Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،شرکت سیگنال فریم که در واشنگتن فعالیت می‌کند و تخصص آن فناوری‌های بی سیم است، از امکان نصب این نرم افزار بر روی پنج میلیون گوشی خبر داده است. از این طریق ردگیری موقعیت مکانی مالکان این گوشی‌ها و شناسایی بیش از ۵۰۰ میلیون وسیله برقی جانبی مورد استفاده این افراد نیز به سادگی ممکن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله بعد می‌توان به اطلاعات ذخیره شده بر روی این ابزار و وسایل دسترسی داشت.

سیگنال فریم برای توسعه این فناوری در حال همکاری با ارتش آمریکاست و بر این باور است که از این طریق می‌توان فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی را ارتقا بخشید و داده‌های طبقه بندی شده و غیر طبقه بندی شده را به راحتی و با استفاده از هوش مصنوعی این نرم افزار استخراج و تجزیه و تحلیل کرد.

آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا برای پیشبرد این طرح ۵۰ هزار دلار بودجه در اختیار سیگنال فریم قرار داده تا تمامی کاربردهای نظامی این طرح مشخص شود. انتظار می‌رود در آینده باز هم بودجه بیشتری به پیشبرد این طرح اختصاص یابد.

پلتفرم نرم افزاری سیگنال فریم بعد از تکمیل، گوشی‌های تلفن همراه هر فردی را در عمل به یک دستگاه شنود تبدیل می‌کند که قادر به شناسایی تمامی دستگاه‌های برقی بی سیم در محیط اطراف خود خواهد بود و می‌تواند ضمن متمایزسازی و شناسایی هر یک از این دستگاه‌ها زمان و مکان حضور و فعالیت آنها را مشخص کند. هر کدام از این دستگاه‌ها نیز به طور زنجیره‌ای در صورت جابجایی می‌توانند دستگاه‌های جدید دیگری که در اطرافشان قرار می‌گیرند را شناسایی و مشاهده کنند.

استفاده از این روش برای شناسایی دیگر دستگاه‌ها و سرقت اطلاعات به خصوص از طریق گوشی‌های اندرویدی بسیار ساده است.

در عین حال میزان کارایی آن بر روی گوشی آیفون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. باید توجه داشت که بسیاری از کاربران در زمان نصب برنامه‌های تلفن همراه بر روی گوشی‌های خود اجازه‌های دسترسی زیادی را به برنامه‌های یادشده می‌دهند و با این کار عملاً امنیت و حریم شخصی خود را به خطر می‌اندازند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گوشی هوشمند جاسوسی حاکمیت سایبری دستگاه ها گوشی ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت نمایشگاهی از اموال مسروقه همچون تلفن همراه، تبلت، ساعت و... در محوطه صبحگاه آگاهی شاپور برگزار شد.

در این رویداد بیش از ۶۰ سارق که در زورگیری، گوشی قاپی و خفتگیری لوازم همشهریان را ربوده بودند، با دستبند و پابند حاضر بودند. ده‌ها قبضه انواع سلاح سرد و گاز اشک‌آور که سارقان با استفاده از آنها دزدی می‌کردند نیز درکنار انبوهی از تلفن‌های همراه دزدیده شده به نمایش گذاشته شد. گروهی از مالباختگان نیز برای شناسایی تلفن همراه و وسایل خود در این آگاهی حضور داشتند.

یکی از دستگیرشدگان نیز ادمین صفحه‌ای در اینستاگرام با عنوان «مادر» بود. صفحه‌ای که اکثر دنبال کنندگان آن خانم‌های مسن بودند و این فرد با فریب دادن آنها به این خانم‌ها نزدیک می‌شد، و به بهانه‌های مختلف از آنها اخاذی می‌کرد. پنج نفر از خانم‌هایی که در دام این فرد گرفتار شدند در آگاهی حضورداشتند.

سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران در رابطه با عملیات‌های اخیر پلیس گفت: در چند روز گذشته بیش از ۷۰ نفر از سارقینی که به صورت قاپزنی گوشی دزدی می‌کردند دستگیر شدند و از مخفیگاه آنها بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد که در اسرع وقت در اختیار مالباختگان قرار میگیرد.

این افراد جامعه هدف ما بودند و با توجه به اینکه تعداد زیادی از ان‌ها سابقه دار هستند با اشد مجازات مواجه خواهند شد. افراد بدون سابقه که پس از انجام مراحل قانونی با قید وثیقه آزاد شوند با پابند الکترونیک زیر نظر پلیس خواهند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدل تازه تقلب در کنکور؛ پای ابزار جاسوسی در بدن وسط آمد!
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • عجیب‌ترین جاسازی ابزار تقلب در بدن داوطلبان
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک | ار فروش موبایل‌واره تا دستگیری ۳نفر به دلیل عکس گرفتن از سوال‌ها
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران