Web Analytics Made Easy - Statcounter

این دندانپزشک باتجربه با حضور در برنامه تالار تجربه شبکه سلامت به بیان دیدگاه هایش پرداخت که در ادامه مهمترین بخش حرفهای او را می خوانید.

مواد مورد استفاده برای قالب گیری موم طبیعی زنبور عسل بود اما چون به شدت این ماده نرم هست از باقی مانده شمع های استفاده شده را به آن اضافه می کردم تا کمی از نرمی خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا دیگر از این مواد استفاده نمی شود و مواد های لازم در اختیار دندانپزشکان قرار داده می شود.

حتی در زمان های قدیم که تجهیزات پزشکی به اندازه حال نبود برای بی حس کردن از سرنگ های فلزی و چندبار مصرف استفاده می کردند به این صورت که قبل از استفاده آن را داغ می کردند و سپس مورد استفاده قرار می دادند.

پزشکی بالاترین خدمت به بشر است و آن چیزی که یک پزشک را ثابت قدم و استوار نگه می دارد تنها عشق است.

راه تجارت از پزشکی جداست و یک پزشک نباید توقع داشته باشد که از این راه به پولدار شدن برسد؛ اما متاسفانه در زمان حال برخی به دنبال پول هستند.

خاطره ای دارم از یک مریضی که قرار بود برای او دندان مصنوعی بگذارم؛ برای کشیدن دندان نهفته اش او را به دکتر مسگر زاده معرفی کردم، مریض پس از کشیدن دندان نزدم آمد و گفت قبل از کشدن دندان، هزینه را پرداخت کردم اما بعد از آن مقداری از پول را به من برگرداندند و پزشک به او گفت قبل از کشیدن احساس کردم دندان نهفته در استخوان دارد اما نداشت به همین دلیل 100 تومان از پول را به تو بر گرداندم؛ این مریض نزد من از دکتر مسگرزاده به عنوان فرشته یاد می کرد.ای کاش تعداد پزشکان این چنینی زیاد شود.

در قدیم به دندان پوسیده می گفتند دندان کرم خورده؛ اصلا چیزی به نام پوسیدگی به هیچ عنوان مطرح نبود.

نکته ای که همیشه تاکید داشته ام اخلاق پزشکی بوده و هست که متاسفانه امروزه به شدت رنگ باخته است.

گفتنی است دکتر مرتضی مصفا سال 1326 از دانشکده دندانپزشکی فارغ التحصیل شد. او سال 1328 در دانشکده دندانپزشکی استخدام شد و سال 1354 به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

کد خبر 1461530

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دندان پزشکی پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان

مریم اسماعیل پور گفت: در سال گذشته، ۳۱ هزار و ۸۳۴ مورد خدمات درمانی دندانپزشکی شامل ترمیم، فلوراید تراپی، فیشور، پالپوتومی، کشیدن و جرم گیری با اولویت کودکان زیر ۱۴ سال، مادران باردار و مادران شیرده شهرستان ارائه شد.

او با اشاره به آموزش بهداشت دهان و دندان به ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان مدارس با استفاده از ماکت دندان و پوستر‌های آموزشی بیان کرد: ۳۱ هزار مورد معاینه دهان و دندان کودکان زیر ۱۴ سال، فلورایدتراپی ۲۴ هزار و ۸۴۸ کودک زیر ۱۴ سال و ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به بیماران خاص، کودکان خانه محبت، مددجویان بهزیستی و ندامتگاه شهرستان از دیگر خدمات در سال ۱۴۰۲ است.

مسئول واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه ضمن قدردانی از همکاری‌ها و تلاش‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و گروه‌های جهادی شهید خضری و شهید سلیمانی در انجام اردو‌های جهادی سلامت افزود: در یال گذشته، کلینیک سیار دندانپزشکی به ۴۱ منطقه و روستای کم برخوردار و محروم شهرستان اعزام و خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • قدردانی از ۶۰ دندانپزشک جهادگر همدان
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • (ویدئو) اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته