Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اول کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی معتقد است افزایش قیمت ناگهانی فولاد باعث شد تا چند صد هزار میلیارد نصیب افراد معدودی شود و خسارات سنگینی به کشور وارد شود. سید احمد رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اقدامات کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی در حوزه فولاد گفت: کمیسیون تلاش‌های خوبی را در این زمینه انجام داده است و به دنبال رفع موانع موجود در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نایب رئیس اول کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه میزان تولید فولاد در کشور بالاتر از مصرف داخلی است، افزود: متاسفانه در اواخر سال گذشته و اوایل امسال شاهد افزایش جهشی قیمت فولاد در کشور بودیم که تاثیرات مخربی در سایر بخش‌های تولیدی مانند ساختمان، لوازم خانگی و خودرو داشت و به دنبال آن باعث ایجاد نارضایتی شدید در جامعه شد. بیشتر بخوانید: لوازم خانگی در چنبرۀ گرانی یا گران‌فروشی؟| افزایش هزار درصدی قیمت مواد اولیه به گفته نماینده مردم فیروزکوه و دماوند افزایش قیمت ناگهانی فولاد باعث شد تا چند صد هزار میلیارد نصیب افراد معدودی شود و خسارات سنگینی به کشور وارد شود.
وی در ادامه به انتقاد برخی از نمایندگان درباره کوتاهی کمیسیون «صنایع و معادن» درباره گرانی فولاد تصریح کرد: این کمیسیون نه تنها در این خصوص کوتاهی نکرده بلکه هم گزارشی در این زمینه تهیه کرده است و هم مطابق با ماده ۴۵ بلافاصله طرحی را در این خصوص آماده و ارائه داد؛ که با توجه به اثرگذاری مهمی که خواهد داشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر تعللی در این موضوع وجود دارد از سوی هیئت رئیسه مجلس است. بیشتر بخوانید: تولید بیش از ۱۶ میلیون تُن فولاد خام در هفت ماهه نخست سال

طبق بند ۷ ماده ۴۵ قانون «آئین نامۀ داخلی مجلس شورای اسلامی»، تهیه گزارش موردی و سالانه در خصوص امور اجرائی دستگاه‌ها و نحوه اجرای قوانین به خصوص قانون برنامه توسعه و بودجه سالانه و ارائه نکات مثبت، منفی و پیشنهاد نحوه اصلاح آن و تقدیم گزارش به مجلس جهت قرائت یکی از وظایف کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است.

کمیسیون «صنایع و معادن» با استناد به ماده ۵۴ قانون «آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» براى انجام وظایف محوله در محدوده صنایع، پست، مخابرات، معادن، پتروشیمى صنایع هوافضا و ارتباطات مطابق ضوابط این آیین‏‌نامه تشکیل شده است. هم‌اکنون عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی رئیس و سید احمد رسولی‌نژاد، علی جدی، مصطفی رضا حسینی قطب‌آبادی و بهزاد رحیمی اعضای هیئت‌رئیسه این کمیسیون هستند.

انتهای پیام/   برچسب ها: اخبار اقتصادی صنعت صنعت فولاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت صنعت فولاد مجلس شورای اسلامی صنایع و معادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد

امتداد - محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و درباره روند بازار ارز اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس هفته آتی نشستی درباره وضعیت بازار ارز برگزار می‌کنند.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) در تذکری بیان کرد: درباره موضوع ارز قرار بود مجلس جلسه‌ای برگزار کند که به خاطر اتفاقات اخیر به عقب افتاد انتظار می‌رود جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: ما نگران وضعیت بازار ارز هستیم؛ باید موضوع سیاست‌های ارزی تعیین تکلیف شود که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و درباره روند بازار ارز اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس
  • تشریح ابعاد لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • طرح تقویت علوم دفاعی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • آگاه‌سازی صنایع در خصوص اهمیت ورود به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر