Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاقی با بیان این‌که امروز شاهد مجلس انقلابی هستیم، گفت: یکی از سپرهای انقلاب اسلامی، مجلس انقلابی است. مجلس یازدهم تمام تلاش خود را برای رسیدن مجلس به جایگاه اصلی که خواسته امام راحل بود خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، به مناسبت فراررسیدن روز مجلس اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی برای این‌که بخواهد در کشور به جایگاه واقعی خودش برسد باید تلاش بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که برای رسیدن مجلس به جایگاه اصلی در کشور نیاز به زمان داریم، افزود: همان‌گونه که امام خمینی(ره) فرمودند: "مجلس در رأس امور است"،  مجلس باید تلاش بسیاری داشته باشد، بسیاری از دغدغه‌ها را ببیند و به بسیاری از ارزش‌ها  توجه کند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی امام خمینی(ره) فرمودند مجلس در راس امور است، منظور بعد نظارتی و قانون‌گذاری مجلس بوده است.

اسحاقی عنوان کرد: امروز ما شاهد این هستیم که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث تنقیح و تنقین قوانین است. ما بیش از هزاران مورد قانون داریم این قانون‌ها باعث شده شکل‌گیری برخی از اتفاقات مبارک در کشور ما از جمله اقتصاد مقاومتی محقق نشود یا با مشکل مواجه باشد.

وی به بعد نظارتی مجلس اشاره کرد و افزود: می‌خواهم بعد از گذشت 40 سال از تشکیل مجلس شورای اسلامی نسبت به آن گلایه کنم؛ چرا تاکنون مجلس نگاه به جایگاه واقعی نظارتی خود نداشته و به آن مرحله نرسیده است؟ برای نمونه چرا وقتی یک نماینده اجازه سوال از وزیر را دارد یا قرار است وزیری استیضاح شود و نماینده برای این کار امضا داده است قبل از استیضاح وزیر نتیجه هر چه که باشد، نماینده اجازه پس گرفتن امضای خودش را دارد؟ این‌که نماینده‌ای برای استیضاح یا طرح سوال از وزیر امضا بدهد و بعد امضایش را پس بگیرد بی‌توجهی به شأن، جایگاه و ارزش امضای نماینده پای استیضاح یا سوال از وزیر است.

مجلس شورای اسلامی باید به سمت اصلاح مجلس برود

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی باید قبل از انجام هرکاری به سمت اصلاح مجلس برود. مجلس باید به سمتی پیش برود که بتواند به جایگاه نظارتی خودش برسد تا زمانی‌که مجلس به جایگاه نظارتی خودش نرسد و تا زمانی‌که دولت‌ها در برابر جایگاه نظارتی مجلس خودشان را مصون بدانند اتفاقی برای مجلس جهت رسیدن به جایگاه اصلی نخواهد افتاد.

اسحاقی عنوان کرد: مجلس در کشور باید خودش را اصلاح کند چراکه این مسئله نیاز کشور است؛ وقتی مجلس اصلاح شود تنقیح و تنقین قوانین جایگاه خود را پیدا کرده و مجلس به جایگاه نظارتی خود خواهد رسید.

وی تصریح کرد: جایگاهی که امروز مجلس شورای اسلامی دارد جایگاهی نیست که امام خمینی(ره) فرمودند. برای رسیدن به این جایگاه باید به سمت آن رفت. مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی این توقع را از مجلس یازدهم دارند که خواسته امام خمینی(ره) را محقق کرده و مجلس را به جایگاه واقعی‌اش برسانند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد 6 ماهه مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس در این مدت سعی کرد به سمت و سویی برود که خلاءهایی که در بودجه سال گذشته به وجود آمده بود را پر کند و از ایجاد حاشیه دوری کرده است.

یکی از سپرهای انقلاب اسلامی، مجلس انقلابی است

اسحاقی با بیان این‌که امروز شاهد مجلس انقلابی هستیم، اظهار کرد: یکی از سپرهای انقلاب اسلامی، مجلس انقلابی است. من این اطمینان را می‌دهم که مجلس یازدهم تمام تلاش خود را برای رسیدن مجلس به جایگاه اصلی که خواسته امام راحل بود خواهد کرد و این اجازه را نخواهد داد که وقوع اتفاقاتی در کشور باعث ایجاد خلل و خدشه به عزت مجلس، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران شود.

مجلس یازدهم مجلس زنده‌ای است

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که مجلس یازدهم در ابتدای راه است اما امروز دغدغه مهم مجلس بحث معیشت مردم است. همزمان با سالروز تشکیل مجلس، مجلس یازدهم طرح دوفوریتی را تصویب کرد که ان‌شاءالله با کار کارشناسی روی این طرح روز سه شنبه 11 آذر تصویب نهایی خواهد شد. مجلس یازدهم نشان داد که مجلس زنده‌‌ای است و نفس آیت‌الله مدرس در آن دمیده است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آرمان مجلس یازدهم که مجلسی انقلابی است همان آرمان انقلاب است؛ آرمان مجلس انقلابی حفاظت، حراست و پیش‌برد آرمان‌های انقلاب است.

اسحاقی عنوان کرد: امروز مجلس یازدهم باید تمام هم و غمش را بگذارد که به چشم‌اندازی که امام خمینی(ره) برای انقلاب اسلامی ترسیم کردند، برسد.

وی افزود: من امروز از این مسئله ناراحت هستم که چرا پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی باید در روستاهای خراسان‌جنوبی مشکل محرومیت، آب، بهداشت و ... را داشته باشیم؟

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس باید به این سمت برود که دولت‌ها را مکلف کند از هرگونه تبعیض چشم‌پوشی کنند؛ تمام هم و غمش برای توسعه و آبادانی مناطق روستایی مرزی، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی باشد.

اسحاقی خاطرنشان کرد: هدف انقلاب اسلامی محرومیت‌زدایی، رفع مشکلات مردم مرزنشین و نگاه به آرمان‌هایی بود که شهدا پای این آرمان‌ها ایستادند و جان دادند لذا نیاز است در حال حاضر به این مسائل مهم توجه و به آن عمل شود.

توجه به اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های مهم مجلس یازدهم

وی با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری در خصوص توجه به بنیه قوی کشور، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم مجلس یازدهم توجه به اقتصاد مقاومتی است. باید به سمت این برویم که تولیدکننده باشیم نه مونتاژ کننده. اگر به اقتصاد مقاومتی در کشور توجه شود، مجلس به سمت حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت برود، قوانین سخت تسهیل شود و به فکر بازکردن گره از پای سرمایه‌گذاران داخلی باشد قطعا بنیه کشور قوی خواهد شد.

اصلاح ساختار بودجه با نگاه به اقتصاد مقاومتی

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از برنامه‌های مهم دیگر مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه است؛ این امر باید با نگاه اقتصاد مقاومتی، تکیه بر توان داخل و نگاه به نیاز روز مردم در کشور باشد.

اسحاقی بیان کرد: اصلاح ساختار بودجه باید به گونه‌ای در مجلس نهادینه شود که مجلس‌های بعدی آن را پیش ببرند.

وی از آماده‌کردن زیرساخت‌هایی در شأن و منزلت مردم در مجلس یازدهم خبر داد و گفت: این زیرساخت‌ها در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و درمان، سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع و ... است.

مجلس یازدهم به سمت شفافیت می‌رود

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت شفافیت در تمام زمینه‌ها، عنوان کرد: شفافیت یکی از بحث‌های مهمی است که در روزهای اول تشکیل مجلس یازدهم مطرح شده است اما این شفافیت نباید فقط برای مجلس باشد بلکه باید به دولت تسری پیدا کند و در دولت بیش از مجلس مورد توجه باشد. شفافیت آرا، اموال، گرایش‌های سیاسی و ... حق مردم است که از آن مطلع باشند.

اسحاقی اظهار کرد: شفافیت یکی از وزنه‌های بسیار سختی است که اگر به آن توجه نشود باعث ایجاد فساد خواهد شد. شفافیت باعث ایجاد اعتماد و آرامش در جامعه و نابودی فساد می‌شود. این شفافیت خیلی خوب است که از مجلس آغاز شود چون نمایندگان به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون آئین‌نامه‌ مجلس بررسی می‌شود، نمایندگان به آن رای دادند و در حال کار کارشناسی است. ان‌شاءالله همین مجلس به سمت شفافیت خواهد رفت.

اصلاح ساختاری مجلس به جایگاه نظارتی آن کمک می‌کند

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس برای این‌که به جایگاه نظارتی که مطالبه مقام معظم رهبری است برسد باید تصویب جایگاه نمایندگان را در بعد نظارتی انجام دهد.

اسحاقی بیان کرد: اصلاح ساختاری مجلس شورای اسلامی می‌تواند به جایگاه نظارتی مجلس کمک کند. نمایندگان باید خودشان به جایگاه نظارتی مجلس شأن و منزلت بدهند.

وی در خصوص توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد اهتمام به مسائل کلیدی و اولویت‌دار و تعامل مجلس با دولت، اظهار کرد: یکی از نکات ارزشمندی که مقام معظم رهبری به نمایندگان توصیه کردند، پرهیز از حاشیه و پرداختن به اصل موضوع بود.

اجازه ایجاد خلل بین قوای سه گانه را به دشمن نخواهیم داد

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مأموریت قوه مقننه این است که خلاءهایی که در قوه مجریه است را پر کند و مجلس سعی می‌کند در کنار قوه مجریه باشد. سعی می‌کنیم به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که دولت را باید تا پایان همراهی کنید، عمل کرده و اجازه نخواهیم داد دشمن با تفرقه بین قوای سه گانه در رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی خللی ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار بودجه اقتصاد مقاومتی جایگاه نظارتی مقام معظم رهبری جایگاه اصلی مجلس به جایگاه انقلاب اسلامی امام خمینی ره مجلس انقلابی مجلس انقلاب نظارتی مجلس مجلس یازدهم باید به سمت برای رسیدن نظارتی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟

خبرگزاری مهر، گروه سیاست: «طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» از جمله طرح‌های مهم مجلس یازدهم است.

در واقع، بیش از دوازده سال از تصویب قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز می‌گذرد و از آنجایی که برخی ایرادها و خلأهای قانونی در این خصوص مورد شناسایی قرار گرفته است، طرح مذکور از سوی مجلس یازدهم تدوین شد و «متناسب‌سازی مجازات‌ها» مهمترین موضوع محوری این طرح است.

همچنین رفع برخی خلأهای جرم انگاری از جمله تبلیغات خرید و فروش سلاح در فضای مجازی در این طرح مورد نظر قرار گرفته است.

اصلاحات مورد توجه در این طرح از آن جهت حائز اهمیت است که موضوع قاچاق سلاح و مهمات به دلایل مختلف امنیتی، سیاسی و اجتماعی دارای آثار و پیامدهای منفی برای کشور است و حفظ و ارتقای بازدارندگی مجازات‌ها در کنار سایر اقدامات پیشگیرانه در کنترل قاچاق سلاح و اقدامات مجرمانه مرتبط با سلاح غیرمجاز دارای اهمیت به سزایی است. در مصوبه کمیسیون تخصصی بررسی این طرح یعنی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس سعی شده است که این اهداف مورد توجه قرار گیرد.

به طور خلاصه می‌توان گفت با عنایت به تحولات منطقه‌ای و همچنین ظهور و بروز برخی از انواع سلاح‌های جدید، ضمانت اجراهای پیش‌بینی شده در قانون از بازدارندگی لازم برخوردار نبوده و نیازمند متناسب سازی و به‌روزرسانی است و در مواردی نیز با خلأ قانونی مواجه هستیم.

به هر صورت، نمایندگان مجلس روز سه‌شنبه (ششم تیر ماه ۱۴۰۲) با یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، موافقت کردند.

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در این مورد، گفت: «آخرین اصلاحیه قانون فعلی و موجود در خصوص مجازات قاچاق سلاح مربوط به سال ۱۳۹۰ است و در این یک دهه بسترهای ارتکاب جرم تغییر کرده است.»

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: «در فضای مجازی به راحتی امکان خرید و فروش سلاح گرم قاچاق وجود دارد و در سال‌های اخیر میزان استفاده از سلاح و مهمات غیر مجاز افزایش یافته است. علاوه بر اینکه باید با دارندگان اسلحه و مهمات غیر مجاز برخورد شود، باید بانک اطلاعاتی جامعی از دارندگان سلاح‌های مجاز هم تهیه شود.

همچنین «محمد سرگزی» نماینده مردم زابل در مجلس درباره اهمیت طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، می‌گوید: «بررسی‌های چند ساله اخیر نشان می‌دهد که جرایم مرتبط با حمل سلاح گرم در کشور رشد داشته و این افزایش در برخی استان‌ها ۷۰ درصد بوده است. در یک بازه دو ماهه از سوی مجموعه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی ۳۰ هزار سلاح گرم غیر مجاز کشف شده است که علت آن بازدارنده نبودن قانون موجود است.»

«طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» در نوبت بررسی در صحن مجلس شورای اسلامی است و باید دید مجال رسیدگی به این طرح در مجلس یازدهم می‌رسد یا خیر.

کد خبر 6054455 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جایگاه رستگاری در جهان آشوبناک
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • رمضان و فرهنگ زندگی
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است