Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مسئولان سازمان بهزیستی، کمک هزینه هایی برای توانمندسازی مبتلایان به ایدز به آنها پرداخت می شود. همچنین آموزش هایی را برای زندگی ایمن تر دریافت می کنند.

محسن فتاپور معاون امور توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با میزان گفت:اچ. ای. وی، ویروس نقص در سیستم ایمنی بدن است که باعث می‌شود فرد در مقابل کوچکترین عفونت و بیماری نتواند از اعضای حیاتی بدن خود دفاع کند و همان بیماری باعث مرگ فرد مبتلا به ایدز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فردی که بیمار می‌شود باید ارتباط جنسی غیرمتعارف و مصرف مواد مخدر نداشته باشد. همچنین در تمامی موارد زندگی بهداشت را کاملا رعایت کند.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی ادامه داد: با طی کردن مراحل درمانی، میزان ویروس در بدن فرد کاهش می‌یابد و می‌تواند همانند یک انسان عادی به زندگی خود ادامه دهد.

دو خدمت عمده بهزیستی به متلایان به اچ. ای. وی

مریم امیدی کارشناس مسئول درمان و پیشگیری از ایدز و اعتیاد سازمان بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با میزان درباره خدماتی که بهزیستی به بیماران ایدز ارائه می‌کند، گفت: بر اساس استراتژی چهارم ایدز کشور، ۹۰ درصد بیماران را باید شناسایی کنیم، ۹۰ درصد از آن‌ها را تحت درمان قرار دهیم و ۹۰ درصد از آن‌هایی که روند درمان را انجام می‌دهند، توانمند کنیم.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی بیان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از شرکای اصلی کمیته ایدز، دو خدمت عمده به نوزادان زنان بیماران، کودکان کار، معتادان متجاهر و زنان خیابانی که بیماری ایدز آن‌ها محرز شده است، ارائه می‌کند.

وی با اشاره به این دو خدمت عمده افزود: ارتقا و توانمندسازی افراد مبتلا یا متاثر از اچ.‌ای.وی و تقویت زیرساخت‌ها دو خدمت عمده‌ای که سازمان بهزیستی به این افراد ارائه می‌کند.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی استان تهران اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه مسکن، اشتغال، تحصیل، دندانپزشکی، درمانی و اشتغال در زمره ارتقا و توامندسازی قرار می‌گیرد.

امیدی گفت: تقویت زیرساخت‌ها به معنای آموزش است. آموزش شناخت بیماری ایدز، پیشگیری از انتقال، ارتباط سلامت جنسی، شناخت بیماری‌های عفونی و تزریق سلامت از جمله آموزش‌های ما به این بیماران است. همچنین به اطرافیان این بیماران آموزش می دهیم چگونه با بیمار رفتار کنند و از زندگی با آن‌ها هراسی نداشته باشند.

وی با اشاره به مراکزی که برای نوزادان زنان بیمار یا زنان خیابانی ایجاد شده است، افزود: در مراکز شبانه روزی، کودکان و نوزدان زنان خیابانی نگهداری می‌شوند و از آن‌ها آزمایشات مربوط به این بیماری اخذ شده و درمان آن‌ها آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: نگهداری از معتادین مبتلا به گال و ایدز بر عهده چه نهادی است؟

کارشناس مسئول درمان و پیشگیری از ایدز و اعتیاد سازمان بهزیستی استان تهران درباره کودکان کار و خیابانی اظهار کرد: به آنها آموزش خود مراقب جنسی و آشنایی با بیماری‌های مختلف عفونی همانند ایدز و هپاتیت را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به زنان خیابانی ادامه داد: در مراکزی که وابسته به سازمان هستند، این افراد شناسایی می‌شوند و نکاتی درباره جلوگیری از بیماری‌های مراقبتی، ارتباط جنسی صحیح و نحوه برخورد با بیمار ایدزی را آموزش می‌بینند.

امیدی گفت: برای تمامی این گروه ها، مددکاران ما در باشگاه مثبت، پرونده تشکیل می‌دهند و روند درمان آن‌ها را پیگیری می‌کنند. در حال حاضر ۱۱ باشگاه مثبت در پایتخت فعال هستند.

وی افزود: در سطح استان تهران، هزار و ۸۲۴ نفر شناسایی شده و اچ‌ای وی مثبت هستند. از این تعداد، هزارو ۳۹۱ دارای پرونده پزشکی هستند و در حال طی کردن روند درمان ضد رترویتسی هستند.

کارشناس مسئول درمان و پیشگیری از ایدز و اعتیاد سازمان بهزیستی استان تهران اظهار کرد: پیگیری مددکاران ما تا جایی ادامه دارد که فرد با طی کردن روند درمان، میزان ویروس در بدنش به قدری کاهش یابد که دیگر به کسی انتقال نیابد و فرد مانند یک شهروند عادی به زندگی خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ایدز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهزیستی ایدز سازمان بهزیستی استان تهران زنان خیابانی روند درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان اصلی کبد چرب چیست؟

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، کبدچرب غیر الکلی بر اثر تجمع چربی در سلول‌های کبد به وجود می‌آید و در افرادی که دچار اختلال در متابولیسم بدن هستند و چربی و قند خون‌شان بالاست، بیشتر دیده می‌شود. البته فردی که به آن مبتلا می‌شود، زمینه ژنتیکی هم دارد. در این بیماری تری گلیسیریدی که در سلول‌ها تجمع یافته، از سلول‌های کبدی خارج نمی‌شود و وقتی به تدریج چربی در سلول‌های کبدی جمع می‌شود، اصطلاحا می‌گویند فرد دچار کبد چرب غیرالکلی شده است.

تا این مرحله کبدچرب قابل درمان است، اما در صورتی که فرد متوجه نشود یا پیگیر درمان نباشد، وارد مرحله «سیروز» و بدخیمی‌های کبدی می‌شود که درمان ندارد؛ زیرا سلول‌های کبدی تخریب شده و راهی جز پیوند کبد باقی نمی‌ماند.

متاسفانه یکی از مشکلات کبدچرب این است که نشانه خاصی ندارد و فقط با انجام آزمایش یا سونوگرافی می‌توان این بیماری را تشخیص داد. البته برخی علائم در بیماران مبتلا ممکن است وجود داشته باشد که از جمله آن خستگی و درد در ناحیه بالا و سمت راست شکم است.

۷۰ درصد افراد دچار کبدچرب به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند و سابقه قند و چربی خون بالا دارند. در واقع کسانی که رژیم غذایی ناسالمی دارند به خصوص مصرف بالای چربی‌های اشباع و قندهای ساده و فعالیت بدن‌شان نیز کم است، بیشتر به کبدچرب مبتلا می‌شوند.

کبدچرب درمان دارویی قطعی ندارد. تغییر در شیوه زندگی، درمان اصلی و پیشگیرانه این بیماری است. فردی که به چاقی مبتلاست، با کمی کاهش وزن، بهبود می‌یابد. مطالعه‌های مختلف نشان داده‌اند اگر این افراد ۵ تا ۱۰ درصد وزن‌شان را کاهش دهند، آنزیم‌های کبدی به حد طبیعی باز می‌گردد. این افراد باید رژیم غذایی خاصی داشته باشند تا هرچه سریع‌تر بهبود یابند و بیماری وارد مرحله ۲ و ۳ نشود.

میزان کربوهیدرات (قند) و به خصوص کربوهیدرات‌های ساده و همین طور چربی، به خصوص چربی‌های اشباع، باید در رژیم این افراد کم شود. مبتلایان به این بیماری بهتر است برای پخت و پز از چربی‌های غیراشباع مانند روغن‌های مایع و گیاهی مثل روغن کانولا و زیتون استفاده کنند؛ حتما چربی‌های قابل رویت گوشت را (چه قرمز چه سفید) بگیرند و ترجیحا در هفته بیش از دو بار گوشت قرمز نخورند و مصرف فیبر را افزایش دهند.

فیبر در انواع سبزی و سبوس غلات به وفور یافت می‌شود. میوه‌ها نیز فیبر خوبی دارند، اما چون حاوی قند فراوانی هستند، باید به میزان متعادل یعنی حداکثر ۳ واحد در روز و به دفعات میوه مصرف کنند؛ یعنی بیمار مبتلا به کبدچرب نمی‌تواند ۳ میوه را با هم بخورد، اما مصرف سبزی‌ها برای وی آزاد است.

مصرف غلات سبوس‌دار یا سبوس به صورت جدا در سوپ، کوکو، کتلت و... نیز برای این بیماران مفید است. همچنین موادغذایی با خواص ضدالتهابی مثل روغن ماهی نیز بهتر است در برنامه غذایی این افراد گنجانده شود.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ورزش و تحرک بدنی برای مبتلایان به کبدچرب ضروری است و حتما باید روزانه ۳۰ دقیقه تا یک ساعت ورزش کنند. با این سبک زندگی چربی کمتری در سلول‌های کبد ذخیره می‌شود و به مرور بهبود می‌یابند.

دیگر خبرها

  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • ارائه ۸۶۱ خدمت تخصصی توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر
  • ارائه آموزش‌های امدادی و ایمنی به ۱۱۵ هزار مسافر نوروزی
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان