Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@17:17:16 GMT

روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۵۸۰۴

روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹

آفتاب‌‌نیوز :

تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ را در ادامه می بینید:

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روزنامه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»

به گزراش خبرآنلاین، کتاب «قدرت نرم چینی» تبیینی مختصر ولی دقیق ازتلاش‌های چند دهه ای چین برای مبارزه با جنگ رسانه‌ای است که کشورهای غربی خصوصا آمریکا در چند دهه گذشته علیه این کشور به راه انداخته اند. این کتاب شرح چگونگی ورود چینِ تحت رهبری شی جین‌پینگ به جنگ روایت‌ها علیه این کشور به رهبری رسانه‌های آمریکایی است. شی هدف از این مبارزه را خنثی کردن اقدامات تخریبی غرب علیه چین و جایگزین کردن «روایت درست و دقیق از چین واقعی» در جنگ روایت‌ها می داند.

ماریا رپنیکوا در کتاب قدرت نرم چینی در این خصوص اینگونه می نویسد:

هدف اصلی از  داستان‌سرایی و روایت گری  مد نظر شی جین پینگ ارائه تصویری درست از چین به جهان و اصلاح تصورات غلط ساخته شده توسط رسانه های غربی‌ از این کشور بوده است. چین در دهه‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای برای تقویت قدرت نرم خود انجام داده است. این کشور با سرمایه‌گذاری در رسانه‌های بین‌المللی و ایجاد مراکز فرهنگی در سراسر جهان، به دنبال افزایش جذابیت بین‌المللی و تأثیرگذاری بر دیگر کشورها و مردمان آن‌ها بوده است.

رسانه‌های غربی اغلب با نگرشی منفی نسبت به چین برخورد می‌کنند. این رویکرد منفی‌گرایانه، که گاهی اوقات شامل داستان‌های بی‌اساس و بدون شواهد می‌شود، نشان‌دهنده عدم درک عمیق از وضعیت این کشور است.

بر اساس این کتاب، حزب کمونیست برای اجرای دستورات شی در خصوص بهبود وجهه چین اقدامات زیادی انجام داده است.  آن ها  استراتژی‌های مختلفی را، از تبلیغات رسانه‌ای گرفته تا روش های مختلف دیپلماسی عمومی  در قالب تقویت قدرت نرم به کار گرفته اند تا تصویر چین را از یک کشور آن گونه که غربی ها می گویند دردسرآفرین به یک  کشور مسئولیت پذیرتغییر دهد.

شی جین‌پینگ یک بار دیگر در ژوئن 2021 به صورت علنی خواستار ارائه تصویری «دوست‌داشتنی» تر از چین شد که تعادل بین اعتماد و فروتنی را به‌عنوان راهی برای به دست آوردن دوستان بیشتر در جان ایجاد کند.

در بخش دیگری از این کتاب نوشته شده : شی جین‌پینگ در همه سالهایی که بر مسند رهبری حزب کمونیست و ریاست جمهوری چین تکیه زده بارها بر پیوند بین قدرت نرم فرهنگی و توسعه چین تأکید کرده  و قدرت فرهنگی را هم‌تراز باقدرت سخت دانسته و می‌گوید: «مسیر توسعه برای هر کشور بزرگی در طول تاریخ شامل بهبود قدرت سخت مانند قدرت اقتصادی و قدرت نظامی و همچنین تقویت قدرت نرم مانند ارزش‌ها، ایدئولوژی‌ها و فرهنگ و رسانه بوده است» شی همچنین در سخنرانی‌های خود بر بعد خارجی، ازجمله اهمیت ایجاد قدرت گفتمان بین‌المللی، به‌ویژه در مقابل غرب، تأکید می‌کند و از رسانه ها و صاحبان سخن می‌خواهد تا  صدای چین واقعی را به گوش جهانیان برسانند.

بر اساس آنچه در کتاب «قدرت نرم چینی»  آمده : «تأییدها و تجویزهای رسمی در دو دهه گذشته و به‌ویژه در دوران شی جین‌پینگ، الهام‌بخش تولید انبوهی از نوشته‌های سیاسی و مقالات دانشگاهی در مورد قدرت نرم و تقویت آن در برابر قدرت نرم غرب بوده است. دولت چین همچنین  اقدامات گسترده  رسانه ای، فرهنگی، علمی، آموزشی و تبلیغاتی را در این زمینه برنامه ریزی و اجرا کرده است. »

رپنیکوا در جایی از کتاب خود می نویسد: « اگرچه اثربخشی این تلاش‌ها هنوز به‌طور جامع ارزیابی نشده، اما تأکید مداوم بر بهره‌گیری از قدرت نرم قابل‌توجه است.»

کتاب « قدرت نرم چینی؛ عناصر چینِ جهانی» نوشته ماریا رپنیکوا با ترجمه محمدرضا نوروزپور و مقدمه حامد وفایی توسط انتشارات خبر امروز منتشر شده است و منبع بسیار خوبی برای درک رفتار و کنشگری چین در برابر قدرت نرم آمریکا محسوب می شود.

این کتاب را می توانید از لینک زیر تهیه کنید

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888703

دیگر خبرها

  • شکایت ژاوی از روزنامه‌نگار معروف
  • عضو کنست: دستاوردهای حماس ده برابر دستاوردهای اسرائیل است
  • بازیکن رئال مادرید و اتهام ارتباط با داعش
  • راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال
  • حماس همچنان به سادگی می‌تواند کنترل غزه را در دست بگیرد
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»
  • روزنامه انگلیسی تلگراف: چرا بریتانیا به قطعنامه آتش بس در غزه رای مثبت داد؟
  • صفحه نخست همشهری هشتم فروردین
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۷ فروردین
  • سانسور رسانه‌ای مکمل حیاتی نسل‌کشی در غزه است