Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدمصطفی موسوی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمانی که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را طراحی می‌کردند تا به بزرگترین هاب منطقه تبدیل شود، تصمیمی مبنی بر جابجایی فرودگاه مهرآباد اتخاذ شد که اگر اجرایی شود، توسعه شهر در این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در صورت خارج شدن فرودگاه مهرآباد از منطقه، اراضی این مجموعه بزرگترین قطعه دست‌نخورده شهر تهران خواهد بود، ادامه داد: همانطور که می‌دانید وقتی فرودگاه قلعه‌مرغی را از شهر تهران خارج کردند، به بزرگترین بوستان تهران یعنی بوستان ولایت تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وسعت فرودگاه مهرآباد چند برابر بوستان ولایت است و لزومی هم ندارد که فرودگاه مهرآباد نیز به بوستان تبدیل شود اما در آینده این نقطه به بزرگترین نقطعه توسعه شهر تهران تبدیل خواهد شد.

منطقه ۹ مشکل ترافیکی دارد

شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه این منطقه بیشتر مشکل ترافیکی دارد و نه حمل و نقلی، اظهار داشت: به غیر از یکی دو نقطه که مشکل حمل و نقلی در آن مکان‌ها وجود دارد، در سایر نقاط این منطقه مشکل ترافیکی داریم.

به گفته وی منطقه ۹ از نظر وسعت و جمعیت کوچک‌ترین منطقه شهر تهران است اما در آینده با توسعه خطوط جدید مترو، مشکلات حمل و نقلی نقاط جنوبی منطقه هم برطرف خواهد شد.

موسوی خاطر نشان کرد: همانطور که می‌دانید ضلع شمالی ایستگاه استاد معین سال‌هاست که به بهره‌برداری رسیده اما ضلع جنوبی آن معطل مانده و طرح توسعه آن کلنگ‌زنی شده است.

وی تاکید کرد: مشکلات ترافیکی با زدن پل و بزرگراه حل نمی‌شود بلکه با توسعه حمل و نقل عمومی رفع می‌گردد و به عنوان یک فرد طرفدار شهر انسان‌محور امیدوارم که آنقدر حمل و نقل عمومی در شهر شکل بگیرد که دیگر نیازی به زدن پل، زیرگذر، بزرگراه و تعریض نباشد.

شهردار منطقه ۹ تهران یادآور شد: بیشتر مردم این منطقه را به واسطه میدان آزادی و فرودگاه مهرآباد می‌شناسند زیرا در سال‌های گذشته میدان آزادی ورودی پایتخت بوده و هم‌اکنون نیز بسیاری از هموطنان از طریق ترمینال غرب به تهران سفر می‌کنند.

به گفته وی منطقه ۹ شهر تهران گرچه در حوزه شهرداری تهران با ۲ ناحیه، از مناطق کوچک پایتخت محسوب می‌شود اما این منطقه به واسطه داشتن ظرفیت‌های مناسب در حوزه‌های مختلف شهری از ظرفیت بالایی برخوردار است و تلاش می‌شود در سال آینده اولین پارک بزرگ و اختصاصی دوستدار کودک در این منطقه راه‌اندازی شود.

به گزارش ایرنا منطقه ۹ شهرداری تهران در غرب شهر تهران قرار دارد؛ این منطقه از ۲ ناحیه تشکیل شده و دارای هشت محله است که ناحیه یک شامل سه محله و ناحیه ۲ شامل پنج محله است.
خیابان آذری، مهرآباد شمالی و جنوبی، ۳۰ متری جی، یافت‌آباد، ۲۰ متری شمشیری، ۲۱ متری جی، بلوار استاد معین، تهرانسر و پل ساوه از محله‌های منطقه ۹ است و فرودگاه مهرآباد، پادگان جی، پارک المهدی از مهمترین اماکن این منطقه به شمار می‌رود.

برچسب‌ها شهرداری تهران شهر تهران شهرداری منطقه نه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران اخبار کنکور فرودگاه مهرآباد شهر تهران منطقه ۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | کسب و کارهای از یاد رفته | پولسازترین شغل پایتخت

همشهری آنلاین _ فرزین شیرزادی : مشاغلی چون چارواداری، آبحوضی، عریضه‌نویسی، معرکه‌گیری، نفتی، چراغ روشنکن و... که نه تنها اکنون دیگر نشانی از آنها باقی نمانده، بلکه حتی نام آن حرفه‌ها نیز برای ساکنان امروز پایتخت ناشناخته است. ویژه‌نامه پیشرو حاصل بیست و یکمین نشست مرکز تهران‌پژوهی همشهری با عنوان کسب‌وکارهای از یاد رفته است.

اجرا : فاطمه لباف

تدوین : مهدی کشوریان

فیلمبردار : امیر حمیدی

کد خبر 844189 برچسب‌ها مشاغل همشهری محله مهارت‌ها شغل تهران

دیگر خبرها

  • سال گذشته حدود ۱۲میلیون و ۶۸۵هزار مسافر در فرودگاه مهرآباد پذیرش شدند
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • ببینید | پدیده اقلیمی نادر در امارات | فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد+ فیلم
  • پدیده اقلیمی نادر در امارات/ فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد
  • تاثیر حضور دو ستاره باکیفیت در پرسپولیس/ پاشنه آشیلی که به نقطه قوت تبدیل شد!
  • فرودگاه و خیابان های دبی به رودخانه تبدیل شد! (+فیلم)
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد
  • فیلم | کسب و کارهای از یاد رفته | پولسازترین شغل پایتخت