Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با تاکید بر اینکه در واگذاری اراضی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری باید مشکلات اجتماعی در نظر گرفته شود، اظهار داشت: قوانین در واگذاری اراضی رعایت تا در آینده مشکلی ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در روند اجرای طرح‌های سرمایه گذاری تمام جوانب را به‌صورت کارشناسی بررسی و در این رابطه باهم همکاری لازم را داشته باشند.

نصیری اضافه کرد: قطعا اجرای طرح‌های توسعه‌ای موجب ایجاد رونق و اشتغال در چهارمحال و بختیاری می‌شود، بنابراین برای تحقق اهداف باید بروکراسی اداری کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید

تأکید بر ضرورت تقویت مبادلات تجاری چهارمحال و بختیاری با کشور‌های اوراسیا

او ادامه داد: متولی پرداخت تسهیلات برای طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این تسهیلات به تمام طرح‌های سرمایه گذاری تعلق نمی‌گیرد، اما می‌توان از سایر تسهیلات در حوزه رونق تولید، صندوق توسعه ملی، جهش تولید و ... نیز اختصاص داد.

نصیری با اشاره به اینکه بانک‌های عامل باید همکاری لازم را با سرمایه‌گذار در تامین مالی برای خرید تجهیزات و مواداولیه داشته باشند گفت: سرمایه‌گذار برای اجرای طرح نیازمند حمایت است، برخی اعتبارات هنوز به‌طور کامل جذب نشده و می‌توان از این اعتبارات به طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اختصاص داد.

او در خصوص مشکلات طرح نیروگاه برق‌آبی بهشت‌آباد در چهارمحال و بختیاری، افزود: مشکل اصلی این طرح تامین منابع مالی برای خرید تجهیزات و سایر مسائل است، باید در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها این مسئله طرح و سپس منبع مالی پیشنهاد داده شود.

نصیری اضافه کرد: این طرح یکی از طرح‌های تاثیرگذار برای تامین برق منطقه است و می‌توان این نیروگاه را وارد مدار برق سراسری نیز کرد.

او ادامه داد: طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری باید حمایت شوند تا این طرح‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسند، همچنین درصدد هستیم سرمایه‌گذاران کلان را برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری جذب کنیم و مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاران در نظر بگیریم تا شاهد توسعه و رونق در استان باشیم.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طرح های سرمایه گذاری ایجاد اشتغال صندوق توسعه ملی طرح های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد مقیمی اظهار کرد: برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲ از محل افتتاح واحدهای جدید، احیای واحدهای راکد و ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی اشتغال‌زایی شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: طی سال ۱۴۰۲ از طریق راه اندازی مجدد تعداد ۱۴۴۰ واحد صنعتی راکد برای ۲۸۶۱۴ اشتغالزایی ایجاد شده است. همچنین برای سال ۱۴۰۳ نیز بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است.

وی در خصوص برنامه ارتقای ظرفیت واحدهایی که زیر ظرفیت خود کار می‌کنند، تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید در ۲۷۵۵ واحد به بهره برداری رسیده فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اشتغال ۱۳۷۷۰ نفر طی سال ۱۴۰۲ محقق شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزایش ظرفیت تولید ۳۲۱۵ واحد صنعتی فعال زیر ظرفیت را از جمله برنامه‌های سال ۱۴۰۳ عنوان کرد که با اهتمام ویژه ای در دستور کار قرار می‌گیرد.

مقیمی تصریح کرد: نوسازی و بازسازی ۳۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز طی سال ۱۴۰۳ در دستور کار است.

وی گفت: همچنین ۲۲۹۰ طرح صنعتی جدید طی سال ۱۴۰۲ با اشتغال بالغ بر ۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفت و واحدهای بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بیش از ۵۲ هزار واحد و اشتغال حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر ارتقا یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: از محل احیای ۱۴۴۰ واحد راکد با اشتغال ۲۸۶۱۴ نفر، افزایش ظرفیت ۲۷۵۵ واحد با اشتغال ۱۳۷۷۰ نفر و بهره برداری از ۲۲۹۰ طرح جدید با اشتغال بیش از ۴۰ هرار نفر در مجموع برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اشتغالزایی به وجود آمده است.

کد خبر 6062707 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • رونق بخش گردشگری، سیاست قطعی استان برای توسعه اقتصادی
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • چند پیشنهاد برای تحقق «رونق تولید با مشارکت مردم»
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد ۷۰ هزار ظرفیت اشتغال در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای
  • مدیران زمینه رونق تولید در استان را فراهم کنند
  • سرمایه‌گذاری در صنایع‌دستی کردستان توسعه اقتصادی را به دنبال دارد