Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریار مرشدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع صندوق‌های اعتبار خرد زنان روستایی ۴۲ صندوق مربوط به شهرستان دشتستان است؛ همچنین در این شهرستان یک صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی با ۳۲ شعبه زیر پوشش و یکهزار و ۷۰۰ نفر عضو نیز فعال است.

وی بیان کرد: زنان روستایی با ورود به عرصه کار همواره از تاثیرگذارترین افراد در زمینه تولیدات روستایی و عشایری و در پهنه فرهنگی دارای استعدادهای فراوانی در زمینه‌های هنری و صنایع دستی هستند که با شکوفا شدن استعدادهای آنها تاثیر مثبتی بر رشد فرهنگی جامعه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرشدی ادامه داد: به طور قطع توجه به زنان روستایی در برنامه توسعه و افزایش بهره‌وری و افزایش در تولید ملی می‌تواند کمک تاثیرگذاری در این زمینه باشد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر۷۰ درصد زنان روستایی عضو صندوق‌های اعتبار خرد از طریق آنها مشغول به فعالیت شده‌اند گفت: در شرایط کرونا این صندوق‌ها نشان دادند با وجود همه محدودیت‌ها اما با توجه به آموزش‌های ارائه شده بازهم می‌توانند فعالیت‌های اقتصادی - فرهنگی و اجتماعی خود را داشته باشند.

صندوق‌های اعتبار خرد عامل توسعه و ونق مشاغل خانگی 

مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: صندوق‌های اعتبارت خرد زنان روستایی و عشایری برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، کمک به معیشت خانوار روستایی و ایجاد اشتغال در روستا و بالا بردن فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله ابزارهای  بسیار مهم توانمندسازی زنان روستایی به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: شاخص‌ترین فعالیت اعضای صندوق‌های اعتبار خرد زنان روستایی وعشایری در بخش زنبورداری و تولید عسل، بسته بندی خرما و صنایع وابسته به آن، بسته بندی کاغذ، پرورش گل و گیاه زینتی، حصیربافی، صنایع دستی دریایی، کشت گیاهان دارویی، سبزیجات، ترشیجات و شوریجات، پخت غذا، کارگاه‌های پخت نان محلی، تهیه و بسته بندی اسکاچ، فرآوری مواد لبنی، شیرینی پزی و عرق‌گیری است.

مرشدی اضافه کرد: همچنین ازسال گذشته پرورش دام و طیور شامل بز عدنی و بلدرچین هم در برنامه کاری اعضای صندوق‌های اعتبار خرد زنان روستایی استان قرار گرفت که در این ارتباط به صورت پایلوت در روستای زیارت شهرستان دشتستان به ۱۰ نفر از متقاضیان که بیشتر زنان بی سرپرست و بد سرپرست بودند به هر کدام ۵۰۰ جوجه سه روزه بلدرچین تحویل که بعد از یک دوره  ۴۵ روزه با کمک ترویج سازمان جهاد کشاورزی زمینه فروش آنها در بازار فراهم شد و در حال حاضر نیز این روند ادامه دارد.

وی در باره پرورش بز عدنی نیز گفت: این طرح با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان و با اعتبار سازمان جهانی غذا (فائو) در سه شهرستان اجرا می‌شود.

مرشدی با اشاره به نقش صندوق‌های اعتبار خرد زنان روستایی در توسعه مشاغل خانگی افزود: این صندوق‌ها امکان دسترسی جامعه هدف به تسهیلات کم بهره و آسانی که ارگان‌های مختلف دولتی ارائه می‌دهند را فراهم می‌کنند.

آموزش بازاریابی و توانمندسازی به زنان روستایی 

مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ارائه مهارت لازم، توانمند کردن، ایجاد زمینه مناسب برای حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی برای فروش محصولات، ارتباط با ارگان‌های دولتی، آشنایی با طرح‌های مختلف و استفاده از تسهیلات کم بهره از جمله دیگر کارکردهای صندوق‌های اعتبار خرد زنان روستایی و عشایری است.

وی یادآور شد: اعضای صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی  و تسهیلگران روستایی با فراگیری آموزش‌های تربیت مربی  به روش "LNSIE"، امکان طراحی ایده مورد نیاز جامعه، مدل کسب و کار، بازاریابی دیجیتالی برای فروش محصولات، برند سازی و تجاری سازی را فراگرفته‌اند و به این وسیله امکان حضور قوی تری در بازار یافته و  می‌توانند تولیدات خود را به بازار خارج از کشور ارائه دهند.

باغچه سلامت طرحی برای تولید محصول سالم 

مرشدی، ایجاد باغچه سلامت را از دیگر فعالیت‌های صندوق اعتبار خرد زنان روستایی استان بوشهر عنوان کرد و گفت: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا شده و زنان روستایی با فراگیری آموزش‌های لازم در قالب این طرح امکان تولید سبزیجات و صیفی جات سالم را می‌یابند.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می‌شود در قالب طرح باغچه سلامت با همکاری استاندارد، برندهای خاص محصول سالم تهیه و به این وسیله زنان روستایی تولیدات خود را به قیمت مناسب و خوب در بازار به فروش برسانند.

به گفته مرشدی در سال جاری نیز برای تولید ۲ محصول سالم کنجد و بادمجان برنامه ریزی شده که تاکنون ۲۶ زن کنجد کار ۱۱ تن محصول تولید و نمونه‌ها به اداره استاندارد ارجاع و منتظر گرفتن تائیدیه‌های محصول سالم هستند و ۲۷ زن روستایی نیز اقدام به تولید محصول بادمجان کرده‌اند.

وی کشت گیاهان دارویی از جمله آویشن شیرازی، کاسنی و سیاه دانه در دشتی، تنگستان، عسلویه و بوشهر،پرورش قارچ خوراکی در دشتستان و گناوه را از جمله دیگر فعالیت‌های مهم صندوق‌های اعتبار خرد به شمار می‌رود.

فروش پستی راهکار زنان روستایی در محدودیت‌های کرونایی 

به گفته مرشدی شیوع ویروس کرونا و محدودیت فعالیت‌ها باز هم مانع فعالیت کسب و کار و تلاش زنان روستایی استان بوشهر نشد و با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین اداره کل پست، امور بانوان و خانواده استانداری و مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی باعث شد جابه جایی محصولات تولیدی زنان روستایی از طریق پست به سایر مناطق کشور انجام شود.

وی یادآور شد: همچنین برای انجام این کار تخفیف ۴۰ درصدی نیز ارائه و از سایت بازار و استارتاپ‌های کوچک به صورت مجازی برای تبلیغ و فروش محصولات خود استفاده می‌کنند.

مرشدی تاکید کرد: فراهم کردن زمینه لازم برای کسب و کار زنان روستایی باعث شد محدودیت‌های کرونایی بازار مانع فعالیت و فروش آنان نشود.

میزبانی گردشگران فعالیت جدید برای زنان روستایی بوشهر

مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پرداختن به بحث بوم‌گردی و استفاده از توان صندوق‌های خرد اعتبار زنان روستایی و عشایری در این زمینه از جمله سیاست‌های این وزارتخانه عنوان کرد و در این ارتباط آموزش‌های لازم به زنان روستایی عضو صندوق ارائه شد و در همین ارتباط زنان روستایی آموزش دیده آمادگی لازم برای پذیرش توریست را دارند و این باعث افزایش درآمد و بهبود زندگی آنان می‌شود.

بیمه ارزان زنان روستایی عضو صندوق اعتبار خرد 

مرشدی یادآور شد: همچنین براساس تفاهم نامه تنظیم شده با بیمه تامین اجتماعی مشکل همه زنان عضو صندوق‌های اعتبار خرد روستایی در زمینه بیمه برطرف شد و هزینه سال اول بیمه آنها را دولت و از سال‌های بعد هر عضو با پرداخت ۲۸ هزار تومان می‌تواند از مزایای بیمه در آینده برخودار شود.

برچسب‌ها بوشهر روستائیان زنان سرپرست خانواده توسعه ایران جهش تولید سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی اشتغال فراگیر پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر روستائیان زنان سرپرست خانواده توسعه ایران جهش تولید سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی اشتغال فراگیر بوشهر روستائیان زنان سرپرست خانواده توسعه ایران جهش تولید سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی اشتغال فراگیر اخبار کنکور سازمان جهاد کشاورزی استان ترویج سازمان جهاد کشاورزی صندوق های اعتبار خرد خرد زنان روستایی استان بوشهر محصول سالم فعالیت ها صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، ظهیر کاظمی سه شنبه شب در نشست با فرماندار تنگستان و دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان عنوان داشت: در کشور ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر عضو صندوق صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو هستند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر بیش از ۱۵۰ هزار نفر می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند که در حال حاضر ۳۳ هزار نفر عضو و هزار نفر نیز مستمری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در تنگستان ۲ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور هستند که ۷۰ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

کاظمی اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق یکی از اصلی ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان عدالت اجتماعی است تشکیل شد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر یاد آور شد: خدماتی که در این صندوق می‌شود بعد از صندوق تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین صندوق بیمه اجتماعی کشور است در واقع دومین صندوق بیمه اجتماعی است.

وی با اشاره اینکه کشاورزان که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هم زندگی می‌کنند می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند، بیان کرد: در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود تنها یک سوم آن توسط بیمه شدگان یا هدف که، کشاورزان، روستاییان و عشایر است پرداخت می‌شود.

کاظمی افزود: ۲۴۰ رسته کشاورزی و مشاغل مختلفی که پیش بینی شده می‌تواند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده لازم داشته باشند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر اضافه کرد: نگاه صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر صرفاً نگاه اقتصادی و بالادستی نمی‌باشد بلکه یک نهاد اجتماعی است که در کنار مسئولیت‌های خودش در حد توان برای رفع مشکلات جامعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‌باشد

وی ادامه داد: شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر میانگین سنی آنها ۱۸ تا ۵۰ سال است و زیر ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال نمی‌توانند عضو صندوق شوند یک فرصت خوبی با پرداخت ۶۵ سال حق بیمه و ۶۵ سال سن بازنشسته و مستمری دریافت می‌کنند.

کاظمی از طرح بیمه رایگان برای مادران سه فرزندی در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در راستای جوانی جمعیت دولت خدمات خوبی و جهت فرزند آوری در نظر گرفته که یکی از موارد که صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر باید انجام دهد بیمه نمودن رایگان مادران سه فرزندی می‌باشد که در استان بوشهر ۱۸۰۰ نفر ثبت نام کردند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر یاد آور شد: شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای تنگستان در جهت اطلاع رسانی دقیق، همکاری لازم را با صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در خصوص خدمات داشته باشند.

کد خبر 6087155

دیگر خبرها

  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری