Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@22:13:51 GMT

دی اکسید گوگرد آلاینده‌ای سمی برای سلامت انسان

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۶۱۶۸

دی اکسید گوگرد آلاینده‌ای سمی برای سلامت انسان

یک کارشناس محیط زیست گفت: دی اکسید گوگرد یکی از عوامل دخیل در آلودگی هوا و یک آلاینده سمی برای سلامت انسان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛بهروز فرهادی کارشناس محیط زیست درباره خطرات انتشار گاز دی اکسید گوگرد اظهار کرد: دی اکسیدگوگرد، گازی آلاینده و سمی است که غیرقابل اشتعال، غیرقابل انفجار و بی رنگ است و آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این گاز بین دو تا سه روز در هوا باقی می‌ماند، لذا این گاز از مهم‌ترین آلاینده‌هایی است که سبب بروز خسارات جبران ناپذیر به محیط زیست و سلامت انسان‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه این گاز تأثیری مستقیم بر سلامت انسان و بروز بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی دارد، گفت: متأسفانه روزانه ۳ تن دی اکسید گوگرد در هوای تهران منتشر می‌شود که بیشترین سهم را وسایل نقلیه دارند.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه غلطت گاز دی اکسید گوگرد در فصول پاییز و زمستان در شهر تهران افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در صورت تداوم انتشار بالای این آلاینده در فصل زمستان و با توجه به شرایط غالب جوی از جمله وارونگی هوا، آلودگی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

فرهادی با اشاره به عوارض انتشار گاز دی اکسید گوگرد، گفت:  آسم شایع‌ترین مشکل تنفسی و از جمله بیماری‌های مزمن ریوی است که ممکن است به‌ دنبال تنفس گوگرد در بدن ایجاد و باعث تحریک راه‌های هوایی و سرفه، خس‌خس سینه، گلودرد و کوتاه شدن حجم تنفس شود.

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: گاز دی‌ اکسید گوگرد سنگین‌تر از هواست و وقتی بدن در محیطی بسته و مملو از این گاز قرار می‌گیرد، در مواردی حتی می‌تواند باعث خفگی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس محیط زیست دی اکسید گوگرد سلامت انسان گاز دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا حسین زاده بابایی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست، ساختمانی به مساحت ۵۰ مترمربع را که در منطقه حفاظت شده‌ی سیاهمزگی شهرستان شفت ساخته شده بود با همراهی کارشناسان منابع طبیعی و نیروی انتظامی و حکم قضایی تخریب و زمین ملی به حالت اولیه بازگردانده شد. 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: مردم در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه تخلف محیط زیستی و یا تصرفات غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ، موارد را به ادارات حفاظت محیط زیست و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند