Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در همه فصول سال باید با پرندگان مهربان بود و از آزار و اذیت آن‌ها پرهیز کرد، اما در فصول سرد و برفی، مهربانی‌ها باید مضاعف شود و با تغذیه مناسب به یاری آن‌ها شتافت تا از گرسنگی تلف نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنور افزود: دادن آب و دانه به پرندگان در تمامی فصول سال، اقدامی بسیار درست و خداپسندانه است، اما این کار در فصل زمستان که همه جا سفیدپوش می‌شود، واجب و ضروری‌تر است.

او تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با ریختن ته مانده غذا‌های سالم و تازه و نان خشک و پاشیدن گندم و ارزن در فضا‌های باز از جمله کنار پنجره ها، پشت بام و گوشه‌ای از حیاط، کوچه و بیابان‌های اطراف به داد پرنده‌های گرسنه برسند که به حتم این کار ارزشمند بی پاداش نخواهد ماند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد امنیت غذایی پرندگان را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: مردم نباید ته مانده غذا‌های فاسد و خرده نان‌های کپک زده را به خورد پرندگان و سایر حیوانات بدهند چرا که ممکن است موجب بیماری شده و به مرگ آن‌ها منتهی شود.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش غذا دادن به حیوانات پرندگان دانه پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بهار برفیِ زاگرس
  • (تصاویر) بهار برفیِ زاگرس
  • سقف متحرک چیست و مزایای آن در همه فصول
  • جانمایی پرنده‌فروشان دربازار پرندگان خلیج فار‌س
  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز دوم بازار پرندگان خلیج فار‌س
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم
  • کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی
  • چطور مراقب همسایه های بالدارمان باشیم؟