Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: «اسماعیل بقایی هامانه» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو، با ارسال نامه‌ای به خانم «میشل باشلت» کمیسر عالی حقوق بشر ضرورت واکنش قاطع سازوکار‌های حقوق بشری سازمان ملل نسبت به ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی را یادآور شد.

به گزارش فارس، اسماعیل بقایی هامانه در این نامه، با اشاره به وجود قرینه‌های جدی مبنی بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در این اقدام شنیع، آن را «نقض فاحش حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و همه ارزش‌های اخلاقی» توصیف کرده و نسبت به عواقب خطرناک تروریسم دولتی جنگ طلب بر حاکمیت قانون و صلح و امنیت بین‌المللی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بقایی هامانه در بخشی از این نامه ضمن تشریح خدمات علمی و پژوهشی شهید فخری زاده از جمله در تولید کیت‌های تشخیص کرونا و همچنین مدیریت پروژه تولید واکسن کووید- ۱۹ در ایران، ترور سبعانه ایشان را نشانه بارز خباثت بانیان این ترور برای ممانعت از رشد و شکوفایی علمی و تکنولوژیک ایران خوانده و تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران به رغم همه فشار‌ها و تضییقات تحمیلی مسیر بالندگی علمی خود را ادامه خواهد داد.

وی مسئولیت سازوکار‌های حقوق بشری به ویژه دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در برابر چنین اقداماتی که مصداق واقعی تروریسم دولتی بوده و با نقض حق حیات انسان‌های بیگناه همه موازین و قواعد حقوق بشری و اخلاقی را یادآور شده و از کمیسر عالی حقوق بشر خواست این اقدام را محکوم کند.

گفتنی است کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در وین، در نامه‌ای به مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم ملل متحد ضمن محکوم کردن ترور شهید فخری زاده، اعلام کرد: ایران حق ذاتی دفاع از خود را برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم در پاسخ به این حمله تروریستی و هرگونه اقدامات متخلفانه دیگر، مطابق با منشور ملل و حقوق بین‌الملل محفوظ می‌دارد.

به گزارش فارس، در پی این اقدام تروریستی که بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه توسط عناصر مسلح تروریست صورت گرفت، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک نیز در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت، آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول حمله ناجوانمردانه علیه دانشمند برجسته ایرانی برشمرد.

بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور در حمله عناصر تروریست مسلح به خودروی وی به شهادت رسید.

در همین زمینه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بعدازظهر (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد».

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شهید فخری زاده ترور ژنو کمیسر عالی حقوق بشر رژیم صهیونست صراط محسن فخری زاده عالی حقوق بشر نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!

یک مسئول صهیونیست در اظهاراتی گفت: پاسخ اسرائیل به ایران حمله به زیرساخت‌های نظامی، انبارهای تسلیحاتی و عملیات ترور مسئولان خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری واللا، وی تاکید کرد: ایرانی‌ها هنور حرف آخر خود را نزده‌اند و ارتش اسرائیل برای تحرکات بیشتر آماده می‌شود. این مسئول صهیونیست خاطرنشان کرد: ما باید حملات گسترده علیه منافع ایران را تصور کنیم، اما میدان اصلی جنگ ما نوار غزه است.

وی در ادامه افزود: منافع ایران در منطقه متعدد است و این امر باعث می‌شود که راه‌های زیادی پیش‌روی اسرائیل برای اقدام ایجاد شود.

اخیرا یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که آمریکا بر اساس ارزیابی مکالمات مقامات واشنگتن و رژیم صهیونیستی پیش از عملیات «وعده صادق» ایران، انتظار دارد که پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران «محدود» باشد.

شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در این باره گزارش داد که چهار مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند مقامات واشنگتن انتظار دارند که گستره پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله روز شنبه ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، محدود و احتمالا شامل حمله علیه نیروهای نظامی و «نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران» در خارج از ایران باشد.

همچنین سه مقام آمریکایی دیگر مدعی شدند که گزینه‌های رژیم صهیونیستی ممکن است شامل حملاتی در داخل سوریه باشد. این مقامات می‌گویند انتظار ندارند که پاسخ رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن مقامات ارشد ایرانی باشد، بلکه در عوض، هدف قرار دادن محموله‌ها یا انبارهایی خواهد بود که ادعا می‌شود قطعات پیشرفته موشکی، تسلیحات یا قطعات و تجهیزاتی که از ایران برای حزب‌الله فرستاده می‌شود.

مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن قصد مشارکت در این پاسخ نظامی احتمالی را ندارد. آن‌ها انتظار دارند که رژیم صهیونیستی اطلاعات مربوط به اقداماتی را که انجام خواهد داد، از پیش با واشنگتن در میان بگذارد، به‌ویژه اگر برای آمریکایی‌ها در منطقه پیامدهایی منفی به همراه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • نامه وارده/ یک تشکر بابت درک شرایط کشور
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • چگونه خانه بخریم؟ | راه‌های تنظیم مبایعه‌نامه در دفتر مشاور املاک
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!