Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@23:45:30 GMT

زیرساخت‌های شهر اهواز ضعیف است

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۵۷۶۸

زیرساخت‌های شهر اهواز ضعیف است

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی  استاندار خوزستان گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته بین ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد زیر ساخت‌های دفع آب‌های سطحی اهواز نیاز است که این رقم از عهده شهرداری خارج است و به دلیل ضعیف بودن زیر ساخت‌های این شهر، شهرداری قادر به دفع آب‌های سطحی با حجم بالا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شهر اهواز یک شهر مسطح است و مانند دیگر شهر‌های شیب دار نیست به همین دلیل دفع اب‌های سطحی به هنگام بارندگی در انتخابات بسیار سخت است، افزود: نیاز به ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه‌های گسترده است که آب‌های سطحی را جمع آوری کنند.

شریعتی بیان داشت: با بروز بحران در بندر امام مستقر شدیم و مسوولان ذیربط مدیریت امور را بر عهده دارند و از فرمانده سپاه استان خواستیم نیرو‌های خود را برای کمک به بندر امام اعزام نماید و همه در کنار هم کار می کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برای اجرای طرح فاضلاب در اهواز مبلغ چهار هزار میلیارد تومان به قیمت سال ۹۸ نیاز است تا تکمیل شود و اقدام خوبی که به پیشنهاد دولت و با اجازه مقام معظم رهبری شد اختصاص ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه برای شبکه فاضلاب اهواز بوده است و ما امیدواریم همین رقم در بودجه سال آینده نیز در نظر گرفته شود. 

این مقام مسئول گفت: برای تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز ۴۰ میلیون یورو فاینانس خارجی در نظر گرفته شده است و جمعاً حدود ۱۴۰ میلیون یورو در طول دو سال برای اهواز اختصاص می‌یابد که در صورت تخصیص آن حدود نیمی از هزینه مورد نیاز برای فاضلاب اهواز پوشش داده می‌شود و ما امیدواریم با هزینه‌کرد درست آن مشکلات فاضلاب اهواز را حل کنیم. 

او با بیان اینکه شبکه فاضلاب اهواز قرار شده به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) واگذار شود ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز نیز که فاینانس خارجی است منافصه آن برگزار شده و پیمانکار مشخص شده است و در مرحله کار‌های اداری هستیم و امسال تقسیم کاری صورت گرفت برای اجرای طرح‌های ضربتی در سطح اهواز با همکاری شهرداری و شرکت آبفا که شرایط دفع آب‌های سطحی بهبود یابد و با انجام اقدامات ضربتی شهرداری و آبفا کار‌های خوب انجام شد.

شریعتی اظهار داشت: پارسال حدود ۸ تا ۱۰ روز آب‌های سطحی ایستایی و ماندگاری داشت و مردم را با مشکلات فراوانی مواجه ساخت، اما امسال عمده مناطق امروز صبح از آبگرفتگی خارج شد و تعداد منازلی که دچار آبگرفتگی شدند معادل ۱۵ درصد منازل خسارت دیده در بارش سیل آسای پارسال بود و برخی مناطق مانند کوی الهادی کمپلو کوی علوی اهواز هنوز مشکل دارند همچنین شهرک دانشگاه و معین زاده مشکل در حال حل شدن است.

او افزود: در بندر امام و شهر چمران که جزو ماهشهر است به دلیل حجم بارش بی سابقه ۱۷۰ میلی متری این وضعیت را شاهد بودیم در صورتی که متوسط سالانه بارش در این شهر ۱۷۶ میلی‌متر است البته در شهر چمران به جز بخش کوچکی از آن کاملا از آبگرفتگی خارج شد، اما در بندر امام برخی مناطق هنوز مشکلات دارند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفع آب های سطحی آبگرفتگی معابر فاضلاب اهواز آب های سطحی بندر امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلافگی اهالی روستای تلوری سفلی از عدم دفع آب‌های سطحی + تصاویر

کوچه گلستان ۶ روستای تلوری سفلی استان لرستان فاقد سیستم  و جداول دفع آب‌های سطحی است و تا مدت‌ها به ویژه هنگام بارش آب در سطح معابر شناور باقی می‌ماند و برای ساکنان مشکل ساز می‌شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: اکبر بزرگمهر - لرستان

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • کلافگی اهالی روستای تلوری سفلی از عدم دفع آب‌های سطحی + تصاویر
  • زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود
  • زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است
  • نیاز ۱۲۰ همتی برای تکمیل کل شبکه آب‌های سطحی/هزینه هر متر کانال ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است+فیلم