Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امیر خسروانی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص وضعیت دهیاری‌ها در روستاهای استان، اظهار داشت: ۲ هزار ۵۹۵ روستای دارای سکنه در استان وجود دارد که یک‌هزار و ۶۶۰ روستا از این تعداد بالای ۲۰ تا ۳۰ خانوار دارند که دارای دهیاری هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه ادامه داد: قبلا شرایط احراز دهیاری برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار بود که الان حدود دو سه سالی است که شرایط به ۳۰ خانوار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نحوه توزیع اعتبارات به روستاها، افزود: اعتبارات روستایی براساس سرانه جمعیتی، یعنی با توجه به تعداد جمعیتی که طبق سرشماری نفوس مسکن سال ۹۵ اعلام شده، توزیع می‌شود.

خسروانی اضافه کرد: اعتبارات روستاهای دارای دهیار، به حساب دهیاری واریز می‌شود و روستاهای فاقد دهیاری هم به صورت سرجمع به فرمانداری واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: فرمانداران در روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری این منابع اعتباری را با توجه به سرانه جمعیتی هزینه می‌کنند.

خسروانی در خصوص اجرای طرح هادی و مقاوم سازی منازل روستایی استان، گفت: کاملا با بنیادمسکن استان هماهنگ هستیم و در اجرای آن مشکلی نداریم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه روستا دهیاری اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی عصر سه‌شنبه در نشست با معاون امور دهیاری‌های وزارت کشور با تشریح اقدامات دولت در سطح روستاها اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت ایران قوی اقدامات ارزشمندی در همه بخش‌ها در سطح روستاها انجام شد که رضایت‌مندی خوبی بین مردم شاهد هستیم هر چند تا نقطه مطلوب فاصله است.

وی افزود: به حمدالله اتحاد و همدلی خوبی بین اعضا شوراها و دهیاران در سطح شهرستان شاهد هستیم که خروجی آن خدمت بی منت به مردم است.

فرماندار دشتی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی در سطح روستاها اجرای طرح‌های اشتغالزایی است که تاکنون توفیقات خوبی حاصل شد ولی هنوز باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم تسهیلات لازم جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و درآمدزا به شهرستان تزریق شود.

بحرانی بیان کرد: با توجه به وسعت شهرستان نیاز است ماشین آلات لازم به دهیاران برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم اختصاص داده شود.

کد خبر 6086985

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تمامی روستاهای سیلزده سیستان و بلوچستان برقدار شدند