Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@10:22:05 GMT

اقدام ارزشمند دادستان دنا در حراست از طبیعت

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۵۷۳۲

اقدام ارزشمند دادستان دنا در حراست از طبیعت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،در پی شلیک گلوله در منطقه خرون دشتک سی سخت، مأمورین پارک ملی حیات وحش دنا به منطقه مورد نظر عزیمت  و از نزدیک منطقه را مورد بررسی قرار دادند.
مأمورین حیات وحش دنا در حال گشت زنی متوجه سه شکارچی متخلف می شوند که پا به فرار می‌گذارند، مأمورین محیط زیست پس از تعقیب و گریز فراوان در شرایط آب و هوایی بسیار بد موفق می شوند یکی از شکارچیان را دستگیر و بقیه از چنگ قانون و مأمورین فرار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین حال مأمورین متوجه یک قلاده خرس می شوند که امعا و احشای آن توسط شکار چیان خارج شده بود و پس از بررسی به عمل آمده متوجه یک عدد مرمی فشنگ مربوط به اصله کلاشنیکف در بدن خرس شدند.مأمورین محیط زیست دنا در حال انتقال شکارچی متخلف به محیط زیست بودند که در محل جاده دشتک به توت نده در بالای روستای توت نده با راه بندان توسط چندین خودرو مواجه می شوند که این عده با وارد کردن صدمه زیاد به خودروهای محیط زیست و درگیری و تهدید محیط بانان و قمه کشی فرد متخلف را فراری می‌دهند.
محیط بانان هم به علت جلوگیری از خون و خونریزی و به دلیل اینکه تعداد مهاجمین چندین برابر بود بلافاصله مراتب را به دادستان دنا گزارش دادند.
طبق این گزارش دادستان دنا گفت: بنا بر گزارش مأمورین محیط زیست مبنی بر شکار یک قلاده خرس و فراری دادن متهم توسط عده ای مهاجمین، بلافاصله با همکاری کلانتری شهر سی سخت و مأمورین محیط زیست به محل مخفیگاه شکارچی متهم وارد شدیم و متهم را دستگیر کردیم.
غریب پور گفت: همدستان شکارچی متخلف و یکی از چهره های اصلی که با راه بندان وتهدید و قمه کشی سعی داشتند متهم را فراری دهند شناسایی شده‌اند و دستور بازداشت آنها صادر شده است.
دادستان دنا عنوان کرد: دادستانی دنا در برخورد با متخلفان و شکارچیان اشد مجازات را در نظر  خواهد گرفت و به هیچ وجه هیچ گونه تخفیفی در مجازات آنها قائل نخواهد شد.
محیط بانان و مأمورین محیط زیست دنا در بدترین شرایط آب و هوایی در طول چهار فصل و با وجود خطرات بسیار بالا و تهدیدات فراوان از سوی شکارچیان همواره دست از حفاظت و صیانت از محیط زیست و حیات وحش بر نمی دارند و به صورت شبانه روزی سعی در حفظ این میراث ارزشمند و گرانبها هستند.
لازم است مسئولین با همتی جدی پشتیبان آن‌ها باشند و در برخورد با متخلفین سهل انگاری نکنند و با  جدیت تمام متخلفین و شکارچیان را به سزای اعمال سودجویانه و غیر انسانی برسانند تا درس عبرتی برای کسانی شود که خیال تعدی و تعرض به حیات وحش و محیط زیست را دارند.
فرد شکارچی متخلف پس از بازجویی با حکم دادستان روانه  زندان و دستگیری همدستان متهم در دستور کار فوری قرار گرفت.

46

کد خبر 1461514

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه وبویراحمد مأمورین محیط زیست شکارچی متخلف دادستان دنا حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد

 میثاق دست‌پاک  بیان کرد: اجرای پویش جمع‌آوری زباله و برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت هفته سلامت با شعار سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت در شهر بزمان برگزار شد.
 
وی افزود: در واقع در چهارمین روز از هفته سلامت مصادف با روز جهانی زمین پاک با شعار «سرمایه‌گذاری در زمین و توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز» اجرای پویش جمع‌آوری زباله در مدارس و برگزاری نمایشگاه نقاشی با حضور نمایندگان اداره محیط‌زیست، مرکز بهداشتی درمانی بزمان و کانون فرهنگی آموزش انجام شد.
 
سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر با اشاره به اهمیت و حفظ محیط‌زیست برای نسل‌های آینده، تصریح کرد: شرکت در چنین پویش‌هایی، باعث سالم نگه‌داشتن محیط‌زیست و ترویج فرهنگ حفظ آن و سلامت افراد می‌شود.
 
 وی به‌ضرورت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای تولید زباله کمتر، کاهش مصرف ظرف پلاستیکی و نیز مدیریت پسماندها برای جلوگیری از رهاسازی زباله‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری