Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» گفت: به تازگی متوجه شدم که کارگردان سریال «حضرت موسی (ع)» تغییر کرده است، این تغییر بدون شک برای بهبود و رشد اثر شکل گرفته و تغییری در حضورم در این سریال نخواهد داد. 

پروانه معصومی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون احتمال حضورش در سریال «حضرت موسی (ع)» گفت: به تازگی متوجه شدم که کارگردان سریال «حضرت موسی (ع)» تغییر کرده است، این تغییر بدون شک برای بهبود و رشد اثر شکل گرفته و تغییری در حضورم در این سریال نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در همین راستا ادامه داد: از نظر من حضور کارگردانی همچون «ابراهیم حاتمی کیا» در مقام کارگردان این سریال میتواند اتفاقی جذاب و بی‌نظیر باشد، به شخصه به کیفیت این اثر به شدت امیدوارم و آرزو می کنم که هرچه سریعتر کرونا تمام شود تا بتوانیم این پروژه را آغاز کنیم. 

معصومی حضور کارگردان فیلم سینمایی بادیگارد در پروژه موسی (ع) را مثبت خواند و اضافه کرد: از نظر من حضور کارگردانی که در سینما و تلویزیون به موفقیت های بزرگ رسیده بسیار امیدوارکننده است، البته در این میان بدون شک حضور «جمال شورجه» به عنوان مشاور پروژه می تواند به غنای اثر کمک کند. 

این بازیگر پیشکسوت پیرامون شروع موج سوم بیماری کرونا اضافه کرد: روز اول که این بیماری با ما همراه شد هیچکس فکرش را نمی‌کرد که تا این حد درگیر آن شویم، در ماه‌های اول پزشکان به رعایت بهداشت تاکید کردند اما متاسفانه خودمان هم بی تقصیر نبودیم و می توانستیم که بیشتر رعایت کنیم. 

وی در همین راستا ادامه داد: آمار هفته گذشته مبتلایان و درگذشتگان بیماری کرونا غم انگیز است، شخصا بابت این اتفاقات به شدت ناراحتم و از مردم می‌خواهم که در این شرایط مسافرت نروند، اگر شهر تعطیل شده در خانه بمانند تا بالاخره این ویروس منحوس از بین برود. 

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره تعطیلی تولیدات تصویری به دلیل شیوع بیماری کرونا اضافه کرد: اگر می‌خواهیم تولیدات را متوقف کنیم آیا گزینه دومی جلوی پای هنرمندان گذاشته ایم، هنرمندی که چند سر عائله دارد چگونه باید با یک ماه تعطیلی کنار بیاید، قطعا او هم از خطر کرونا آگاه است اما خرج خانواده وی را چه کسی می دهد، به همین دلیل مجبور است که برای امرار معاش سر کار برود. 

وی در همین رابطه ادامه داد: شخصا با اینکه همه چیز تعطیل شود و کرونا ریشه کن گردد موافقم اما نمی توان بی برنامه تعطیل کرد، شاید خود من ماه هاست کار نکرده باشم اما به هیچکدام از همکارانم که سر کار هستند هم خرده نمی گیرم. 

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» با نقد مسافرت های تفریحی در دوران کرونا اضافه کرد: من خارج از تهران زندگی می‌کنم و به واسطه نزدیک بودنم به شهر رشت و استان گیلان شاهد این هستم که طی روزهای گذشته سیل مسافران به این استان روانه شده است، این اتفاق از نظر من اصلا درست نیست، زیرا چه توجیحی دارد وقتی مردم در خطر مرگ قرار دارند ما با خودخواهی خود جان آنها را به خطر بیندازیم. 

وی در همین راستا ادامه داد: بدون شک در خانه ماندن برای همه ما سخت است، اما چاره چیست، باید بین مسافرت کردن و جان عزیزانمان یکی را انتخاب کنیم، از نظر من تنها با حفظ بهداشت و در خانه ماندن می توان از شرایط فعلی بیماری کرونا خارج شد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین گفت‌وگوی معصومی پیرامون وضعیت سینما اینجا کلیک کنید

بازیگر سریال «حضرت یوسف (ع)» درباره خانه نشینی خود در ماه‌های گذشته اضافه کرد: باور کنید من ترس از خانه بیرون آمدن را دارم، تمامی خریدهایم را با تلفن و به صورت هفتگی انجام می دهم زیرا می دانم در این سن اگر مبتلا به بیماری شوم خطر بیشتری مرا تهدید می کند. 

وی رفتار اجتماعی مردم را مهمترین عامل در کاهش بیماری کرونا خواند و اضافه کرد: هرچه هست از خود ما بر می‌آید، اگر خودمان نخواهیم به هیچ وجه این بیماری تمام نمی‌شود، به تازگی مقام معظم رهبری درباره چگونگی عزاداری ماه محرم و صفر بیاناتی فرموده اند، از نظر من کلام ایشان برای همه ما فصل الخطاب است، پس نباید کاسه داغتر از آش باشیم. 

معصومی درباره دلیل دوری خود از بازیگری خاطرنشان کرد: اینکه فکر کنم در میان جمع عظیمی از عوامل پشت صحنه باشم تنم را می لرزاند، به همین دلیل ترجیح می دهم کار نکنم، به دوستان دیگرم که مشغول فعالیت هستند خرده نمی گیرم اما بودن شک آنها هم با ریسک زیادی و به دلیل تامین معیشت خود سر کار می روند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: سریال موسی اخبار سینما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سریال موسی اخبار سینما بیماری کرونا حضرت موسی نظر من بدون شک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»

مدتی است سریال «حشاشین» (محصول کشور مصر ۲۰۲۴ به کارگردانی پیتر میمی) در ایران سروصدای زیادی به‌پا کرده، از این حیث که از قهرمان و ضدقهرمان گرفته تا دیگر شخصیت‌های مشهور سریال و جغرافیای اثر همه و همه مستقیم به ما ایرانی‌ها مربوط می‌شود و قصه سریال هم درباره یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های تاریخ تشیع یعنی حسن صباح است، اما نکته قابل اهمیت انتقاداتی است که به شیطنت مصری‌ها در چگونگی ارائه این شخصیت مربوط می‌شود و البته عده‌ای معتقدند مصری‌ها با بی‌انصافی تمام در این سریال، همه چیزی را که ما امروزه به عنوان فرقه خطرناک داعش می‌شناسیم به حسن صباح و پیروان او نسبت داده‌اند.

به گزارش اعتماد، فارغ از تمام این بحث و جدل‌ها، پرسش این است که چرا این کاراکتر‌ها با تمام فراز و فرود‌های شخصیتی که دارند در ایران معرفی نمی‌شوند؟ چرا نباید از چنین سوژه‌های خوبی سینمای ایران بهره ببرد؟ چرا تلویزیون از این سرمایه‌های داستانی استفاده نمی‌کند؟

البته بنا بر شنیده‌های موثق ما محمد‌علی نجفی، کارگردان شناخته شده سینما به همراه نغمه ثمینی نویسنده، تصمیم داشتند قصه حسن صباح را برای تلویزیون بسازند، اما تلویزیون حاضر به همکاری با آن‌ها نشد و آن‌ها فیلمنامه این داستان را با عنوان «یک جرعه خون تازه» از طریق نشر لگا، منتشر کردند.

حالا با مهدی سجاده‌چی فیلمنامه‌نویس، درباره این چالش سینما و تلویزیون گفت‌وگویی انجام دادیم که پیش روی شماست:

آقای سجاده‌چی! سریال «حشاشین» را تماشا کردید؟

به خاطر حرفه خود باید می‌دیدم. برایم جذاب نبود و ادامه ندادم.

نکته‌ای که درباره این سریال وجود دارد، انتقاد‌هایی است که به محتوای آن وارد است، از کیفیت آن بگذریم، مثل اکثر مجموعه‌های تاریخی که کشور‌های دیگر از مشاهیر ایران می‌سازند و روایت نامشخص و بعضا جعلی ارائه می‌دهند این مجموعه هم مورد اعتراض قرار گرفت، نظر شما چیست؟

ببینید، ویژگی سریال‌های تاریخی همین است، چون تاریخ محض وجود خارجی ندارد، مانند «گذشته» است. به قولی تاریخ را کسی می‌سازد که آن را می‌نویسد و در زمانه ما؛ آن را به تصویر می‌کشد. ناب‌ترین روایت تاریخ هم صرفا گزینش استدلالی از میان بی‌نهایت داده‌هاست. به بیانی دیگر، ما چیزی به اسم تاریخ نداریم، هر کسی از منظری یا روشی به تاریخ نگاه کند، منظره‌ای متفاوت و گاه حتی متضاد می‌بیند. روایت سریال «حشاشین» هم این‌گونه است. از حسن صباح و قلعه‌الموت و فرقه اسماعیلیه، در کشور ما و در این هزار سال، روایات گوناگون و هر کدام به دلیلی شکل گرفته است. عده‌ای مخالف حسن صباح هستند و عده‌ای با او همدل و موافق هستند. عده‌ای حسن صباح را به نشانه وطن‌پرستی مبارز برای استقلال ایران تقدیر کرده و شخصی مبارز از داعیان فرقه اسماعیلیه می‌دانند، در این میان عده‌ای هم هستند که او را شخصیتی خطرناک و اهریمنی توصیف می‌کنند.

به بیانی دیگر، روایت‌های مختلفی که در میان شیعیان وجود دارد. درست است؟

قطعا همین‌طور است؛ به عنوان مثال، در آخرین گردهمایی‌های شیعیان، فرقه هفت امامی، مذهب اسماعیلی، به عنوان یکی از مذاهب شیعه شناخته نشده است که دلایل خاصی هم دارد، اما حوثی‌های چهار امامی یمن، به عنوان مذهبی شیعه رسمیت دارند. می‌خواهم بگویم نیت‌خوانی از تاریخ متفاوت است، اینکه با چه نگاهی و با چه قرائتی از خصوصیات حسن صباح روایت می‌شود اهمیت دارد. شما اگر جامعه‌شناسی دوران سلجوقیان را بخوانید به صحبت‌های من پی می‌برید و می‌بینید که از عمر خیام، خواجه نظام‌الملک و دیگر چهره‌های شناخته شده آن دوران، برداشت‌ها و تعاریف مختلفی وجود دارد. این تفاوت روایت‌ها ناشی از تفاوت دیدگاه‌هاست. محال است درباره تاریخ اختلاف‌نظر وجود نداشته باشد. هیچ واقعه تاریخی نداریم که همه آن را به شکلی یکسان قبول داشته باشند. درباره توفان نوح هم بین سه دین ابراهیمی نظرات مختلفی وجود دارد. واضح است که هر کدام فیلمی درباره ماجرای توفان بزرگ بسازند، با انکار و اتهامات طرف‌های دیگر روبه‌رو خواهد شد.

از این مقوله بگذریم، درباره کم‌کاری که سینما و تلویزیون نسبت به چهره‌های شناخته شده ایران دارند زیاد صحبت شده و مبحث جدیدی نیست، با این حال وقتی چنین سریال‌هایی به صورت گسترده در دیگر کشور‌ها ظهور و بروز پیدا می‌کنند این سوال دوباره به ذهن می‌آید که چرا این کاراکتر‌ها در ایران معرفی نمی‌شوند؟ چرا نباید از چنین سوژه‌های خوبی سینمای ایران بهره ببرد؟ چرا تلویزیون از این سرمایه‌های داستانی استفاده نمی‌کند؟

مهم‌ترین نکته‌ای که درباره این کم‌کاری می‌توان گفت اینکه تلویزیون بنا بر اعتقادات و دانسته‌های خودشان می‌خواهند به این موضوعات وارد شوند و خب نظرات آن‌ها ویژگی‌ها و محدودیت‌هایی دارد. به همین دلیل است که در ساخت چنین فیلم‌هایی دچار مشکل می‌شویم. اینکه چیزی نیست، ما حتی برای تولید آثار نمایشی از معصومین هم دست‌مان باز نیست.

اصلا احمدرضا درویش با فیلم «رستاخیر» نمونه مهمی است که چرا در ساخت فیلم‌هایی برای معرفی شخصیت‌های برجسته تاریخی دچار مشکل هستیم.

باز فیلم رستاخیز ساخته شد، اما خیلی از فیلم‌ها در همان مرحله پیش تولید متوقف می‌شود و به سرانجام نمی‌رسد. شما در نظر بگیرید در مقطعی بود که حوزه علمیه با ساخت فیلم‌هایی مربوط به ائمه معصومین (ع) مخالفت کرد، دست‌کم من این‌طور شنیدم. همین نکته باعث شد که فیلمسازان سراغ این موضوع نرفتند، به نظر من این خیلی مهم است که در کشور شیعه ۱۲ امامی، مردمش در مورد ائمه خودشان نمی‌توانند فیلم ببینند.

نکته دیگر اینکه همه رسانه‌ها در همه جای دنیا، نسبتی میان سرگرمی و ایدئولوژی برقرار می‌کنند؛ در بعضی رسانه‌ها این نسبت ۵۰-۵۰ است، بعضی رسانه‌ها این نسبت به ۹۰ می‌رسد یعنی ۹۰ درصد ایدئولوژی حاکم است. مدیران می‌دانند که مردم نیاز به سرگرمی دارند؛ لاجرم بیشتر از ما می‌دانند، اما به هزار دلیل نمی‌توانند کار درست را انجام دهند. با این وصف، عادلانه است بگوییم فیلم‌سازان ما نمی‌توانند چنین فیلم‌هایی بسازند، نه اینکه سلیقه و سواد و مهارت ندارند.

می‌توانیم بگوییم ساخت چنین فیلم‌هایی با سختی‌هایی همراه است.

به نظر من ساخت چنین فیلم‌هایی هم سخت است و هم دردسر دارد. خیلی وقت‌ها، پس از تحقیقات، فیلم‌نامه نوشته می‌شود برنامه‌ریزی برای تولید می‌شود، اما به تولید نمی‌رسد. اگر کسی به ساخت فیلم تاریخی مصر علاقه‌مند باشد درنهایت به شهرک غزالی می‌رود و ما آن مو‌های روغن‌زده مردان و حجاب‌های عجیب و غریب زنان و چند بنز قراضه را به عنوان فیلم تاریخی می‌بینیم.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • اینفوگرافیک/ تو را است معجزه در کف / مواردی که در قرآن معجزه عصای حضرت موسی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • سریال کره‌ای «قصر بی‌رحم»؛ داستانی جذاب از جنس «دونگ‌یی»
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ساخت هتل در بوستان‌های تهران، هنوز قطعی نیست
  • همه چیز درباره ساخت افعی تهران ۲