Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، ماجرای زورگیری های خونبار از حدود ۱۰ روز قبل زمانی پلیس را درگیر پرونده ای معماگونه کرد که جوان ۳۴ ساله ای به نام «ح-ب» با گردنی زخمی و خون آلود، خود را به نیروهای انتظامی رساند.

او که از چنگ زورگیران خطرناک جان سالم بدر برده بود، مضطرب و نگران از نقشه وحشتناک دزدانی پرده برداشت که طعمه های خود را از سایت دیوار انتخاب می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال شکایت این مال باخته که زورگیران با تخریب خودروی وی ۳ کیلوگرم زعفران او را نیز به سرقت برده بودند، پرونده ای در نیروی انتظامی تشکیل شد اما با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا و با صدور دستوری ویژه پرونده مذکور در پلیس آگاهی مورد رسیدگی های تخصصی قرار گرفت چرا که نحوه زورگیری خشن موجب ایجاد احساس ناامنی می شد و چنین پرونده هایی به طور ویژه و تخصصی در دستور کار پلیس قرار می گیرند.

بلافاصله گروه تخصصی از کارآگاهان کارآزموده دایره مبارزه با جرایم خشن وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند. آنان در اولین مرحله از اقدامات اطلاعاتی، محل وقوع جرم را در یک سری تحقیقات میدانی مورد کنکاش های پلیسی قرار دادند و همه جوانب و زوایای ارتکاب جرم را بررسی کردند.

در همین حال گروه تخصصی کارآگاهان در شاخه دیگری از این عملیات هماهنگ و ضربتی فعالیت خود را روی زورگیران سابقه دار متمرکز کرده بودند، برای یافتن سرنخ هایی از این ماجرا به بازبینی اظهارات مال باخته زخمی پرداختند و سطور پرونده را دوباره زیر ذره بین اطلاعاتی قرار دادند.

این مال باخته جوان درباره جزئیات ماجرای زورگیری به کارآگاهان گفت: حدود ۳ کیلوگرم زعفران را برای پیدا کردن مشتری در سایت دیوار آگهی کردم که فردی با من تماس گرفت و در حالی که خود را فردی متشخص و پولدار جلوه می داد، خریدار زعفران شد. او سپس برای مشاهده زعفران ها با من قرار گذاشت اما مدعی شد که نمی تواند به نشانی منزلم بیاید به همین دلیل در حاشیه بولوار توس با من قرار گذاشت.

من هم که هیچ گاه فکر نمی کردم با یک گروه تبهکار خطرناک روبه رو می شوم به راحتی پذیرفتم و در ساعت مقرر سوار بر خودرو به محل قرار در حاشیه بولوار توس رفتم که در یک لحظه خودروی پرایدی با چندسرنشین به محل آمد. وقتی به طرف آن ها رفتم ناگهان برق تیغه های قمه و تبر در آسمان درخشید و آن ها بی رحمانه به طرف من هجوم آوردند.

خیلی ترسیده بودم و از شدت وحشت نمی توانستم حتی از خودم دفاع کنم . آن ها برای ایجاد رعب و  دلهره خودروام را با تبر تخریب کردند و با قمه ای که در دست داشتند، گلویم را بریدند و بعد از سرقت زعفران ها، همه پول ها و اموالی را که همراهم بود از من زورگیری کردند و سوار بر پراید از محل گریختند.

بررسی تخصصی اظهارات مال باخته توسط کارآگاهان بیانگر آن بود که پلیس با دزدانی حرفه ای و سابقه دار روبه روست که برای ارتکاب جرم ابتدا به ایجاد رعب و وحشت می پردازند و در اقدامی خطرناک و بی رحمانه اموال مردم را به یغما می برند. به همین دلیل گروه ویژه کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن به تحقیق درباره مجرمان سابقه دار پرداختند و شگردهای آنان را با استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان مورد تجزیه و تحلیل های کارشناسی قرار دادند تا این که چند روز بعد در حالی سرنخ هایی از دو زورگیر حرفه ای به دست آمد که بررسی ها نشان می داد افراد دیگری نیز با همین شیوه طعمه زورگیران شده اند.

این اسناد و مدارک موجب شد کارآگاهان دامنه فعالیت های اطلاعاتی خود را به جاده قدیم قوچان (بولوار توس) بکشانند. طولی نکشید که دو سارق سابقه دار در اطراف بولوار توس شناسایی شدند و مخفیگاه آنان زیر چتر عملیاتی کارآگاهان قرار گرفت. آن ها سپس با مجوزهای قضایی وارد عمل شدند و در دو عملیات جداگانه اما هماهنگ و ضربتی، دو زورگیر جوان را دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند.

دو سارق ۳۲ و ۲۳ ساله که در ابتدا خود را بی گناه جلوه می دادند و مدعی بودند فقط به خاطر سابقه سرقت مورد سوء ظن پلیس قرار می گیرند، وقتی با شواهد و مدارک مستند روبه رو شدند به ناچار لب به اعتراف گشودند و راز زورگیری خونبار را فاش کردند.

این درحالی بود که متهمان علاوه بر زورگیری از «ح- ب» به پنج فقره زورگیری دیگر نیز معترف شدند و اقرار کردند که با همین شیوه طعمه های خود را از سایت  دیوار انتخاب می کردند و در پوشش خریدار، فروشنده کالا را با یک قرار صوری به مناطق خلوت شهر می کشاندند و با تهدید به مرگ با سلاح سرد، اموال آن ها را می ربودند.

این تبهکاران خطرناک همچنین با لو دادن دو همدست دیگر خود اعتراف کردند که در برخی موارد نه تنها لوازم منزل مانند چرخ گوشت، آب میوه گیری و ... را به سرقت برده اند بلکه پول ها، کارت بانکی، گوشی تلفن  یا هر چیز دیگری را که همراه طعمه بود با زور از وی می گرفتند و با کتک زدن مال باخته  یا گذاشتن قمه و شمشیر زیر گلویش او را وحشت زده در همان نقطه خلوت رها می کردند و از آن جا می گریختند.

کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی همچنین در بازرسی از مخفیگاه سارقان، زعفران های سرقتی و برخی لوازم دیگر مال باختگان را کشف کردند و روز گذشته نیز دو عضو دیگر باند را به دام انداختند، اما بررسی های تخصصی با دستورهای محرمانه مقام قضایی برای کشف جرایم احتمالی دیگر این تبهکاران خطرناک ادامه دارد.

کد خبر 569214 برچسب‌ها حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حوادث ایران بولوار توس مال باخته سابقه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای گروگانگیری خونبار!

عملیات رهایی گروگان 30 ساله از چنگ گروگانگیران اجاره ای، درحالی با تدابیر هوشمندانه پلیس جنایی خراسان رضوی به نتیجه رسید که ماجرای این حادثه خونبار به اختلاف حساب های فامیلی گره خورد.

به گزارش خراسان، روزهای آخر اسفند سال گذشته بود که خبر هولناکی در بیسیم های پلیس سبزوار پیچید و عوامل انتظامی را به تکاپو انداخت. فردی با اضطراب و نگرانی خاصی از گم شدن مشکوک فرزند 30 ساله اش خبر داد که خون های زیادی نیز در منزلش ریخته بود. لحظاتی بعد با دریافت این خبر تکان دهنده، بلافاصله نیروهای تجسس کلانتری 11 سبزوار به همراه گروهی از کارآگاهان به فرماندهی سرهنگ عبادی(رئیس پلیس آگاهی سبزوار) عازم خیابان دانشگاه شدند و به تحقیق دراین باره پرداختند. بررسی های میدانی نشان داد لکه های خون انسان در راهروی منزل و میز کار بنایی وجود دارد و کمربند و دکمه شلوار جوان گم شده نیز داخل اتاق افتاده است.

بنابراین اثربرداری از صحنه این حادثه تکان دهنده آغاز شد و تحقیقات پلیسی با بازبینی دوربین های مداربسته محل ادامه یافت. طولی نکشید که واکاوی  های تخصصی مشخص کرد خودروی سواری متعلق به جوان گم شده در اوایل شب از سبزوار خارج شده و در مسیر جاده بردسکن قرارگرفته است. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، مراتب به پلیس آگاهی استان خراسان رضوی گزارش شد تا این ماجرای پر رمز وراز با بهره گیری از تجربیات کارآگاهان مرکز ریشه یابی شود. به همین دلیل و با دستور ویژه سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده(رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی)گروه کارآزموده ای از افسران اداره جنایی با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان(جانشین آگاهی استان خراسان رضوی) عازم سبزوار شدند تا این ماجرای مشکوک به جنایت را زیر ذره بین تحقیقات ببرند.

اما خیلی زود بررسی های تخصصی با بازبینی فیلم ارسالی از سوی گروگانگیران نشان داد که ماجرای این پرونده به گروگانگیری با انگیزه اختلاف حساب مالی گره خورده است چرا که کنکاش های نامحسوس کارآگاهان به یک اختلاف مالی فامیلی رسید و مشخص شد خون های ریخته شده در منزل نیز به خاطر درگیری و مقاومت جوان 30 ساله با گروگانگیران خشن بوده است.

براساس گزارش روزنامه خراسان، این گونه بود که گروه عملیاتی کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ محمد همتی (رئیس اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی)عملیات دستگیری افراد دخیل در ماجرای گروگانگیری را آغاز کردند و پدر وپسری را به دام انداختند که اطلاعاتی از این حادثه هولناک داشتند.

درهمین حال ادامه رصدهای اطلاعاتی به افرادی رسید که از زاهدان به سبزوار آمده و پس از ارتکاب جرم دوباره به سوی زاهدان حرکت کرده بودند. با لو رفتن مشخصات 3 متهم دیگر،ماجرای این پرونده از حساسیت خاصی برخوردار شد چرا که احتمال وقوع حادثه ای جبران ناپذیر وجود داشت. بنابراین کارآگاهان با بهره گیری از تجربیات فرماندهان ارشد انتظامی،به شگردهای تخصصی و فنی متوسل شدند تا بتوانند گروگان را بدون آن که آسیبی ببیند از چنگ آدم ربایان خشن برهانند.

به همین دلیل یکی از افسران کارآزموده پلیس جنایی که به زبان بلوچی تسلط داشت،  وارد گفت و گو با متهمانی شد که مشخصات آن ها از طریق ردیابی های اطلاعاتی به دست آمده بود. از سوی دیگر نیز کنکاش های پلیسی بیانگر آن بود که گروگانگیران افرادی اجاره ای هستند که با دریافت پول، جرایم خشن را انجام می دهند به گونه ای که رد پای یکی از آنان در پرونده های قبلی پلیس آگاهی نیز دیده می شد که در عملیات های گذشته کارآگاهان دستگیر شده بود.

درحالی که با تدابیر پلیسی گفت و گوها با گروگانگیران ادامه داشت،گروهی از افسران یکی از شهرستان های سیستان و بلوچستان نیز با هماهنگی های قضایی برای ردزنی مخفیگاه آدم ربایان وارد عمل شدند وهمزمان نتیجه اقدامات پلیسی خود را به مقر انتظامی در سبزوار اطلاع می دادند.

این عملیات هماهنگ و هوشمندانه در حالی به نتیجه رسید که گروگانگیران در تنگنای محاصره پلیس قرارگرفتند و ساعتی بعد جوان 30 ساله را در زاهدان رها کردند که بلافاصله وی در پناه نا محسوس کارآگاهان در مسیر بازگشت به سبزوار قرارگرفت. درهمین حال با رهایی گروگان،این حادثه هولناک برای شناسایی دیگرعوامل مرتبط وارد مرحله جدیدی شد و تحقیقات پلیس جنایی برای ریشه یابی ماجرا ادامه یافت.

دیگر خبرها

  • قتل فجیع کارگر قهوه خانه در شهرری
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش
  • ماجرای گروگانگیری خونبار!
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به‌ مدت ۲ شبانه‌ روز در تهران!
  • دستگیری سارق زورگیر در شاهرود
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • راز مرگ پسر ۲۲ ساله گمشده برملا شد
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟