Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیکن اسبق فوتبال سپاهان گفت: رحمتی و نویدکیا کاریزمای مربیگری را دارند و حالا که در حال کسب تجربه هستند خوب است از نظر علمی هم خودشان را بالا ببرند.

سیدمهدی سیدصالحی، بازیکن اسبق تیم سپاهان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص وضعیت سپاهان اظهار داشت: کیفیت سپاهان در بازی اول خوب نبود اما در هفته‌های دوم و سوم ما تیم متفاوتی دیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان در دیدارهای اخیر خود مالکیت توپ را به اندازه کافی در اختیار داشت و تنوع تاکتیکی قابل ملاحظه‌ای را هم از این تیم شاهد بودیم. سپاهان در دیدارهایی که مقابل آلومینیوم و تراکتور داشت توانست موقعیت گل‌های زیادی را هم ایجاد کند اما در استفاده از آنها خوب عمل نکرد. در مجموع من فکر می‌کنم سپاهان تیم خوبی دارد و همه چیز برای موفقیت این تیم مهیاست. البته اشکالی که در سپاهان دیده می‌شود این است که محرم نویدکیا هنوز نتوانسته زوج خط دفاعی خود را پیدا کند و تا زمانی که این موضوع تصحیح نشود نمی توان سپاهان را تیم کاملی دانست.

او با اشاره به پیروزی تراکتور مقابل سپاهان بیان کرد: این بازی مثل همیشه حساسیت خاص خودش را داشت چون دو تیم از پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران هستند که همیشه مدعی قهرمانی‌اند و به همین دلیل بازی‌هایشان جذاب و حساس است. به نظرم دو تیم از لحاظ اینکه با سرمربیان جدید و با تغییر سبک در روش بازی‌شان لیگ جدید را شروع کردند هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیدند و نیاز به زمان دارند ولی سپاهان به واسطه بازیکنان خوبی که دارد توانست بازی را مدیریت کند و پیروز شود.

سیدصالحی افزود: باوجود اینکه سپاهان بازیکنان قدرتی و تخریبی دارد اما ترجیح می‌دهد بیشتر از بازیکنان تکنیکی و فانتزی‌تر استفاده کند چون این سبک مورد علاقه بازی اوست. یکی از نکاتی که سیستم‌های این شکلی دارند این است که در خط هافبک مهره‌ها معمولاً قابلیت دفاعی کمتری دارند و تیم رو به جلو حرکت می‌کند و در این شرایط خط دفاع فشار بیشتری را متحمل می‌شود و باید تمرکز بیشتری داشته باشد و کم اشتباه باشد و این موضوعی است که به نظرم سپاهان باید بیشتر روی آن کار کند.

بازیکن اسبق تراکتور درباره نتایج این تیم افزود: کارنامه منصوریان مشخص است. او مربی کاربلدی است اما نقطه اشتراکش در همه تیم‌هایی که در آنها مربیگری کرده این است که چند هفته طول کشیده تا تفکراتش جا بیفتد و در تراکتور هم احتیاج به زمان دارد. تراکتور از لحاظ بازیکن تیم خوبی است ولی متاسفانه در این تیم به سرمربی فرصت داده نمی‌شود. مدیریت باشگاه تراکتور باید به منصوریان فرصت دهد تا بتواند تفکراتش را در این تیم جا بیندازد.

سیدصالحی با اشاره به دیدار استقلال و پیکان گفت: استقلال بعد از حواشی مقابل فولاد نیاز مبرم به برد بازی با ماشین‌سازی داشت. استقلال توانست این بازی را ببرد ولی محمود فکری باید مشکل گل نزدن استقلال را حل کند. اینکه استقلال فقط به زدن یک گل قناعت کند و بعد به دفاع برود. قبول دارم کسب امتیاز در هفته‌های اول مهم است و تیم‌ها برای اینکه امتیاز بگیرند ریسک نمی‌کنند اما استقلال توانایی بازی هجومی دارد و فکری باید از ابزارش به درستی استفاده کند. پیکان با مربیگری مهدی تارتار تیمی دفاعی و بسته است و استقلال باید مواظب گل نخوردن باشد وگرنه گل زدن به این تیم سخت می شود. استقلال در صورت پیروزی مقابل پیکان اوضاع خوبی پیدا می‌کند و می‌تواند به هفته‌های آینده امیدوارتر باشد.

سیدصالحی با اشاره به مربیگری نفرات جوانی مثل سیدمهدی رحمتی و محرم نویدکیا گفت: اینکه در استفاده از مربیان جوان از فوتبال اروپا الگوبرداری کنیم بسیار خوب است اما این اتفاق نباید به‌طور ناگهانی رخ دهد. مثلا اگر باشگاه یوونتوس امسال آندره‌آ پیرلو را به عنوان سرمربی انتخاب کرده، از 10 سال قبل برای او برنامه‌ریزی داشته اما در فوتبال ما هیچ اتفاقی با برنامه‌ریزی قبلی رخ نمی‌دهد. متاسفانه در فوتبال ایران ما فقط به داشتن مدرک بسنده می‌کنیم در حالی که همین الان هر بازی لیگ برای رحمتی و نویدکیا به اندازه ده‌ها کلاس مربیگری ارزش و تجربه دارد. من فکر می‌کنم رحمتی و نویدکیا کاریزمای مربیگری را دارند و حالا که در حال کسب تجربه هستند خوب است که از نظر علمی هم خودشان را بالا ببرند. 3/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال سپاهان سیدمهدی رحمتی محرم نویدکیا سیدمهدی سیدصالحی رحمتی و نویدکیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این بازی که در سالن ۳هزار نفری هندبال شهید الداغی سبزوار برگزار شد پیکان سبزوار توانست در یک بازی برتر ۳۲ بر ۲۸ هوانیروز اصفهان را با شکست بدرقه کند.

یگانه مدیر فنی تیم پیکان سبزوار گفت: بازی خوبی انجام دادیم و سعی کردیم بازی را مدیریت کنیم تا با کمترین مصدوم و با قدرت بیشتر به مصاف رقبا در هفته‌های آینده برویم.

ربیعی سرمربی تیم هوانیروز اصفهان نیز علت شکست تیمش را مصدومیت ۳ بازیکن این تیم عنوان کرد و گفت: برای بقا در لیگ برتر می‌جنگیم و به بازی‌های آینده امیدواریم.

تیم هندبال یکان سبزوار با کسب این پیروزی ۱۳ امتیازی شد و در رده هفتم جدول ۱۲ تیمی لیگ برتر هندبال کشور قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!
  • نویدکیا: فولاد با ویسی با انضباط بازی می‌کند
  • پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان
  • کل پول قرارداد مربی استقلال رفت روی هوا! | خب الان چی بخورد؟
  • بازگشت پرسپولیس از آبادان، شاید به‌عنوان صدرنشین
  • رضا عنایتی پشت میز شطرنج؛ پوستر پیکان برای بازی با هوادار + عکس
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • نویدکیا جایگزین منتظر محمد را پیدا کرد!
  • بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس/ سرخ‌ها دور رفت از این ۷ بازی یک امتیاز کمتر از استقلال گرفتند!
  • نگاهی به هفتاد و چهارمین شهرآورد اصفهان؛ آخرین فرصت