Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@15:22:19 GMT

روحانی از شکایتش صرف نظر کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۴۷۶۸

روحانی از شکایتش صرف نظر کرد

در راستای برنامه‌های دولت تدبیر و امید، ترویج فرهنگ نقدپذیری و تشویق به مدارا و بردباری، رئیس جمهور با پیشنهاد لعیا جنیدی در خصوص اعلام گذشت نسبت به برخی از شکایات مطروحه علیه رسانه‌ها موافقت و از حق خود در این ارتباط صرف نظر کرد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس معاونت حقوقی ریاست جمهوری، پژمان محمدی معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی رئیس جمهور، درتاریخ دهم آذر ماه با ارسال نامه‌های جداگانه به دادسرای محترم فرهنگ و رسانه و همچنین مدیران مسئول محترم چند روزنامه، خبرگزاری و پایگاه تحلیلی خبری از موافقت رئیس جمهور با اعلام انصراف از شکایت نسبت به برخی رسانه‌ها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمناً، در این نامه بر اصلاح رویه و گسترش فرهنگ مدارا و روحیه نقادی سازنده و استفاده از این ظرفیت به منظور بهبود وضعیت موجود و تعالی کشور اشاره شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار حسن روحانی رئیس جمهور شکایت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، خبرگزاری «دیلی تایمز» پاکستان در سرمقاله خود با عنوان «سفر مهم رئیس جمهور ایران» نوشت: دو کشور همسایه علیرغم سنگ اندازی غرب در روابط دوجانبه آنها سفر برنامه ریزی شده «دکتر سید ابراهیم رئیسی» به اسلام آباد را با موفقیت پشت سر گذاشتند.
این خبرگزاری نوشت: تصمیم ایران و پاکستان برای افزایش حجم تجارت سالانه به ۱۰ میلیارد دلار مهمترین دستاورد سفر آقای رئیسی به پاکستان است، موضوعی که با توجه به اهمیت عزم طرفین برای افزایش تجارت انرژی و فشار‌های غرب بر دولت اسلام آباد در این زمینه با چالش‌ها و سختی‌های زیادی مواجه خواهد بود.
روزنامه «تریبون اکسپرس» پاکستان نیز با عنوان «جهش در روابط دوجانبه ایران و پاکستان» به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد پرداخته و معتقد است: ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.
در این گزارش آمده است: تاکید بر اهمیت پروژه انتقال گاز «آی پی»، توافقات جدید در حوزه تجارت و بازرگانی از سوی مقامات دو کشور نوید بخش شکوفایی اقتصادی بوده و عزم مشترک دو کشور برای حفاظت از «مرز صلح و دوستی» نیز توطئه گروه‌های تروریستی برای تخریب روابط دو کشور همسایه را خنثی کرد.
تریبون اکسپرس افزود: مقامات دو کشور همسایه به خوبی عوامل ژئوپولیتیکی منفی را نادیده گرفته و با در نظر گرفتن منافع مشترک خود برای نهایی کردن توافقنامه تجارت آزاد، برگزاری نشست آتی کمیسیون مشترک اقتصادی و افزایش رایزنی‌های سیاسی توافق کردند.
این خبرگزاری پاکستانی معتقد است: همزمانی هدف گذاری تجارت سالانه ۱۰ میلیارد دلار میان ایران و پاکستان با فاز دوم کریدور اقتصادی پاکستان و چین موسوم به «سی پک» یک موقعیت برد - برد برای دو کشور همسایه است چراکه همگرایی اسلام آباد - تهران - پکن عملا یک قطب قدرتمند اقتصادی مستقل در منطقه ایجاد می‌کند.
خبرگزاری «بیزینس رکورد» پاکستان نیز با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری دوجانبه میان ایران و پاکستان در جریان سفر رئیسی بویژه در بخش تجاری نوشت: امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان دو کشور همسایه اقدامی خوشایند است، اما ضروری است تا طرفین یک نقشه راه قانع کننده برای عملی شدن این تفاهم‌نامه‌ها و تحقق اهداف اقتصادی بویژه تجارت ۱۰ میلیارد دلاری در سال و همچنین آغاز تجارت آزاد را نیز ارائه کنند.
روزنامه دیلی پاکستان نیز ضمن بازتاب بازتاب سفر رسمی آیت الله رئیسی به اسلام آباد در سرتیتر‌های خود درباره مذاکرات میان مقامات دو کشور همسایه نوشت: ایران و پاکستان درحال حاضر چهار چالش مشترک دارند که از این میان پروژه انتقال گاز «آی پی» مهمترین آنهاست.
در سرمقاله این روزنامه پاکستانی آمده است: اسلام آباد و تهران به خوبی از چالش‌های پیش روی طرح انتقال گاز آی پی آگاه هستند، با این حال این پاکستان است که باید به فکر راهکاری برای تکمیل این طرح بدون تحریم شدن از سوی آمریکا باشد در غیر این صورت علاوه بر از دست دادن یک فرصت طلایی جهت تامین نیاز‌های انرژی می‌بایست جریمه هنگفتی نیز پرداخت کند.
دیلی پاکستان افزود: افزایش همکاری‌های امنیتی، توسعه بازارچه‌های مرزی و همچنین افتتاح مناطق آزاد تجاری میان ایران و پاکستان نیز می‌تواند برای کاهش و توقف تجارت غیرقانونی میان دو کشور بسیار حائز اهمیت باشد.
در کنار رسانه‌های نوشتاری و الکترونیکی که به بررسی ابعاد مختلف این سفر پرداخته‌اند بسیاری از کارشناسان، رهبران مذهبی و کاربران شبکه‌های اجتماعی پاکستان با اشاره به محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی در نشست‌های مقامات ایران و پاکستان و همچنین استقبال پر شور مردم پاکستان از آقای رئیسی با هدف قدردانی از تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی جمهوری اسلامی ایران، افزایش همگرایی و همصدایی ایران و پاکستان در حمایت از فلسطین را نیز دیگر دستاورد مهم اولین سفر آقای رئیسی به پاکستان عنوان می‌کنند.

دیگر خبرها

  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان