Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@07:16:06 GMT

اقدامات تازه ترامپ بر ضد شرکت‌های بزرگ چین

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۵۱۹۰

اقدامات تازه ترامپ بر ضد شرکت‌های بزرگ چین

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در حالی که تنها چند هفته تا پایان حضورش در کاخ سفید باقی مانده است، قصد دارد دو شرکت اصلی رایانه‌ای و نفتی چین را به فهرست سیاه ایالات متحده اضافه کند.

این تصمیم، دسترسی این شرکت‌ها به سرمایه‌گذاران آمریکایی را محدود می‌کند و در چند هفته مانده به آغاز ریاست جمهوری جو بایدن ، تنش‌های موجود با پکن را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، هوآ چون‌یینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت کشورش امیدوار است ایالات متحده بر سر همکاری بین دو کشور موانع بیشتری ایجاد نکند.

وزارت دفاع آمریکا اوایل ماه نوامبر در ادامه سیاست‌های ضد چینی ایالات متحده، ۴ شرکت زیر نفوذ ارتش چین را شناسایی کرد. به این ترتیب، تعداد شرکت‌های چینی وابسته به حکومت چین به ۳۵ می‌رسد. با تصمیم جدید دونالد ترامپ، از اواخر سال آینده سرمایه‌گذاران آمریکایی از خرید اوراق بهادار این شرکت‌ها منع می‌شوند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بایدن چین چین فهرست سیاه ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا

دهه‌هاست که ایرلاین های جهان بین بوئینگ آمریکایی و ایرباس اروپایی تقسیم شده اند. پس از سال‌ها مشکلات ایمنی، جدا شدن در خروج هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۹ در پرواز آلاسکا ایر، منجر به استعفای مدیرعامل آن شد.

به گزارش کن نیوز؛ این حادثه به دنبال دو سقوط مرگبار هواپیماهای این شرکت در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ رخ داد.

اینفوگرافیک زیر، نمودار تعداد حوادث هوایی ایالات متحده بین بوئینگ و ایرباس را به تصویر می کشد.

ایالات متحده بزرگترین بازار بوئینگ است و ۵۸ درصد از درآمد سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است.

از طرفی، آمریکای شمالی سومین بازار بزرگ ایرباس نیز هست که ۲۱ درصد از درآمد سالانه این شرکت را پس از اروپا و آسیا تامین می کند. در زیر، تعداد حوادث هوایی بین این دو غول هواپیما سازی از سال ۲۰۱۴ در محدوده ایالات متحده و آب های بین المللی را می بینید:

*داده های سال ۲۰۲۴ تا پایان فوریه است.

در سال ۲۰۲۴ تاکنون، بوئینگ با ۲۰ حادثه مواجه شده است که پرواز آلاسکا ایر به دلیل فقدان پیچ و مهره درب خروج که باعث خارج شدن آن از لولا شده، شناخته شده ترین مورد بوده است.

یکی از محرک های بالقوه ای که توسط این شرکت شناسایی شده است این است که پاداش های کارکنان به شدت با انگیزه های مالی مرتبط است. در حال حاضر، در حالی که این شرکت روند تولید خود را بازسازی می کند، معیارهای ایمنی و کیفیت را برای ۶۰ درصد از پاداش سالانه آنها در نظر می گیرد.

برای سال‌ها، بوئینگ با نگرانی‌های ایمنی در مورد هواپیماهای خود مواجه بوده است، که باعث شده است استفاده از رگولاتورها هواپیماهای ۷۳۷-۸ خود را پس از یک سانحه مرگبار در سال ۲۰۱۹ به مدت دو سال متوقف کنند. از طرفی، تنظیم‌کننده‌های هواپیما از سال ۲۰۱۳ با کاهش شدید بودجه مواجه شده‌ است.

حال، مسائل کیفیت منحصر به بوئینگ نیست. در برخی از آخرین تحویل‌های ایرباس، مشتریان نگرانی‌های مربوط به کیفیت را همراه با شکایت از تاخیر در تحویل مطرح کرده‌اند. به عنوان مثال، در ماه ژانویه، یک هواپیمای ایرباس A319 در پرواز خطوط هوایی یونایتد به دلیل احتمالی درب معیوب فرود اضطراری داشت.

تا این مرحله، حوادث بوئینگ و ایرباس در سال ۲۰۲۳ در میان رکورد ۱۶.۳ میلیون پرواز در آمریکا به بالاترین حد خود در دهه گذشته رسید. خبر خوب این است که هیچ حادثه مرگباری در سال ۲۰۲۳ گزارش نشده است. در واقع، تقریباً در ۱۵ سال گذشته هیچ حادثه مرگباری در خطوط هوایی ایالات متحده رخ نداده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • ان‌بی‌سی؛ اسرائیل احتمالاً به داخل خاک ایران حمله نمی‌کند
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • جورج فریدمن، استراتژیست آمریکایی مطرح کرد: پاسخ نظامی ایران به اسرائیل و استراتژی ایالات متحده
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد