Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار در  هفت ماهه اول امسال بیش از ۵۱۴۸ میلیارد تومان تسهیلات برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی  به ۱۹۰۷ واحد و بیش از ۳۷۹۱ میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) به ۶۸۱ واحد در استان‌های مختلف پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این مدت ۸۱۹۶ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات رونق تولید انجام شده که ۴۶۷۷ مورد برای دریافت بیش از ۱۷  هزار و ۲۳۸  میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و در نهایت ۱۹۰۷ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۵۱۴۸ میلیارد تومان پرداخت شده است؛ یعنی حدود ۲۳درصد از کل ثبت نام کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

همچنین در هفت ماهه اول امسال ۲۲۷۰ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال انجام شده که ۱۱۹۲ مورد برای دریافت تسهیلات ۸۹۵۸ میلیارد تومانی به بانک معرفی شده اند.  در نهایت ۶۸۱ مورد پرداخت تسهیلات به ارزش ۳۷۹۱ میلیارد تومان صورت گرفته است؛ یعنی حدود ۳۰ درصد از کل ثبت نام کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

در این میان بیشترین پرداختی تسهیلات رونق تولید مربوط به استان البرز با مبلغ بیش از ۱۲۴۶ میلیارد تومان، سمنان با مبلغ ۷۳۴ میلیارد تومان و گلستان با  مبلغ نزدیک به ۴۷۵ میلیارد تومان بوده است. بیشترین تسهیلات تولید و اشتغال نیز به اصفهان، خراسان رضوی و قم پرداخت شده؛ به‌طوری که مبلغ پرداختی به این استان‌ها به ترتیب ۳۹۴ میلیارد تومان، ۳۴۵ میلیارد تومان و ۲۹۹ میلیارد تومان بوده است.

کدام استان‌ها کمترین تسهیلات را گرفتند؟

البته در هفت ماهه اول امسال استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویر احمد با وجود داشتن یک، سه و ۱۴ ثبت نام در بخش تسهیلات رونق تولید، هیچ مبلغی دریافت نکردند. استان ایلام نیز کمترین تسهیلات رونق تولید، معادل ۷۰ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.

در زمینه تسهیلات تولید و اشتغال نیز در هفت ماهه اول امسال استان‌های گیلان، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد با دریافت ۱۸، ۲۲ و ۲۴ میلیارد تومان کمترین تسهیلات تولید و اشتغال را در هفت ماهه اول امسال دریافت کرده‌اند.  

لازم به یادآوری است که تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با بهره ۱۴ درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند

پربیننده ترین گیرندگان بسته حمایت معیشتی «یارانه جدید» می‌گیرند ۳میلیون خانواده فقیر ایرانی هیچ تراکنش بانکی ندارند/ مخالفت ضمنی شورای نگهبان با طرح تامین کالاهای اساسی جزییات پرداخت وام قرض الحسنه یک میلیونی/ بانک‌ها با نصف کارکنان فعالیت دارند زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه اعلام شد درآمدی بر وجوه اقتصادی پرونده ایران-آمریکا پس از ترامپ

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تولید و اشتغال تسهیلات رونق تولید تامین مالی رونق تولید بنگاه های تولیدی تولید و اشتغال زایی تسهیلات رونق تولید سهام عدالت هفت ماهه اول امسال تسهیلات رونق تولید تولید و اشتغال میلیارد تومان استان ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • مصوبات شورای عشایری ملارد در کمترین زمان پیگیری شود
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • کدام شرکت ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟​
  • کدام شرکت‌ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟
  • عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند