Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@12:43:18 GMT

فرصت دو ماهه هم برای اروپاییان زیاد است

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۶۲۶۳

فرصت دو ماهه هم برای اروپاییان زیاد است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا صباغیان نماینده مهریز در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 11 آذر) پارلمان در جریان بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و در مخالفت با این طرح اظهار داشت: ما در موضوع برجام همه تعهدات خود را عملی کرده و طرف مقابل به هیچ تعهدی عمل نکرده است که این موضوع اعتراف مسؤولان کشورمان هم است و حتی طرف مقابل هم چنین اعترافی را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشورهای اروپایی و آمریکا با سیاست هویج و چماق خیلی خوب در حال مدیریت ما هستند؛ از یک طرف آمریکا تحریم‌هایی که باید انجام دهد با شدت دنبال می‌کند و از طرف دیگر اروپایی‌ها هم دل ما را به وعده‌ها خوش می‌کنند و ما هم متأسفانه در مسیر آنان حرکت می‌کنیم.

نماینده مهریز در مجلس تصریح کرد: مسؤولین ما برای توجیه حرف‌هایی را بیان می‌کنند که برای مثال ظریف در مجلس وقتی از او خواستیم که توضیح دهد چرا نتیجه لازم را از برجام نگرفته‌ایم می‌گوید ما جوری عمل کرده‌ایم که مقام معظم رهبری از ما تعریف کردند و عملا پاسخ همه تحریم‌ها و افزایش قیمت‌ها و فروش نفت همین پاسخ وزیر خارجه است.

صباغیان خطارنشان کرد:‌مشخص است که خود ما استراتژی لازم را نداریم؛ ما در سال 1394 در مجلس قانون تصویب کردیم که اتفاقات در مجلس دهم هم بود موضوعی که  امروز بنای بررسی آن را داریم چه تفاوتی با آن دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بند سوم اقدام متقابل می‌گوید که دولت موظف است برای هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو مؤثر تحریم‌ها و یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده و یا وضع تحریم‌هایی تحت هر عنوان دیگر به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف کند و توسعه سریع برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی‌سازی کشور به 190 هزار سو افزایش پیدا کند که این مصوبه بعد از برجام یعنی سال 1394 است.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی باید گزارش دهد که در مورد اجرای قانون قبلی مصوب مجلس دهم چه کرده است و به صرف اینکه در صحن مجلس طرح دیگری بر اساس احساسات مردم در نظر گرفته و به دنبال تصویب قانون باشیم کاری پیش نمی‌برد چرا که فردا احساسات تمام می‌شود و ما اجرای آن قانون را فراموش می‌کنیم و این موضوع چه فایده‌ای برای ملت دارد و چه دردی را دوا می‌کند و بهتر است رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در این باره گزارش دهد که ما در چند سال اخیر برای اجرای قانون مصوب 94 چه کرده‌ایم آیا منتظر بوده‌اید که سردار فخری‌زاده و سردار سلیمانی شهید شود؟

نماینده مهریز در مجلس گفت: ضعف مجلس، عدم پیگیری و نظارت بر قانون مصوب سال 94 است البته دولت هم همین را میخواهد که هر روز قانون تصویب کنیم و بعد از آن قوه مجریه تناقضات آن را در آورد لذا بهتر است مجلس به صرف تصویب قانون توجه نکرده و برای نظارت جدی بر آن ورود کنیم.

وی گفت:‌آمریکا و اسرائیل با یک فرمول بسیار خوب در حال مدیریت ما هستند و می‌خواهند دولت و ملت درون خودشان فرو رود ضمن اینکه افزایش قیمت‌ها و فاصله طبقاتی و تورم آینده کاملا مشخصی دارد و نشستن و تماشا کردن فایده ندارد و بهتر است یا زنگی زنگ باشیم یا رومی رو و یا کره شمالی و پاکستان باشیم و یا مصر و لیبی.

صباغیان گفت: به نظرم فرصت دو ماهه هم برای اروپاییان زیاد است و بایستی از فردا اجرای این طرح را عملیاتی کنیم و آمریکا و اروپا بگوییم که اگر تحریم‌ها را لغو کردید که هیچ و اگر لغو نکردید تمام برنامه هسته‌ای که حق ماست و قانون و منطق هم می‌گوید و کاملا طبیعی است را دنبال خواهیم کرد و خداوند ما را در این قضیه بازخواست خواهد کرد که شما حق داشتید چرا حق‌تان را دنبال نکردید و به نظر می‌رسد ما عوض شده‌ایم و خدا عوض نشده است و بایستی به او اتکا کنیم و محکم بایستیم و پشت رهبری اقدام کرده و بایستیم.

وی گفت: مجلس هم پشت دولت است و همراه اوست که اگر این کار را کنیم مطمئن باشیم آمریکا ظرف 20 روز تجدیدنظر کرده است و ضعف نشان می‌دهیم و به نظر می‌رسد که هر کسی ضعف نشان دهد طبیعی است که دشمن جلو آمده و جریح‌تر خواهد کرد پس باید بایستیم و خدا هم پشتیبان ماست و حوادثی را رقم خواهد زد که ما پیروز شویم مگر ما به خدا اعتقاد نداریم و نمی‌دانم چرا این قدر به دولت حمله می‌کنیم و به نظر می‌رسد یا در این قضیه همگان مقصر است و یا هیچکس تقصیری ندارد.

وی گفت: باید یک هدف را پیش بگیریم و مقابل آمریکا ایستاده و از حق طبیعی خود استفاده کنیم و نبایستی استخاره بگیریم و قطعا پشت رهبری ایستاده و حتما آمریکا و اروپا کوتاه خواهند آمد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس برجام آمریکا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ادعای رافائل گروسی رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، گفت: گزارش‌هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

وی افزود: در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است. در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ۱۲۰ بازرس تأیید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تأسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان خاطر نشان کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

وی در خصوص برجام گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

کد خبر 6080305

دیگر خبرها

  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • آخرین فرصت بهره‌مندی بانوان روستایی و عشایری از بیمه رایگان دولت