Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس تغذیه گفت: با مصرف ماهی می‌توان سیستم ایمنی را قوی و از ابتلا به کرونا ویروس جلوگیری کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ مولودی کارشناس تغذیه بیان کرد: ماهی و فرآورده‌های دریایی از لحاظ ارزش غذایی در گروه پروتئین‌ها قرار دارد و معادل با گوشت قرمز، مرغ و حبوبات است.

مولودی ماهی را یک انتخاب غذایی کامل دانست و افزود: توصیه می‌شود همه افراد در برنامه غذایی روزانه خود از ماهی و فرآورده‌های دریایی استفاده کنند، زیرا ماهی جزو مواد غذایی با ارزش تغذیه‌ای بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: ماهی دارای اسید‌های چرب غیراشباع است که برای سلامت قلب و رگ‌ها بسیار ضروری و همچنین حاوی امگا ۳ است که برای مفاصل و خانم‌های باردار مفید است.

او در ادامه گفت: همچنین ماهی با دارا بودن پروتئین بالا و چربی پایین یکی از بهترین منابع تأمین کننده پروتئین بدن انسان است، علاوه بر این که ماهی یکی از منابع خوب آهن است که در خون سازی و همچنین در حفظ مقاومت بدن در برابر میکروب‌ها و ویروس ها از جمله ویروس کرونا نقش مهمی به عهده دارد.

منبه:باشگاه خبرنگاران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماهی کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا علایم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا

افراد بسیاری همه گیری مرگبار جهانی اخیر به واسطه ویروس کرونا را با همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ مقایسه می‌کنند.

به گزارش عصر ایران، در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی‌کند، اما موارد مشابه را می‌توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می‌کنند.

در سه موج از مارس ۱۹۱۸ تا بهار ۱۹۱۹، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان ۵۰ میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می‌کرد. به نظر می‌رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می‌دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس ۱۹۱۸ در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن‌ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش‌های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده‌ها و محدودیت تجمعات عمومی می‌شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می‌شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش‌هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

دیگر خبرها

  • سالم‌ترین گوشت‌ها از نظر کارشناسان تغذیه، گوشت چه حیواناتی است؟
  • چطور از ابتلا به ششمین سرطان پُرشیوع پیشگیری کنیم؟
  • چی بخوریم که لاغر شویم؟ / بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن
  • وعده سحری نباید از برنامه غذایی ماه رمضان حذف شود
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی
  • تغذیه صحیح به هنگام سحر و افطار
  • روزه‌داری بیماران فشار خونی، قلبی و کلیوی با رعایت تغذیه
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای بیماران فشار خونی، قلبی و کلیوی در روزه‌داری
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید