Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: فارس با بیش از ۳۶ هزار دستگاه انواع وسائط نقلیه سنگین باری و حمل فرآوردهای نفتی فعال (۱۰.۶ درصد) رتبه نخست کشور را در این زمینه دارا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، هر چند که حمل و نقل به عنوان تنها عامل توسعه به حساب نمی‌آید و علل و عوامل بسیار دیگری هم وجود دارد که سبب رشد و توسعه اقتصادی می‌شود؛ اما نباید از خاطر دور داشت که یکی از عناصر کلیدی در توسعه اقتصادی، حمل و نقل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار اقتصادی حمل و نقل را می‌توان در رابطه با همه فعالیت‌های اقتصادی مثل صنایع کشاورزی، خدمات، توریسم و غیره برشمرد. اگر نگاهی به کشورهای پیشرفته جهان بیندازیم مشاهده خواهیم کرد که آنها به موازات سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی در امر حمل و نقل نیز سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این بخش را هم‌زمان تقویت کرده‌اند تا ارتباطات بین بخش‌های فعال مختلف که در جامعه فعالیت می‌کنند را به نحو احسن برقرار کنند.

اهمیت و نقش حمل و نقل برای توسعه اقتصادی و اجتماعی به حدی است که سازمان ملل متحد نیز به منظور بهبود توسعه اقتصادی- اجتماعی کشورهای عقب مانده و یا در حال توسعه، بهبود همه جانبه حمل و نقل و ارتباطات را مطرح می‌کند و با اعلام دهه‌های حمل و نقل، طرح‌ها و پروژه هایی را به منظور توسعه و بهبود سیستم حمل و نقل مطرح می‌کند.

نشست حمل و نقلی ایران و قزاقستان برگزار شدضرورت استفاده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در گیلان برای کنترل ترافیک؛ پروژه آزادراه رشت-قزوین با جدیت دنبال می‌شودرشد 58 درصدی صادرات غیرنفتی از گیلان؛ «حمل و نقل یخچالی» در بنادر استان میزان صادرات را افزایش می‌دهد

رتبه نخست فارس در حمل فرآورده‌های نفتی

علیرضا سیاهپور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به اهمیت، قابلیت و توانمندی‌های بخش حمل ونقل جاده‌ای کالای فارس با استفاده از امکانات موجود و افزایش قابل توجه صدور بارنامه‌ها علی رغم محدودیت‌های اقتصادی ناشی از فشار تحریم‌ها و تبعات ناشی از گسترش بیماری کووید 19 (کرونا) گفت: فارس با بیش از 36 هزار دستگاه انواع وسائط نقلیه سنگین باری و حمل فرآوردهای نفتی فعال (6/10درصد) رتبه نخست کشور را در این زمینه دارا است ضمن آنکه از حیث فعالیت مستقیم بیش از 55 هزار راننده حرفه‌ای حمل و نقل جاده‌ای کالا (دارای کارت هوشمند) نیز در جایگاه اول کشور قرار دارد.

وی افزود: با هدف افزایش سطح بهره‌وری در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالای استان، شناسایی مشکلات، معضلات و موانع موجود در ارتقاء سطح  فعالیت‌ها و خدمات مرتبط از جمله مباحث مربوط به «طرح پیمایش ناوگان بر اساس تن کیلومتر» و نیز تلاش در جهت تحقق نیازهای فعالان بخش به ویژه رانندگان، برگزاری جلسات با تشکل‌های فعال صنفی کارفرمایی و رانندگان حمل و نقل جاده‌ای کالا و فرآورده‌های نفتی استان در دستور کار ابن اداره کل قرار دارد.

سیاهپور تصریح کرد: ناوگان فعال استان فارس در تحقق شعار ارزنده سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید» نام گذاری شده از آمادگی کامل در جابه‌جایی به موقع کالاها از مبادی به مقاصد مختلف در سطح کشور برخوردار است.

وی از جابه‌جایی بیش از 21 میلیون و 573 تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل فارس در 8 ماه گذشته خبر داد و افزود: این میزان حمل کالا طی یک میلیون و 574 هزار سفر تحت صحابت بارنامه توسط ناوگان فعال کالای حمل و نقل جاده‌ای فارس به مقاصد مختلف درون و برون استانی جابه‌جا شده است.

هرمزگان اولین مقصد ناوگان حمل و نقل کالای فارس

سیاهپور عنوان کرد: عمده کالاهای حمل شده استان فارس به مقاصد مختلف برون استانی به ترتیب به مقصد استان‌های هرمزگان، یزد، تهران، اصفهان و بوشهر صورت پذیرفته و بیشترین کالاها و تولیدات حمل شده نیز شامل انواع سیمان، اوره، خاک نسوز، گندم و گازوئیل بوده که با برنامه‌ریزی‌های مناسب و نقش فعالانه 268 شرکت حمل و نقل کالای استان انجام گرفته است.

وی گفت: بیشترین تناژ کالای حمل شده به ترتیب از شهرستان‌های شیراز، مرودشت، آباده، نی‌ریز، فیروزآباد و کوار و کمترین حجم جابه‌جای از مبدا شهرستان‌های خنج، مهر و رستم بوده است.

توزیع روغن موتور با قیمت مصوب بین ناوگان حمل و نقل کالای شیراز

علی یزدانی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه روغن‌های 7، 9 و17 هزار با قیمت‌های مصوب که بر روی گالن‌ها حک شده است با صدور حواله به متقاضیان تحویل داده می‌شود، گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و وزارت صمت، روغن موتور به قیمت مصوب دولتی تهیه و به استان فارس ارسال شده است.

وی افزود: با دستور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مکانی مناسب در پایانه اکبر آباد شیراز در اختیار یکی از عوامل توزیع معتبر قرار گرفت و روزانه 30 تا 40 حواله روغن موتور با قیمت مصوب بین رانندگان بخش حمل و نقل کالای شهرستان شیراز توزیع می‌شود.

یزدانی با بیان اینکه معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس نظارت ویژه روزانه بر امر توزیع را به عهده دارد، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا از این ظرفیت ایجاد شده برای ناوگان مسافربری استان نیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون مشمول مرکز استان بوده و در آینده نزدیک در سایر شهرستان‌ها نیز روغن موتور مصوب دولتی توزیع خواهد شد، گفت: رانندگان می‌توانند تخلفاتی از قبیل گران فروشی و احتکار روغن موتور را در هر نقطه از استان که مشاهده می‌کنند از طریق تلفن 141 این اداره کل و یا سامانه‌های ارتباطی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گزارش کنند.

انتهای پیام/422

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ناوگان حمل و نقل نقل جاده ای کالا حمل و نقل کالای توسعه اقتصادی حمل و نقل روغن موتور استان فارس اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟

تین نیوز

همواره توصیه می شود روغن موتور به اندازه ای که خودروساز توصیه می کند در موتور ریخته شود اما در صورت ریختن بیش از حد آن چه آسیب هایی وجود خواهد داشت؟

به گزارش تین نیوز به نقل از پدال، پیشرانه های درون سوز برای کاهش گرما و اصطکاک ناشی از کارکرد قطعات به روغن نیاز دارند اما اگر بیش از حد در موتور روغن ریخته شود چه خواهد شد؟ چند قطره روغن اضافی مشکلی برای میل لنگ یا شمع ها به وجود نمی آورد اما درصورتی که سه یا چهار برابر روغن موتور توصیه شده در آن ریخته شود مشکلات زیادی وجود خواهد داشت که از جمله آن ها می توان به از بین رفتن خاصیت روان کاری روغن اشاره کرد.

به تازگی کانال یوتیوب گاراژ ۵۴ ویدئویی در همین زمینه منتشر کرده و نشان می دهد که ریختن بیش از حد روغن چه بلایی بر سر موتور خودرو می آورد. مجری این کانال دو برابر مقدار توصیه شده توسط خودروساز روغن در موتور می ریزد اما این مقدار برای ایجاد مشکل جدی در یاتاقان ها و میل لنگ کافی نیست؛ اما در ادامه بازهم روغن بیشتری به موتور اضافه شده است. زمانی که روغن زیادی وارد موتور شده و با میل لنگ در تماس است مشکلات جدی به وجود می آید. این قطعه مهم در موتور خودرو کاملاً روغنی شده و آن را به بلوک موتور منتقل می کند. در این حالت گازهای حاصل از فرایند سوختن نمی توانند به درستی تخلیه شوند و در نهایت روغن موتور به لجنی سفید مایل به شیری تبدیل می شود و دیگر خبری از روان کاری و خنک کاری آن نخواهد بود.

اضافه کردن روغن بیشتر باعث ایجاد کف و حباب های بیشتر شده و میل لنگ و یاتاقان ها را کاملاً در بر می گیرد. در نهایت روغن موتور همچنان به کف تبدیل می شود و به داخل پمپ روغن کشیده شده و کارایی آن را از بین می برد. ریختن بیش از حد روغن موتور می تواند باعث کاهش فشار روغن و خاصیت روان کاری آن شود. همچنین به دلیل افزایش اصطکاک بین قطعات شاهد استهلاک بالای آن ها خواهیم بود. همچنین فرایند خنک کاری قطعات نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. روغن جزو حیاتی ترین افزودنی های موتور است و باید به گفته های سازنده در این رابطه توجه کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • گاز مایع در قزوین به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان