Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار بندر آستارا گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان مدیریت پسماند، شهرداری لوندویل و دهیاری‌ها بندر مرزی آستارا از این پس هزینه حمل و سرریز زباله به دفنگاه ۱۷ هکتاری زباله داداش‌آباد این شهرستان را به شهرداری آستارا پرداخت کنند.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روزانه حدود ۱۲۰ تن زباله در این شهرستان تولید و در محلی به نام داداش‌آباد واقع در نزدیکی دریای خزر، دفن می‌شود؛ شهرداری روزانه با سه دستگاه بولدوزر، لودر و کامیون این محل را ساماندهی و وضعیت آن را اصلاح می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال‌هاست که ساماندهی محل دفن زباله داداش‌آباد بر عهده شهرداری آستارا است، اما بر اساس مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر آستارا و کارگروه مدیریت پسماند شهرستان از این پس شهرداری لوندویل و دهیاری‌های شهرستان باید هزینه حمل و سرریز زباله به این دفنگاه را به شهرداری آستارا پرداخت کنند.

شهردار آستارا عنوان کرد: با توجه به اینکه دهیاری‌ها در حال حاضر وضعیت مالی مناسبی ندارد، مبلغی برای آنان به این منظور در نظر گرفته شده تا به صورت ماهیانه به حساب شهرداری آستارا پرداخت کنند.

معیتی خاطرنشان کرد: مبالغ دریافتی از شهرداری لوندویل و دهیاری‌های شهرستان صرفاً بابت ساماندهی و بهبود وضعیت محل دفن زباله هزینه خواهد شد.

وی یادآور شد: فاز نخست ایجاد لندفیل بهداشتی توسط شهرداری آستارا و بر اساس مطالعات مشاور دانشگاه گیلان، در چهار هکتار از محل ۱۷ هکتاری دفنگاه زباله داداش‌آباد انجام شده است و به زودی اجرای فاز دوم آن نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 458734

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداري آستارا مدیریت شهری حقوق شهروندی مشارکت شهروندان زباله های شهری پسماند شهري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان امامزاده شیخان که در مسیر ارتباطی ۱۳ روستای کوهستانی گردشگری دهنه محمدآباد کتول قرار دارد سالها با مشکل جمع آوری و حمل زباله مواجه بود و سرانجام با پیگیری رسانه ملی و کارگروه سلامت مشکل جمع آوری و حمل و دفع زباله در این منطقه برطرف شد.

همچنین به مناسبت هفته ملی زمین پاک و هفته سلامت با مشارکت دوستداران محیط زیست و دانش آموزان ؛ منطقه زیارتی امامزاده شیخان از زباله پاکسازی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • تحلیلگر آمریکایی با غلتک از روی ربع‌پهلوی رد شد
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • دیدار مسئولان شهرستان آستارا با فرمانده سپاه شهرستان
  • اختصاص ۶۰ هکتارزمین در شهرستان بستان آباد برای نهضت ملی مسکن، جوانی جمعیت و فرزندآوری