Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-23@06:49:47 GMT

دستور نمکی برای تشکیل کارگروه طب سنتی ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۵۲۹۱

دستور نمکی برای تشکیل کارگروه طب سنتی ایرانی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از دستور فوری وزیر بهداشت برای تشکیل کارگروه طب سنتی ایرانی خبر داد.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از فارس، زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از دستور فوری وزیر بهداشت برای بررسی تشکیل کارگروه طب ستی ایرانی خبر داد و گفت: پس از پیگیری‌های انجام شده و طی مکاتبه ای که با رئیس جمهور داشتیم، آقای نمکی وزیر بهداشت با قید فوریت دستور بررسی تشکیل کارگروه طب سنتی ایرانی را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود:‌ امیدواریم با تشکیل این کارگروه و ادامه این روند نقطه عطفی در راستای حضور عملیاتی پزشکان و دانشمندان در این حوزه برای پیشگیری و درمان ویروس منحوس ویروس کرونا باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: قطعا تلاش علمی برای زنده نگه داشتن خون دانشمندان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد: این کارگروه قرار است پژوهش‌های مختلفی در حوزه داروهای گیاهی و طب سنتی و همچنین مشاوره‌های طب سنتی در کنار متخصصان دیگر داشته باشد و اجرایی شود که فقط در حد تصمیم و کمیته علمی بدون عمل باقی نماند.

شیخی خاطرنشان کرد: بسته به بررسی‌هایی که در وزارتخانه در معاونت بهداشتی و دفتر طب ایرانی تصمیمات نهایی می‌شود، به صورت عملیاتی در پیگیری و درمان  بیماری کرونا ورود خواهیم کرد.

منبع: شریان

کلیدواژه: طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانگیر الماسی: غرب جامعه ایرانی را هدف گرفته است

جهانگیر الماسی: به جای خیلی مسائل که جایش اصلاً نیازی در فیلم سازی ما نیست و جذابیتی هم ندارد، بحث خانواده می‌تواند جایگزین شود، همین که عشق اعضای خانواده به هم را برسانیم،‌کارمان را درست انجام داده‌ایم. باید به سمت ازدیاد نسل و خانواده حرکت کنیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود.

در همین راستا جهانگیر الماسی، بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر نسبت به تهدیدات غرب برای جامعه سنتی ایرانی هشدار داد و گفت:‌ خانواده حساس‌ترین قطب یک جامعه است. غرب جامعه ایرانی را هدف گرفته و اگر شرایط به همین منوال پیش برود، وضعیت نسل آتی ما به خطر می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه این روزها خانواده‌ها به خاطر درگیر شدن با سیستم زندگی هوشمند و جامعه مدرن روز به روز از شرایط گذشته و سنتی خود دور می‌شود، گفت: من خودم مدتها است که در مرحله تحقیق و شناسایی راه‌هایی هستم که نقاط حساس مربوط به حوزه جمعیت و خانواده را تحت پوشش دارد. در غرب حتی طراحی ماشین‌ها در گذشته طوری بود که افراد را از هم، دور می‌کرد. هر عضو در یک ماشین، یک مانیتور مخصوص داشت و یک موبایل به دست می‌گرفت اما الان خودشان فهمیده‌اند که روششان اشتباه بوده و به تنزل خانواده دامن زده است. حال روش‌هایشان را تغییر داده‌اند اما ما الان در این گرداب افتاده‌ایم.

الماسی با ابراز نگرانی از وضعیت نسل آتی و کم شدن نسل جوان گفت: باید تلاش کنیم دو مرتبه به سمت خانواده و ازدیاد نسل حرکت کنیم. الان حتی هوش مصنوعی هم یکی از ابزارهای فرهنگی شده و در مطالعات اخیر باشگاه رم، ایرانی‌های سنتی مثل مردم یزد، شمالی‌ها و گیلکی یک بستر تحقیقات هستند، چرا که ذهنشان به لحاظ سنتی آماده است تا تکنولوژی‌های جدید را بپذیرد. ما باید خودمان روی اذهانمان به لحاظ جمعیتی و توجه به جوانی جمعیت کار کنیم نه اینکه بقیه برای ما تصمیم‌گیری فرهنگی کنند.

این پیشکسوت بازیگری با اشاره به اینکه شهید طهرانی مقدم در همین بستر رشد کرد و تحصیلاتش را با آن جهش فکری و دانشی که داشت، جلو برد و با وجود همین افراد کشور ما به سطح بالای تکنولوژی دفاعی و امنیتی موشکی رسیده، گفت: بستر ذهنی مردم ما آماده است، کافی است که ما هم قدری همت کنیم تا آنها به سمت و سوی درست به لحاظ جامعه شناسی و تهدیداتی که در آینده ممکن است نسل ما را دچار مخاطره کند، برسیم.

مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند

وی اظهار داشت: آموزش‌های فرهنگی در سینما، تئاتر و تلویزیون از سوی اهالی هنر می‌تواند جامعه را به سمت و سوی پذیرش صحیح مفاهیم اجتماعی و فرهنگی چون اهمیت جوانی جمعیت سوق دهد. امروز ما حساس ترین موقعیت را در سطح جهانی و جامعه شناسی داریم چرا که مخالفین ما دست روی کانون خانواده گذاشته‌اند.

وی با اشاره به سریال‌ها و فیلم‌های کره‌ای که همه جمع شدن اعضای خانواده و توجه به خانواده را نشان می‌دهد، به ستاد خبری دومین جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: به جای خیلی مسائل که جایش اصلاً نیازی در فیلم سازی ما نیست و جذابیتی هم ندارد، بحث خانواده می‌تواند جایگزین شود، همین که عشق اعضای خانواده به هم را برسانیم،‌کارمان را درست انجام داده‌ایم.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

``پایان پیام/

دیگر خبرها

  • جهانگیر الماسی: غرب جامعه ایرانی را هدف گرفته است
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف:رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد /رئیس ستاد، وزیر کشور است /از طرح نور حمایت می کنیم اما از مأموران متخلف نه!
  • دبیر ستاد امر به معروف : اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد حجاب به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود
  • کارگروه مشترک همکاری اتاق بازرگانی و وزارت کار تشکیل می‌شود
  • حمایت از بخش ورزش‌ در استان قم ضعیف است
  • تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند
  • بهترین درمان یبوست در سالمندان (فیلم)
  • تشکیل ۱۲ کارگروه تخصصی برای شناسایی و رفع موانع واحدهای تولیدی
  • ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات باحضور سردارباقری