Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - در روزهای اخیر که بسیاری از مشاغل سطح دو، سه و چهار به علت شیوع کووید ۱۹ تعطیل بودند، دغدغه بسیاری از جوانان نحوه گذراندن این تعطیلات بود؛ دغدغه‌ای که گاها برخی از جوانان طالب هیجان را به شرکت در «اتاق‌های فرار» روانه کرد؛ اتاق‌هایی بعضا بدون مجوز و غیر قانونی که در سایه عدم نظارت مسئولان و بی‌متولی بودن ـ علیرغم تعطیلی کامل مجموعه‌های اتاق فرار قانونی در ایام اعمال محدودیتها ـ به قیمت بازی با جان شرکت کنندگان فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مجموعه‌های "اتاق‌ فرار" با طرح معمایی برای شرکت کنندگان و ارائه سرنخ‌هایی به آن‌ها این امکان را برایشان فراهم می‌کنند تا با فعالیت بدنی و به کار گیری ذهن، معماها را حل کنند. برخی از آن‌ها با گرفتن مجوز از اداره کل تربیت بدنی استان در حال فعالیت قانونی هستند، برخی دیگر که قدیمی‌ترند با اخذ مجوز از اتحادیه کافی شاپ در کنار کافی شاپ خود اقدام به تاسیس اتاق فرار کرده‌اند و برخی با گرفتن مجوز از مجتمع‌های تجاری، اتاق خود را در مجتمعها راه اندازی کرده‌اند و هنوز هم با همان مجوز در حال فعالیت‌اند؛ اما برخی دیگر بدون اخذ هیچگونه مجوزی فعالند اما نکته مهم آنجاست که اینها اغلب با استفاده از هر روشی جهت ترساندن و برانگیختن وحشت شرکت کنندگان به منظور افزایش هیجان و جذب مشتری اقدام می کنند. شاید بتوان گفت دستمایه قرار دادن حس وحشت وهمچنین هوش شرکت کنندگان در قالب سناریوی بازی به خودی خود می تواند سرگرم کننده باشد اما میزان و نحوه دستمایه قرار دادن حس وحشت در این مجموعه‌ها بسیار مهم است.

در این باره گفت و گویی با اکیپ جوان ۶ نفره‌ای که به تازگی در این مجموعه‌ها شرکت کرده‌اند و بسیار راضی به نظر می‌آیند داشته ایم که می‌گویند: یکی از این مجموعه‌ها در اطراف تهرانپارس و ساختمانی مسکونی است که زیرزمین آن را به اتاق فرار اختصاص داده اند.درخصوص تابلو و مجوز مجموعه ای که وراد آن شده اند می پرسیم که می‌گویند: نه تابلو ندارد و غیرقانونی هستند. یکی دیگر از این مجموعه ها هم اطراف کرج است که وسط یک باغ کلبه چوبی ساختهاند و آن را به اتاق فرار اختصاص داده‌اند که به خاطر ایجاد ژانر وحشت و ترس ایجاد شده از رفتن به چنین مکان هیجان انگیزی لذت بردیم.

آنها در مورد نحوه یافتن آدرس این اتاقها سوال می کنیم که پاسخ می دهند: این مجموعه‌ها غیر قانونی‌ هستند ‌اما لوکیشن آنها در نقشه معلوم است و در صورت بروز اتفاق، امکان شکایت از آن‌ها وجود دارد چرا که یافتن آدرس آن‌ها هم در اینترنت کار راحتی است و با جستجوی ساده می‌توان آدرسشان را پیدا کرد.به گزارش ایسنا، فعالیت مجموعه‌های اتاق فرار غیر قانونی فاقد مجوز اداره کل تربیت بدنی از دو جهت حائز اهمیت است، اول فعالیت بدون وقفه آن‌ها حتی در شرایط تعطیلی دو هفته‌ای که تمامی مشاغل سطح دو،سه و چهار به دلیل شیوع کووید ۱۹ تعطیل بودند و دیگری عدم نظارت دستگاه‌های مسئول که در صورت بروز هرگونه اتفاقی برای شرکت کنندگان اعمم از جسمی، روحی، مالی و... مشخص نیست چه شخصی پاسخگو خواهد بود.

صدور مجوز اتاق‌های فرار توسط اداره کل تربیت بدنی

کاظم دستگردی، رییس انجمن بازی‌های فکری در این باره به ایسنا گفت: شروع فعالیت رسمی مجموعه‌های اتاق فرار در ایران به اوایل سال گذشته باز می‌گردد اما ورود آن‌ها به ایران تقریبا مربوط به سه سال قبل است. از اوایل سال گذشته انجمن بازی‌های فکری فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور دستورالعمل و اساسنامه باشگاه ‌های بازی‌های فکری و اتاق فرار را به وزارت ورزش ارسال کرد تا مطابق با کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش، اتاق‌های فرار و باشگاه‌های بازی‌های فکری بتوانند با کسب مجوز از فدراسیون ورزش‌های همگانی که از سوی اداره کل ورزش هر استانی صادر می‌شود فعالیت خود را آغاز کنند.

وجود ۲۰ مجموعه قانونی در سطح تهران

به گفته دستگردی پیش از آغاز فعالیت رسمی اتاق‌های فرار، مجموعه‌هایی در سایه عدم نظارت رسمی ارگان‌ و نهاد خاص، با کسب مجوز از نهادهای دیگر نظیر اتحادیه کافی‌شاپ‌ها شروع به راه اندازی مجموعه‌های اتاق فرار در کنار کافی شاپ کرده بودند. برخی دیگر حتی به دلیل فعالیت در مجتمع‌های تجاری با کسب مجوز از آن مجتمع کار خود را آغاز کرده بودند.وی درباره تعداد اتاق فرارهای قانونی سطح شهر تهران گفت: در سطح شهر تهران حدود ۱۵ الی ۲۰ مجموعه اتاق فرار دارای مجوز در حال فعالیت زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی هستند. این اتاق‌های فرار ذیل وزارت ورزش و با مجوز از ادارات کل تربیت بدنی استان‌ها در حال فعالیت‌اند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کل تربیت بدنی بازی های فکری حال فعالیت اتاق های فرار مجموعه ها شرکت کنندگان کافی شاپ اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سخنگوی شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: بر اساس تصمیمات جلسه مشترک مسؤولان نیشابور با مدیر کل ورزش و جوانان استان و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در بهمن  ۱۴۰۲ مقرر شده است فهرست طرح های پیشنهادی اداره کل ورزش و جوانان استان در شهر نیشابور برای اجرای طرح مولد سازی اعلام تا این موضوع در جلسه بعدی در شهرستان بررسی و تصمیم گیری شود که تا کنون فهرست پیشنهادی آن اداره کل ارائه نشده است.

احمد همت آبادی افزود: شورای اسلامی نیشابور مخالفت جدی خود را با مصوبه کمیسیون ماده ۵ برای چندمین بار به صورت رسمی اعلام کرده و مصرانه پیگیر حذف ورزشگاه انقلاب نیشابور از فهرست اموال دولتی مشمول طرح مولد سازی است.

دیگر خبرها

  • فرار لحظه آخری الگری از شکست!
  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • شناسایی نیروی کار اتباع خارجی غیر مجاز در استان البرز 
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • اقامت در هتل های لوکس ترابزون با فلای تودی
  • اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد