Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@09:11:00 GMT

کشف و تولید واکسن کرونا با صد‌در‌صد کارایی

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۶۰۷۶

کشف و تولید واکسن کرونا با صد‌در‌صد کارایی

رویداد۲۴ واکسن کرونا ویروس مدرنا ممکن است میزان بالایی حفاظت در برابر ویروس کووید-۱۹ ایجاد کند و نتایج اولیه تجزیه‌وتحلیل مرحله نهایی آزمایش فاز سوم نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد میزان کارایی این واکسن با تغییر گروه سنی کاهش نمی‌یابد.

انگلیس هفت میلیون دوز واکسن کرونا برای جمعیت کشور خود را از این شرکت آمریکایی تهیه‌کرده است که برای حدود ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون نفر در انگلیس کافی است.

این در حالی است که گرگ فل، مدیر بهداشت عمومی در شفیلد، گفت: شورای بهداشت سعی دارد تا واکسن را در اسرع وقت، به ‌محض اینکه به مقدار کافی موجود باشد در دسترس مردم قرار دهد.

شرکت مدرنا اعلام کرد: تجزیه‌وتحلیل مرحله سوم آزمایش‌های COVE در مورد واکسن منتخب کووید-۱۹ به نام mRNA-۱۲۷۳  شامل ۳۰ هزار شرکت‌کننده با ۱۹۶ مورد کووید-۱۹ است که ۳۰ مورد آن شدید بود.

بیشتر بخوانید: زندگی بعد از واکسن کرونا چگونه خواهد بود؟

این شرکت گزارش کرد، تاثیر واکسن در برابر بیماری ۹۴.۱ درصد و اثر واکسن در برابر کووید-۱۹ شدید ۱۰۰ درصد بوده است.

در این گزارش ذکرشده است که به‌طورکلی واکسن کووید-۱۹ به‌خوبی در افراد بدون هیچ نگرانی جدی قابل تحمل است و در زمینه ایمنی موفق عمل می‌کند.
نتایج این مطالعه در بیش از دو ماه پیگیری متوسط ‌پس از واکسیناسیون اعلام‌شده است.

شرکت مدرنا امروز گفت: قصد دارد مجوز استفاده اضطراری واکسن را از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و  از آژانس داروی اروپایی (EMA) مجوز بازاریابی مشروط را درخواست کند البته پیش‌ازاین نیز تحقیقات این شرکت با آژانس‌های نظارتی بین‌المللی آغازشده است.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا در ایران واکسن کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد