Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@01:37:48 GMT

پیشگیری از سرماخورگی با مصرف سرخارگل

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۶۲۷۶

آفتاب‌‌نیوز :

سرخارگل توانایی بدن انسان برای مقاومت در برابر عفونت و مسمومیت را تقویت می‌کند. این خاصیت دارویی و درمانی سرخارگل، بارها به روش علمی و چاپ مقاله تایید شده است.

دکتر غفارزادگان متخصص نانوفناوری دارویی و سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی در خصوص خواص سرخارگل گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته سرخارگل همچنین به‌عنوان محرک دستگاه هاضمه و تصفیه کننده عالی خون مورد استفاده قرار می‌گیرد بدین صورت که این گیاه قدرت بدن برای نابودی عوامل بیماری زا را افزایش داده و رفتارهای ایمنی بدن مانند بیگانه خواری را تقویت و تحریک می‌کند و از این طریق خون را تصفیه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص مصرف این گیاه عنوان کرد، در مسمومیت خونی و مسمومیت غذایی می‌توانید دوزهای بزرگ سرخارگل را به صورت 40 قطره یا 4 کپسول هردوساعت یک بار به صورت خوراکی مصرف کنید. پس با توجه به این‌که فرآورده دارویی سرخارگل از پشتوانه محکمی برگرفته از تحقیقات آزمایشگاهی و بالینی برخوردار است و هزاران پزشک امروزه آن را برای درمان تعداد زیادی از بیماری‌های عفونی تجویز می‌کنند از آشنایی با خواص و مصرف آن غافل نشوید.

سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی، همچنین درباره‌ خواص درمانی و کاربردهای این گیاه، تصریح‌ کرد: مطالعات نشان می‎دهد که اکیناسه و ترکیبات روی سیستم ایمنی فاگوسیتی اثر دارد، اما روی سیستم ایمنی اختصاصی اثر ندارد، امروز اکیناسه برای عفونت‎های باکتریایی، ویروسی و قارچی به کار می‌رود. همچنین بومیان آمریکا از اوایل قرن 17 میلادی از این گیاه برای درمان مارگزیدگی بیماری‎های لثه و دهان، سرماخوردگی استفاده می‎کرده‎اند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی، غفارزادگان از گیاه سرخارگل به‌عنوان یکی از مهم‎ترین گیاهان دارویی که در جهان مطرح است و کشت آن به صورت فزاینده‎ای در حال افزایش است، نام برده و خاطر نشان کرد: از آنجا که این گیاه خاصیت تقویت سیستم ایمنی بدن و ضد ویروس‎ دارد، در درمان بسیاری بیماری‎های ویروسی می‎توان از آن استفاده کرد و امروزه به عنوان کاندیدای درمان بیماری ایدز مطرح است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرخارگل سرماخورگی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند

لشکری  مدیرعامل نمایشگاه بین المللی بیرجند گفت: پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

او افزود: در این نمایشگاه شرکت کنندگانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و محلات گل و گیاهان، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و ارگانیک را به نمایش گذاشتند.

لشکری بیان کرد: این نمایشگاه از ۳ تا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در نمایشگاه بین المللی بیرجند برای علاقه‌مندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • خواص درمانی رازیانه
  • تعریف کمپوست
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان
  • غارت گیاهان کوهی در کهگیلویه و بویراحمد/ تجویز نسخه‌های پیشگیری روی کاغذ مسئولان