Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@22:34:32 GMT

ترور ارتباطی با مذاکره ندارد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۵۳۲۱

ترور ارتباطی با مذاکره ندارد

به گزارش «تابناک»، روزنامه ایران در یادداشتی به قلم حسن بهشتی‌پور کارشناس سیاست خارجی، آورده است: همچنان که در تعیین نوع و میزان پاسخ به این عمل تروریستی نیز باید با دقت و صحت به‌گونه‌ای واکنش درست را انتخاب کنیم که در بهترین زمان و مکان، بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد. مع‌الاسف آنچه امروز در کشور ما دیده می‌شود، کمتر با این بدیهیات ملی و سیاسی سازگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز برخی رویکردها و موضع‌گیری‌ها بر ضد منافع ملی است. هرچند می‌توان در این زمینه نقش یک طیف را برجسته‌تر کرد، اما واقعیت این است که برخورد سیاسی و جناحی با این ترور، در اغلب طیف‌ها مشاهده شده است.

به‌طور کلی، وقتی دشمن درون مرزهای کشور ما دست به یک اقدام تروریستی و البته بزدلانه می‌زند، آنچه بیش از هرچیز باید در دستور کار همه طیف‌های داخلی قرار بگیرد، تلاش برای شکل‌گیری یک اقدام همه‌جانبه ملی در پاسخ به این جنایتکاران است. درغیر این صورت، ایجاد هر مسأله فرعی، ایجاد بحث‌های جناحی یا سیاسی کردن مسأله، ضربه بزرگی به وحدت ملی در کشور خواهد بود. این اقدامات و رویکردها، عملاً خدمت به دشمنان ایران است که این ترور جنایتکارانه اخیر را مرتکب شدند.

یکی از بحث‌های جناحی و سیاسی مطرح شده، پیوند دادن این ترور با مسأله برجام، سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای بود، آن هم با استدلال‌هایی که بی‌پایه و اساس بودن آنها کاملاً مشخص است.در پاسخ به این طیف باید پرسید مگر در سال ۸۸ که شهید مسعود علی‌محمدی ترور شد، اساساً برجامی وجود داشت؟ یا یک سال پس‌از آن که شهید مجید شهریاری ترور شد، آیا برجام وجود داشت یا این ترورها، باعث توقف مذاکرات هسته‌ای در گذشته شد؟ این شواهد و شواهد بیشتر از این، نشان می‌دهد که ترور به‌عنوان عمل جنایتکارانه، بزدلانه و حاکی از یأس دشمن، ارتباطی به برجام، مذاکره یا مسائلی از این دست ندارد.

بلکه دشمنان ما بر پایه خوی جنایتکارانه خود و به‌دلیل دشمنی دیرینه با ملت ایران، هر زمان که توانستند و مجال پیدا کردند، از هیچ اقدامی برای جلوگیری از دستیابی ملت ایران به شکوفایی علمی، سیاسی و اقتصادی جلوگیری نکردند. گذشته از اینها، مطرح کنندگان چنین استدلالی باید به خاطر بیاورند که اساساً مذاکرات ایران با امریکا قبل از دولت آقای روحانی، در دی ماه سال ۹۱ در مسقط عمان آغاز شد.

این خود ادله دیگری برای اثبات بی‌ارتباط بودن ترورهای دشمنان با برجام یا مذاکره یا عدم مذاکره است. آنچه در این میان اهمیت دارد، دشمن شناسی است، نه اینکه در تقابل‌های مصنوعی داخلی، دشمن اصلی به‌ حاشیه رفته و اهداف اصلی او از این اقدامات فراموش شود. با وجود این، متأسفانه مشاهده می‌شود که عده‌ای در کشور مترصد هستند تا از هر رویدادی، ولو شهادت یکی از فرزندان برجسته این سرزمین، فضاسازی کرده و یک سوژه انتخاباتی درست کنند.

قطعاً این رفتار خلاف وحدت ملی است. با وجود این، باید پرسید آیا این عده از اینکه خلاف مصالح ملی رفتار و عمل کنند، واقعاً اطلاع ندارند، یا اینکه به قصد و با نیت مشخص به چنین اقداماتی دست می‌زنند؟ اگر خوشبین باشیم، باید بگوییم این عده از روی ناآگاهی با خون شهید عزیز بازی کرده و واقعیت‌های مرتبط با امنیت و منافع ملی را نادیده می‌گیرند. اما فارغ از این خوشبینی، امروز وحدت‌شکنی و جناحی کردن مسأله ترور شهید فخری‌زاده از سوی هر گروه و جناحی که باشد، خدمت به دشمن ایران است.

امروز یک وجه همت ما باید بر این باشد که با یک درک درست، موضوعی به این اهمیت را دستمایه اختلافات جناحی، حزبی و گروهی قرار ندهیم. باید توجه داشته باشیم که مهم‌ترین کار برای پاسداری از خون این شهید بزرگوار، ادامه دادن راه او و تلاش برای گسترش وحدت و انسجام در جامعه است. اقداماتی که علاوه بر اختلاف افکنی، باعث پاشیدن بذر یأس و تردید در دل‌های مردم شده و آنان را نسبت به بهبود آینده ناامید کند، در راستای اهداف این شهید نخواهد بود و چه بسا در مسیر هدف دشمنان این سرزمین قرار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی پروتکل الحاقی ترور دانشمند هسته ای فخری زاده آمریکا مذاکره محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی پروتکل الحاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل بر خلاف همه هیاهو‌ها نشان داد کاملاً آسیب‌پذیر است

عملیات بی‌سابقه ایران در هدف قرار دادن عمق رژیم صهیونیستی و پایگاه‌های نظامی آن، بازتاب گسترده‌ای در محافل عبری و غربی داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در این باره، روزنامه صهیونیستی هاآرتص، به سرزنش دولت نتانیاهو پرداخت و نوشت: با حمله ایران، اسرائیل بهای اقداماتش را پرداخت.‌ها آرتص نوشت: با حمله ایران به اسرائیل، زمان پرداخت بهای اقدامات اخیر اسرائیل فرا رسید و این بار ممکن است هزینه غیرقابل تحمل باشد.

ترور سرتیپ زاهدی مانند تمام کشتار‌های هدفمند انجام شده توسط اسرائیل، غیرضروری و بیهوده بود و این بار خطرناک نیز بوده است. سرتیپ زاهدی یک نظامی بود. هدف از نابودی او مانند همه کشتار‌های هدفمند اسرائیل، ارسال پیام بازدارندگی و کاهش توانایی‌های نظامی طرف مقابل (در این مورد ایران) بود. آیا حتی یک افسر در ارتش اسرائیل وجود دارد که کشتن او به طور قابل توجهی، بر توانایی‌های نظامی اسرائیل تأثیر بگذارد؟ خیر وجود ندارد و هرگز وجود نخواهد داشت. چرا ما همواره معتقدیم در حماس، حزب‌الله یا ایران افسرانی حضور دارند که حذف آنان، امنیت ملی ما را بهبود می‌بخشد؟ اسرائیل زاهدی را ترور کرد، چون فرصت از بین بردن او فراهم شد و هنگامی که چنین فرصتی به دست می‌آید هیچ‌کس مقابل وسوسه شیرین اجرای یک ماموریت جیمز باندی مقاومت نمی‌کند. اما پس از آن چه می‌شود؟ اگر تا پیش از این اتفاقی رخ نداده بود بدان خاطر بود که ما اسرائیلی‌ها هرگز بهائی برای قتل‌هایی که مرتکب می‌شدیم نمی‌پرداختیم. چند سالی است که اسرائیل در لبنان، سوریه و همچنین در خاک ایران، تهران را به‌طور مداوم تحریک کرد و هیچ بهائی نپرداخته بود.

احمقانه است که باور کنیم طنابی که اسرائیل کشیده، پاره نمی‌شود. آن لحظه فرا رسیده است. مسئولیت حمله ایران به اسرائیل، برعهده کسانی است که ترور سرتیپ زاهدی در دمشق را تایید کردند. در این‌جا بحث اخلاق یا عدالت مطرح نیست، بلکه صرفا بحث عقل و درایت مطرح است. تحریک ایران در این برهه زمانی در حالی که نیرو‌های اسرائیل در غزه در حال عقب‌نشینی و تلفات دادن هستند و مرز‌های لبنان ملتهب است و کرانه باختری نیز تهدیداتی درباره انجام اقدامی خطرناکی مطرح کرده را نمی‌توان نادیده گرفت. اسرائیل در جنگ با خطرناک‌ترین و قدرتمندترین دشمنی است که تاکنون با آن رو‌به‌رو شده. آیا این همان چیزی است که مغز‌های متفکر، افرادی که دستور ترور را در دمشق دادند، می‌خواستند؟ آیا این همان چیزی است که ما اسرائیلی‌ها می‌خواهیم؟ آیا واقعا این چیزی است که ما در حال حاضر به آن نیاز داریم؛ جنگ با ایران؟ فقط دوباره نگویید که چاره‌ای جز این نبود. یک انتخاب وجود داشت: نکُشیم. آن شخصی که قاتلان را برای ترور سرتیپ زاهدی اعزام کرد، اسرائیل را در معرض خطر قرار داد.

در همین حال، روزنامه آمریکایی یو اس‌ای تودی درباره عملیات ایران نوشت: عملیات هوائی ایران، تاریخی است. لری جانسون مامور کهنه‌کار و سابق سیا هم اظهار کرد: آنچه می‌بینیم این است که علی‌رغم همه غوغا‌ها و منم منم کردن‌های اسرائیل درباره توانایی‌های عظیمش، ایران نشان داد که اسرائیل کاملاً آسیب‌پذیر است.

شبکه سی ان ان هم گزارش داده که «حمله ایران به اسرائیل، بزرگ‌ترین حمله در تاریخ با پهپاد و موشک‌های بالستیک بود. این حمله پنج ساعت طول کشید».

اسکات ریتر بازرس سابق تسلیحاتی سازمان ملل نیز در حساب ایکس خود در واکنش به حمله موشکی ایران به اسرائیل نوشت: چشم در برابر چشم. ایران با حداقل هفت موشک مافوق صوت جدید خود به پایگاه هوائی نواتیم حمله کرد. نواتیم محل استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ است که به کنسولگری ایران در دمشق حمله کردند. حتی یک موشک ایرانی رهگیری نشد. به این فکر کنید. اسرائیل بی‌دفاع است.

روزنامه گلوبال تایمز هم گزارش داد: ایران با هوش راهبردی پاسخ داد و با موشک و پهپاد، با موفقیت، اهداف اصلی نظامی در اسرائیل را منهدم کرد.

«نداف آرگمن» رئیس سابق سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» هم گفته است: اگر بنیامین نتانیاهو از مقام خود کناره‌گیری نکند، اسرائیل را به سمت نابودی سوق می‌دهد و این سرانجام ما
خواهد بود.

شبکه آمریکایی‌ای بی‌سی نیوز به نقل از یک منبع نظامی اسرائیلی خاطر نشان کرد: ایران فقط پایگاه‌های نظامی را هدف قرار داد.

بنابر برخی گزارش‌ها، فرودگاه نظامی نواتیم به طور کامل در حملات موشکی و پهپادی ایران تخریب شد.

دیگر خبرها

  • برخی اسم هر نوع مذاکره‌ای را دیپلماسی التماسی گذاشته‌اند
  • اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل غلط بود | گمان نمی‌کردیم ایران مستقیم وارد عمل شود
  • مقام‌های صهیونیست: ایران دیگر مستقیم به اسرائیل حمله می‌کند
  • ایران دیگر مستقیم به اسرائیل حمله می‌کند
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • نام و جای ضارب شهید صیاد شیرازی افشا شد
  • اسرائیل بر خلاف همه هیاهو‌ها نشان داد کاملاً آسیب‌پذیر است
  • اینفوگرافیک / اسرائیل پاسخ کدام جنایات‌ها علیه ایران را گرفت؟
  • جنگ سایه ایران و اسرائیل علنی شد
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود