Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مهناز همتی مدیر کل استاندارد استان ایلام گفت: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل ، از ابتدای امسال تاکنون ، ۷۶ باسکول بر اساس استاندارد ملی مربوطه در استان ایلام مورد آزمون قرار گرفته و موفق به دریافت گواهینامه انطباق با استاندارد ملی مربوطه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: استانداردسازی و درستی عملکرد کلیه وسایل سنجش ، از حقوق شهروندان است و این اداره کل بر اساس وظایف ذاتی خود با نظارت بر کلیه وسایل توزین چرخدار جاده‌ای تلاش می‌کند تا از حقوق مردم حفاظت کند.

همتی با مهم دانستن استانداردسازی وسایل توزین در ارتقای اعتماد عمومی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق ذی نفعان، آزمون‌های صحت عملکرد باسکول‌های مورد استفاده در توزین واحد‌های تولیدی و از جمله واحد‌های تولیدی شن و ماسه و واحد‌های تولیدی بتن ، مرغداری‌ها و مکان‌های برداشت محصولات کشاورزی و خرید غلات و غیره استان در اولویت استانداردسازی گرفته اند.

او با بیان اینکه، آزمون باسکول‌های ثابت همکف جاده‌ای معطوف به دوره خاص یا فصلی نخواهد بود، افزود: این آزمون‌ها در طول سال و به صورت مستمر و طبق برنامه در کل استان ایلام ادامه دارد و از واحد‌های تولیدی و خدماتی و باسکول‌داران تقاضا می‌شود با بازرسان همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل استاندارد همچنین بر الزام نصب برچسب کالیبراسیون باسکول‌ها تأکید کرد و ادامه داد: نصب برچسب گواهی کالیبراسیون یا تأییدیه استاندارد بر روی همه باسکول‌ها الزامی است و همه ذینفعان این باسکول‌ها، باید از نصب برچسب‌های صحت سنجش و تأییدیه استاندارد بر روی باسکول‌های مراکز مورد نظر اطمینان حاصل نمایند.

او مطرح کرد: در طی فرآیند صحت سنجش، به صاحبان باسکول‌هایی که نتایج آزمون آن‌ها مردود شده است، فرصت داده می‌شود تا در مهلت داده شده نسبت به تعمیر و تنظیم باسکول توسط تعمیرکار مجاز باسکول ، اقدام کنند و پس از آزمون مجدد و در صورتی که نتایج آزمون آن‌ها مورد قبول واقع شود، باسکول به چرخه داد و ستد باز می‌گردد.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد ملی حقوق شهروندی واحد های تولیدی باسکول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم استان سمنان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم در استان سمنان با آغاز به کار مجدد این ۲۰۱ واحد راکد، مجددا احیاء شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید امیرحسین مدنی، امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جشن احیا ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم در استان سمنان با آغاز به کار مجدد این ۲۰۱ واحد راکد، مجدداً احیا شد.

وی افزود: امیدواریم در سال جدید که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، کارنامه موفق‌تری را در راستای حمایت از تولیدی ارائه دهیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: احیای کارخانه کاشی هفت آسمان (سمند سابق) که ۱۲ سال تعطیل بود و ۲۰۱ واحد احیا شده در استان سمنان بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید را فراهم کرد.

مدنی تصریح کرد: با آغاز به‌کار بالغ بر هشت هزار واحد تولیدی راکد در سطح کشور، ۱۹۵ هزار شغل ایجاد شد و ۲۵۰ همت سرمایه مردم را نیز احیا کرد.

کد خبر 745722

دیگر خبرها

  • مهم ترین دستاوردهای سفر رئیس جمهور به سمنان
  • احیای ۶ واحد تولیدی راکد شیروان
  • پلمب ۲ واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان
  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • عکس/ سفر رئیسی به سمنان
  • احیای ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم استان سمنان
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • بیش از ۴۳۰۰ مورد نمونه برداری از مرکز تولیدی مرکزی انجام شد