Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جواد غلام پور سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با تاکید برضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و پایداری شبکه دیتا در سطح استان به ویژه درایام شیوع کرونا گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی دراستان موجب شده تا در شرایط بحرانی و افزایش استفاده از این شبکه ارتباطی، ارتباطات در قم در شرایط پایداری قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: شرکت ارتباطات زیر ساخت استان در موج اول شیوع کرونا در قم، با افزایش زیر ساخت‌های پهنای باند، خدمات دیتای استان را در اختیار مشترکین قرارداد و هم اکنون با ایجاد گشت‌های نظارت بر شبکه‌های زیرساختی استان، از هر گونه اختلال در شبکه جلوگیری می‌کنند.

او ادامه داد: درحال حاضر ظرفیت پهن باند ورودی استان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است و بطور میانگین مصرف استان ۸۶ گیگابیت می‌باشد که مصرف استان در اوج مصرف در ایام قرمز کرونایی تا رکورد ۹۱ گیگابیت بر ثانیه افزایش داشته‌است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، زیرساخت‌های فناوری ارتباطات در این استان را مناسب دانست و تصریح کرد: با توجه به زیر ساخت‌های مناسب ارتباطی استان، آمادگی لازم برای مصرف بیشتر اینترنت نیز فراهم بوده و هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

غلام‌پور با اشاره به وضعیت پایداری ارتباطات در سطح روستا‌های استان نیز عنوان کرد: با افزایش ایستگاه‌های تلفن همراه و نیز ارتقای تکنولوژی سایت‌های تلفن همراه، شاهد پایداری ارتباطات ثابت و همراه در سطح استان بوده‌ایم.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم درادامه تصریح کرد: اپراتور‌های تلفن همراه، مخابرات منطقه و شرکت‌های FCP نیز آمادگی خود را برای ارایه باکیفیت خدمات پهنای باند به مشترکین اعلام کرده‌اند.

غلام پور با تاکید بر اینکه توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی موجب کاهش شکاف دیجیتال در مناطق شهری و روستایی قم شده است بیان کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای فیبر نوری، ارتقای تکنولوژی و افزایش ایستگاه‌های سایت‌های تلفن همراه، راه اندازی سرویس اینترنت ثابت پرسرعت VDSL موجب شده تا زیرساخت‌های بسیار مناسب ارتباطی برای اجرای طرح‌های پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا در قم فراهم باشد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم بیان کرد: با زیرساخت‌های ایجاد شده در سطح استان قم، هم اکنون تمامی دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی، انواع کسب و کار‌ها و سایر خدمات در بستر فضای مجازی ارایه می‌شود.

شتاب توسعه فناوری اطلاعات در این استان موجب شده تا در آخرین رده‌بندی استان ها، قم موفق به کسب عنوان ششم کشوری در شاخص توسعه فاوا و رتبه چهارم از نظر ضریب نفوذ پهن باند سیار شود. بر اساس شاخص توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات (IDI) در سال ۹۸، استان قم در جایگاه ششم کشوری از نظر توسعه فاوا قرار گرفت.

شاخص توسعه فاوا بر مبنای درصد استفاده افراد از اینترنت، درصد مشترکان پهن باند ثابت ومشترکان فعال پهن باند سیار به دست می‌آید که بر اساس ارزیابی اعلام شده، این استان وضعیت نسبتا مطلوبی در مقایسه با سایر استان‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا محدودیت های کرونایی پهنای باند اینترنت زیرساخت های فناوری اطلاعات افزایش 40درصدی تلفن همراه زیر ساخت پهن باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، بر اساس حکم وزیر ارتباطات و فناوری، اکرم فداکار به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری استان معرفی و جایگزین محمدرضا پاکدل شد.

در حکم انتصاب اکرم فداکار آمده است: بنا به پیشنهاد معاون محترم حقوقی امور دولت مجلس و استان‌ها و نظر به شایستگی تعهد تخصص و تجربیات ارزشمندتان به موجب این حکم سرکار عالی را به سمت مدیر کل ارتباطات و فناوری و اطلاعات استان یزد منصوب می‌نمایم.

از سرکار عالی انتظار می‌رود به عنوان نماینده ارشد وزیر در استان علاوه بر انجام امور محوله در چهارچوب شرح وظایف، ضمن هماهنگی ظرفیت‌های سایر واحد‌های استانی و منطقه‌ای این وزارتخانه و با هماهنگی و تعامل با استاندار محترم و سایر دستگاه‌های اجرایی استانی نسبت به تحقق موارد تعیین شده اهتمام لازم را به عمل آورید.

امیدوارم با اتکال به خداوند سبحان، رعایت اخلاق اسلامی، تقوای الهی، با روحیه جهادی در راستای خدمتگزاری به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق اهداف "دولت مردمی، ایران قوی" موفق و موید باشید.

گفتنی است، اکرم فداکار پیش از انتصاب به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، عناوینی همچون مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مسئول پیگیری‌های ویژه اقتصاد دانش بنیان در استان و معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار را در کارنامه کاری خود دارد.

دیگر خبرها

  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟