Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر داوری دیدار ذوب‌آهن - پیکان در هفته سوم مسابقات لیگ برتر گفت که داور بدون هیچگونه بازبینی تصمیم خود را برای اعلام پنالتی به سود پیکان بازگرداند‌ه است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا یزدانی که در دیدار هفته سوم ذوب‌آهن - پیکان ناظر داوری بود با تحسین عملکرد داور تا پیش از پنالتی بحث برانگیز دقیقه 82 که در نهایت مردود اعلام شد، گفت: زاویه دید داور در آن صحنه نامناسب بود و تشخیص اشتباه داد، اما داور چهارم که در منطقه فنی مربیان قرار گرفته بود، صحنه را کامل‌تر دیده بود و بلافاصله با سیستم رادیویی مسئله را به داور انتقال داد که به دلیل درگیری‌های داخل زمین، داور دیر تصمیم خود را برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت داور کنار زمین آمد و پس از مشورت با داور چهارم به درستی عدالت را اجرا کرد.

رضایی: ما از فوتبال واقعی و درون زمین فاصله گرفته‌ایم/ شجاعت داور حق ما را برگرداند

وی با بیان اینکه چنین همکاری تیمی در فوتبال ایران کمتر دیده شده و برای هواداران هم غیرقابل قبول بود، درباره اینکه آیا داور مسابقه با بازبینی صحنه پنالتی و مشابه VAR تصمیم به مردود اعلام کردن پنالتی گرفت، اظهار داشت: خیر، هیچگونه بازبینی صورت نگرفت و از نظر قوانین فیفا نیز این کار میسر نیست‌. حتی گزارشگر بازی گفت من کنار زمین به داور گفته‌ام تصمیمش را عوض کند، اما من در جایگاه ویژه بودم و حتی موبایلم در دسترس نبود. آن تصمیم صرفاً یک همکاری خوب برای اجرای عدالت بود.

ناظر داوری فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا امکان استفاده داوران از تصاویر تلویزیونی برای بازبینی صحنه‌های بحث برانگیز وجود دارد یا باید گواهینامه استفاده از VAR صادر شود، گفت: بله، حتماً باید گواهینامه لازم از سوی فیفا صادر شود و مجوزی وجود ندارد داور تصاویر را ببیند. ما هنوز VAR را در کشورمان اجرا نمی‌کنیم و فیفا در یک صورت مجوز بازبینی تصاویر تلویزیونی را می‌دهد و آنهم مربوط به بحث سلامت بازیکنان است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیکان تهران ذوب آهن اصفهان داوران فوتبال ایران پیکان تهران ذوب آهن اصفهان داوران فوتبال ایران ناظر داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفنه نشده روی طارمی

باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال پورتو شب گذشته (شنبه) در چارچوب هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال پرتغال در حالی در دیداری خانگی مقلبل فامالیکائو با نتیجه تساوی 2 - 2 متوقف شد که مهدی طارمی که در شروع نیمه دوم به جای خورخه سانچس به بازی آمده بود، در دقیقه 82 گل تساوی پورتو را وارد دروازه حریف کرد. این بازی اما صحنه‌ بحث‌برانگیزی داشت که باعث شد تا باشگاه پورتو بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کند. در دقیقه 54 این دیدار مهدی طارمی در محوطه جریمه فامالیکائو پا به توپ شد و در حالی که قصد عبور از مدافع حریف را داشت، تعادلش توسط او به هم خورد و نقش برزمین شد. داور بازی اما پس از مشورتی که از طریق گوشی‌اش با داور VAR (کمک‌داور ویدئویی) داشت، دستور ادامه بازی را داد و پنالتی به سود پورتو نگرفت.

در بیانیه باشگاه پورتو آمده است: «یک پنالتی واضح دیگر برای گلزنی به سود پورتو بود، این بار خطا روی مهدی طارمی. سومین هفته متوالی بود که این اتفاق (عدم اعلام پنالتی به سود پورتو) افتاد. گزارش این واقعیت به معنای توجیه اشتباهات انجام شده نیست اما عدم گزارش آن به منزله چشم‌پوشی از کسانی است که به باشگاه پورتو آسیب می‌زنند. از ابتدای سال 2024، پورتو در بازی‌های خارج از خانه مقابل تیم‌های بسا، آروکا و استوریل و در بازی‌های خانگی مقابل تیم‌های ریو آوه، ویتوریا گیمارش و فامالیکائو توسط داوری به شدت لطمه خورده است».

انتقال طارمی به اینتر به عنوان بازیکن غیر اروپایی

سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو نیز پس از بازی شب گذشته با اشاره به ضربه‌هایی که تیمش در فصل جاری از داوری‌ها خورده، گفته بود: ضربه زدن به پورتو آسان است. فکر می‌کنم آنها می‌خواهند منطقه شمال (منطقه‌ای که پورتو در آن واقع شده است) را از نقشه موفقیت‌های ورزشی که تیم باید در پرتغال و در اروپا کسب کند، حذف کنند.

در فیلم زیر خطایی که شب گذشته روی مهاجم ایرانی پورتو رخ داد را می‌توانید ببینید:

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دوری عجیب داور مشهور از فوتبال ایران
  • داور دربی اصفهان اعلام شد
  • روایت داور ایرانی از کشتی جنجالی چامیزو و بایراموف در باکو
  • نظر لوکا مودریچ در مورد دنیله اورساتو: بدترین داوری است که به عمرم دیدم!
  • بیانیه تند پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
  • اعتراض پورتو به نگرفتن پنالتی روی طارمی
  • بیانیه تند باشگاه پورتو به خاطر طارمی
  • شکایت پورتو از داوری؛ پنالتی روی مهدی طارمی گرفته نشد!
  • بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفنه نشده روی طارمی
  • طارمی- کارشناسان داوری پرتغال اضافه‌کار می‌گیرند!