Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع رسانه‌ای نزدیک به ائتلاف سعودی - آمریکایی می‌گویند که «کریستوفر هنزل» سفیر آمریکا در یمن در سفری از پیش اعلام نشده و ناگهانی، وارد استان «المهره» که تحت اشغال سعودی‌ها است، شده است.

به نوشته پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر»، دو روز پیش (۲۹ نوامبر)، هنزل به صورت ناگهانی و مشکوک به استان المهره در شرق یمن سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته منابع آگاه سفیر آمریکا در یمن در این سفر با «محمد علی یاسر» استاندار تعیین شده از سوی ائتلاف متجاوز به یمن دیدار و گفتگو کرد و جزئیات بیشتری از این دیدار در دست نیست.

این اقدام هنزل در حالی صورت می‌گیرد که یمن در آستانه سالگرد جشن استقلال از استعمار بریتانیا قرار دارد و تنش شدیدی میان قبائل المهره و نیرو‌های سعودی برقرار است. ساکنان المهره تاکنون با طرح‌های تجزیه و پروژه‌های سلطه‌طلبانه متجاوزان برای سیطره بر گذرگاه‌های زمینی و دریایی مقابله کرده‌اند و از این اقدامات جلوگیری کرده‌اند.

عربستان سعودی اواسط سال ۲۰۱۸ وارد المهره شد حال آنکه این استان از دایره جنگ و درگیری به دور بود، اما سعودی‌ها نیرو‌های زیادی را در تعدادی از پایگاه‌ها و تأسیسات مهم اقتصادی در این استان مستقر کرده و احداث جاده مواصلاتی این استان به عربستان را آغاز کردند.

این اقدامات سعودی‌ها با اعتراضات شدید قبائل همراه شده، به طوریکه در بهمن سال گذشته به درگیری مسلحانه شدید بین قبائل المهره با ارتش سعودی و عناصر دولت هادی کشیده شد. نهاد دیدبان حقوق بشر در فروردین گذشته در گزارشی اعلام کرد که اقدامات سعودی‌ها علیه ساکنین استان المهره، «هولناک» است. این اقدامات شامل بازداشت‌های خودسرانه و شکنجه و ربایش می‌شود و نیرو‌های سعودی بازداشت شدگان را با خود به داخل خاک عربستان منتقل می‌کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: یمن آمریکا پارسی خبر عربستان سعودی سعودی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟

ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.

 

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتور‌های پهپاد‌های مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) به اراضی اشغالی فلسطین را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهاد‌های ایرانی را که به ظن آن‌ها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روز‌ها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا ۵ شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آن‌ها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روز‌های گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپاد‌ها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • سفیر سوییس بعد از «وعده صادق» به سپاه احضار شد
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • سفیر سابق بریتانیا: چرت نگویید! سفارت ایران در دمشق فرقی با سفارت آمریکا و بریتانیا نداشته