Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@10:38:00 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۹/۱۰

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۴۵۰۳

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، در حالی که در آستانه نشست گروه اوپک پلاس برای تصمیم گیری در خصوص تمدید توافق کاهش تولید نفت و برقراری توازن در بازار سرمایه گذاران نگران هستند، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 56 سنت معادل 1.16 درصد کاهش به 47 دلار و 62 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه نیز امروز با 55 سنت معادل 1.21 درصد کاهش به 44 دلار و 98 سنت رسید.

با این حال قیمت هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت رشد ماهانه بیش از 20 درصدی در ماه نوامبر قرار دارد که بیشترین رشد از ماه می تاکنون است. امیدها به تولید اولیه سه واکسن کرونا و احتمال تقویت تقاضای جهانی برای مصرف انرژی موجب افزایش قیمت نفت شده است.

تحلیلگران و تجار انتظار دارند سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در نشست امروز و فردا افزایش برنامه ریزی شده تولید نفت خود را به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا به تعویق بیاندازند.

گروه اوپک پلاس قبلا توافق کرده بود تولید نفت خود را از ماه ژانویه 2 میلیون بشکه در روز یعنی معادل حدود 2 درصد مصرف جهانی افزایش دهد. به گفته منابع آگاه، روز یکشنبه مذاکرات اولیه ای در میان اعضای گروه اوپک پلاس انجام گرفت، اما هنوز اجماع نهایی در مورد سیاست تولید نفت این گروه در سال 2021 به دست نیامده است.

تحلیلگران بانک گلدمن ساکس در یادداشتی نوشتند: «هرچند از نظر ما تعویق 3 ماهه افزایش تولید اوپک پلاس مانع از بازگشت مازاد عرضه جهانی در سه ماهه نخست سال آینده می شود، اما به نظر می رسد که همه تولیدکنندگان با این موضوع همراهی نخواهند کرد.» در ادامه این تحلیل آمده است، عدم تمدید می تواند به معنای کاهش 5 دلاری قیمت هر بشکه نفت باشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تولید نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

به گزارش قدس آنلاین، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

وی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد