های آن فراهم باشد اضافه کرد: اگر راه دسترسی امامزاده کوه سرابی را بتوانیم با ایجاد یک معبر در امتداد ۱۶ متری به موازات بلوار شهید بهشتی احیا کنیم، به مشکل ترافیک هم برنخواهیم خورد، بنابراین بستر در امامزاده کوه آماده‌تر است؛ البته انتقال آرامستان «بهشت زهرا(س)» به محل امامزاده ناصر(ع) هم ناممکن نیست!

وی درباره تاثیرپذیری انتقال آرامستان به محل این دو امامزاده با اشاره به اینکه گردشگری مذهبی در این دو منطقه مورد نظر زیاد است به ویژه امامزاده ناصر(ع)، تاکید کرد: از لحاظ علمی و بعد عرفانی و دینی این دو با هم منافاتی ندارند، البته نمی‌توان گفت بی‌تاثیر نیست، اگر هم باشد تاثیر کمی دارد.

سرپرست شهرداری تویسرکان در خصوص زمین مقابل گلزار شهدا «بهشت زهرا(س)» عنوان کرد: زمین مورد نظر به سمت روستای آرتیمان در ضلع شمالی حتی اگر به صورت وقف و نوع کاربری و نیت واقف آن هم برای آرامستان باشد با توجه پیشروی ساخت‌و ساز شهری در آن منطقه و همچنین طبق قوانین و ضوابط ایجاد آرامستان در آن مکان امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم با این اوصاف که یک سمت کاربری مسکونی و سمت دیگر تفکیک مسکن مهر را داریم اجازه چنین کاری را دهیم یادآور شد: البته ما در شهرداری هم سندی بر وقف بودن این اراضی نداریم حتی اگر به فرض پیش‌بینی شده باشد امکان آن در این منطقه وجود ندارد اصلا قانون به دلیل کاربری دو طرفه اجازه اجرای این کار را نمی‌دهد.

الوندی درباره موضوع فوق طبق قانون تصریح کرد: در مجموع قوانین شهری و شهرداری‌ها فصلی به نام آئین‌نامه مربوط به اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج محدوده قانونی و حریم شهر دارد که محدوده قانونی را اینگونه تعریف می‌کند: «در شهرهای که طرح جامع یا طرح هادی برای آن‌ها تهیه و به تصویب مراجع ذیربط رسیده باشد شامل محدوده خدماتی ـ آنجایی که شهرداری خدماتی چون رفت‌و روب، جمع‌آوری زباله و... می‌‌کند ـ به اضافه محدوده توسعه آینده شهر می‌شود.» پس این گونه مکان‌ها که مشمول زندان، آرامستان‌ها و... است باید در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اراضی مقابل گلزار شهدا داخل محدوده شهری است؛ همان‌گونه که موتوری و گلخانه فضای سبز شهرداری و حتی کنارگذر در این منطقه هم محدود قانونی و خدماتی شهری محسوب می‌شود؛ بنابراین احداث آرامستان در این مکان مقابل گلزار شهدا که در اذهان عمومی نشر دارد، مغایر با ضوابط قانونی است.

دریافت استعلام تایید یا رد جابجایی آرامستان به محل امامزاده ناصر(ع) تا یک ماه آینده
     
فرماندار تویسرکان هم در پاسخ به مطالبات مردم مبنی بر تعیین تکلیف آرامستان «بهشت زهرا(س)» اظهار کرد: براساس نظرات کارشناسی معمولا آرامستان‌ها به دلیل رعایت مسائل و اصول بهداشتی باید از شهرها فاصله داشته باشند؛ که این موضوع در طرح جامع و تفضیلی تویسرکان هم پیش‌بینی شده، بر همین اساس آرامستان شهر تویسرکان هم باید جابجا شود.

سید رسول حسینی افزود: ما برحسب وظیفه و به پیشنهاد شهردار وقت احسان پیری مبنی بر اینکه با توجه به شرایط کرونا در صورت مواجهه با فوت تعداد افراد زیادی در آرامستان «بهشت زهرا(س)» جای برای دفن اموات نیست و دلایل متعدد عقلی، شرعی و قانونی دیگر تصمیم به جابجایی آرامستان تویسرکان گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه بنابراین انتقال آرامستان به مکانی که از لحاظ زیست محیطی، تردد مردم، مشکل ترافیکی در شهرستان ما را با مشکل مواجه نکند، دستور کار قرار گرفت گفت:  متاسفانه یکسری از محدویت‌ها چون مسئله ویروس کرونا بر روند انجام کار  تاثیر گذاشت.

فرماندار تویسرکان تاکید کرد: بنده با توجه به وظیفه ذاتی، رشته تحصیلی و تجربه اندکی که در این حوزه از لحاظ اجرایی و دانشگاهی دارم تصمیم به جابجایی آرامستان با رعایت ضوابط و شرایط اداری و قانونی و حتی محلی گرفتم.

اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان برای مطالعه طرح انتقال آرامستان

وی با اشاره به طرح موضوع در شورای شهر و مواجهه مسئله با یکسری آرای مخالف و موافق و با بیان اینکه معتقدم اعلام موافقت یا مخالفت با موضوع شخصی نیست گفت: به همین منظور جلسه‌ای گذاشتیم و از فرمانداری برای مطالعه کار اعتبار درخواست شد که ما اعتباری حدود ۲۰۰ میلیون تومان را از محل تملک و دارایی‌های سرمایه‌ اختصاص دادیم.

حسینی با اشاره به اینکه آرامستان «بهشت زهرا(س)» علاوه بر مغایرت آن با ضوابط اداری، نشاط اجتماعی را برای ساکنان مسکن مهر بهم زده است گفت: مراجعات مکرر اهالی مسکن مهر به فرمانداری یکی از دلایل این تصمیم‌گیری علاوه بر رعایت ضوابط قانونی و بحث نشاط اجتماعی بوده است.

وی با اشاره به جابجایی مکان زندان به خارج از محدوده شهر خاطرنشان کرد: چندین مکان تاکنون برای ساخت زندان معرفی شده اما تاکنون از لحاظ زیرساختی مورد تایید قرار نگرفته است؛ کار کارشناسی در این جابجایی‌ها برای ما مهم و مورد توجه و نظر قرار دارد.

فرماندار شهرستان تویسرکان با تاکید بر اینکه به دنبال این بودیم، هستیم و خواهیم بود که آرامستان«بهشت زهرا(س)» باید جابجا شود افزود: در همین راستا محل امامزاده ناصر(ع) معرفی شد در این منطقه اراضی هم متعلق به منابع طبیعی و هم به اداره اوقاف و امور خیریه است.

وی با اشاره به اخذ استعلام از دستگاه‌های متولی و مرتبط که باید پاسخگو باشند مانند امور اراضی جهاد کشاورزی، محیط زیست، آب و فاضلاب، منابع آب و ... اضافه کرد: استعلام‌ها هنوز کامل نشده چراکه باید برخی از استعلامات مثل بررسی دبی رودخانه‌های محلی توسط امور آب، محاسبه دبی چشمه‌ها و قنواتی که ممکن از این محل عبور و یا سرمنشا گرفته باشد، توسط آب و فاضلاب، طی فصول مختلف انجام شود که خوشبختانه در فصل پایانی کار قرار گرفتیم.

حسینی تاکید کرد: به محض اینکه این دستگاه‌های اجرایی نتیجه استعلامات مورد نظر را به فرمانداری ارائه دهند در صورتی که بلامانع باشد کار را با تعریف اعتبار و انجام اقداماتی چون راه دسترسی، تملک اراضی اطراف، آب، تاسیسات و... در راستای انتقال آرامستان به محل امامزاده ناصر(ع) آغاز می‌کنیم، در غیر این صورت مکان دیگری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی متولی آرامستان‌‌ها در شهرها را شهرداری‌ها دانست و با اشاره به اینکه هنوز مکان را صددرصد تعریف نکردیم؛ البته کلیات کار تعریف شده، با طرح این سوال که هنوز استعلامات را نگرفتیم به نظر شما چه پاسخی باید به شهروندان بدهیم؟ گفت: فکر می‌کنم تا یک ماه آینده پاسخ همه استعلا‌م‌ها داده شود و این کار باید با توجه به این سوال شما که ممکن است قاطبه مردم خواستار تعیین تکلیف آرامستان باشند، انجام شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان با طرح این سوال اینکه اکنون جای برای دفن میت در آن محدوده آرامستان «بهشت زهرا(س)» هست یا نه؟ گفت: بنده به جرات به شما می‌گویم خیر، و اینکه انتهای قبور شهدا هم در کنار خیابان و حتی پیاده‌راه هم حد فاصل آن نیست و  حصاری هم ندارد؛ پس همه باید با تعامل و همفکری برای ایجاد آرامستان جدید ورود کنیم.

مکان یا مکان‌های مناسب برای آرامستان معرفی شود

فرماندار تویسرکان درباره زمین مقابل گلزار شهدا با اشاره به اینکه طبق گفته اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فعلا سندی مبنی بر اینکه این زمین وقف شده باشد، نیست، و طبق گفته سعید شاهرخی استاندار همدان که زمانی شهردار تویسرکان بوده‌ این مکان دره‌ای بوده که هم‌اکنون با ضایعات و نخاله ساختمان پر شده است. 

وی با بیان اینکه بنده به عنوان یک درس‌خوانده حوزه شهرسازی نه کارشناس معتقدم اگر ما خواستیم چشم‌انداز‌ی درست برای شهر تویسرکان تعریف کنیم باید زمین مقابل گلزار شهدا حتی اگر نیت واقف هم باشد را به یک مجموعه فرهنگی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف تبدیل کنیم.

حسینی گفت: باید واقعیت‌ها را دید؛ اگر نظر کارشناسی است باید قبول کرد البته ایرادهای‌ بر این موضوع می‌آوردند که ممکن است زمین عده‌ای‌ با اجرای طرح فرهنگی در این منطقه ارزش پیدا کند، این اتفاق امری طبیعی است پس نباید به دلیل ارزش افزوده پیدا کردن این اراضی، کار عمرانی در شهرستان انجام ندهیم؟! 

وی تصریح کرد:پس از بازنگری کلی و ارائه راهکار، باید با تلاش برای پروژه اعتباری مازاد بگیریم تا کار انجام شود به نظر بنده از لحاظ اخلاقی، اداری، بهداشتی، اجتماعی و فردی آرامستان باید جابجا شود.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه بنده جزو افرادی هستم که مصمم برای جابجایی آرامستان هستند چراکه افق کار را در بلند مدت به نفع مردم می‌بینم تاکید کرد: بنده در این مکان نه ملک شخصی دارم نه به دنبال ارزش پیدا کردن ملک کسی با جابجایی آرامستان به محل امامزاده ناصر(ع) هستم، بنده وام‌دار هیچ قشر، گروه و جناحی نیستم هدفم رضای خدا و رضایت مردم است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود محل شاهزاده ناصر(ع) تفریحی و توریستی است گفت: بالاخره امامزاده ناصر(ع) یک زیارتگاه است با نگاهی به آرامستان‌هایی چون باغ بهشت همدان، بهشت هاجر ملایر و... حسینه و مسجد ایجاد شده است.

حسینی در خصوص ظرفیت امامزاده کوه در منطقه سرابی با اشاره به اینکه تاکنون این موضوع را هیچ کس با بنده مطرح نکرده که امامزاده کوه چنین توانمندی دارد و اولین بار است که شما مطرح می‌کنید تاکید کرد: طبق تجربه‌ و شناختی که بنده از این مکان دارم اگر این مکان را توسعه دهیم آیا واقعا در چشم انداز طبیعت شهر تاثیر دارد یا نه؟! البته بنده کاری به اختلافاتی که ممکن است بین قومیتی و محلاتی باشد، ندارم.

وی بیان کرد: بنده خواهش می‌کنیم از شما خبرنگار فارس و فعالان رسانه‌های دیگر و آحاد مردم شهرستان کمک کنید ما واقعیت را کارشناسی و درست اجرا کنیم بنده تا زمانی که در تویسرکان مسئولیت دارم به دنبال این هستم که آرامستان باید جابجا شود.

فرماندار تویسرکان خاطرنشان کرد: موضوع جابجایی آرامستان به زمان شهردار قبل برمی‌گردد بنابراین آقای الوندی به عنوان سرپرست شهرداری شهر تویسرکان مکان‌های مد نظر را در اختیار دبیرخانه آن مجموعه  قرار داده، تا در صورت تایید نشدن شاهزاده ناصر(ع) با یک اولویت‌بندی هر کجا که کمترین تبعات را برای شهرستان داشت انتقال آرامستان به آن مکان انجام دهیم.

وی تاکید کرد: در صورت وجود مکان‌های متعدد دیگر در سطح شهرستان که به لحاظ توانمندی‌های نظیر تاثیر روی آب‌های سطحی و زیرزمینی، باد غالب، شیب منطقه، خاک، عدم تاثیر منفی روی حوزه محیط زیست  آن مکان یا مکان‌ها به ما معرفی شود تا بررسی کنیم.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه به نظر بنده دفن اموات در امامزاده کوه در صورت جا نبودن برای دفن اموات در آرامستان «بهشت زهرا(س)» پیشنهاد خوبی است گفت: راجع به این موضوع آقای شهردار و شورای شهر اصلا با بنده سخنی نگفتند؛ با توجه به اهمیت موضوع  و ورود امام جمعه برای تعیین تکلیف آرامستان ما به قید فوریت موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد، و بررسی آن مکان و مکان‌های دیگر را تسریع می‌دهیم تا مردم دغدغه خاطر نداشته باشند.

--------------------------------

فاطمه صلح‌میرزایی ـ  تویسرکان

---------------------------------

انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: بهشت زهرا آرامستان تویسرکان امامزاده فرماندار تویسرکان انتقال آرامستان دفن اموات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معوقات مالیاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی گروه موسوم به امیرمنصور آریا تعیین تکلیف شد

با گذشت بیش از سه هزار روز از تعویق وصول حقوق بیت المال از شرکت‌های متعلق به گروه امیر منصور آریا، مشتمل بر ۱۱ شخص حقیقی و حقوقی و با بدهی بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال سرانجام برابر احکام نمایندگی صادره از دادگستری استان گیلان و دادسرای تهران مراحل شناسایی، بازداشت و مزایده پلاک ثبتی مرغوب این شرکت‌ها به مساحت بیش از ۶۵ هزار متر مربع واقع در بزرگراه فتح تهران انجام شد و این پلاک ثبتی در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲ به تملک دولت درآمد.

به همین دلیل می‌توان گفت با این اقدام، یکی از پرونده‌های معوقات کلان نظام مالیاتی کشور با همکاری قوه قضاییه و پیگیری‌های سازمان امور مالیاتی کشور مختومه گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف جدید علم الهدی برای مردم، دولت و مجلس
  • انصراف بانک ملت و تجارت از خرید استقلال و پرسپولیس!
  • بررسی روند تعیین تکلیف مطالبات معوقه شهرک صنعتی میاندوآب
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • ارزیابی کالا‌های ورودی به کیش در انبار صاحبان کالا‌ها
  • معوقات مالیاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی گروه موسوم به امیرمنصور آریا تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف معوقات مالیاتی گروه امیرمنصور آریا
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد
  • فروش خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در استان سمنان
  • وسایل نقلیه توقیفی در سمنان به ارزش ۵۰‌ میلیارد ریال فروخته شد