Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «محمد الهندی» عضو ارشد جنبش «جهاد اسلامی» فسلطین سخنانی را در خصوص شکست مذاکرات و رایزنی های سیاسی میان جنبش های فتح و حماس در قاهره مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی ضمن انتقاد شدید از سیاست های تشکیلات خودگردان فلسطین، اظهار داشت: ازسرگیری روابط امنیتی میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی موجب شد تا رایزنی‌های سیاسی در قاهره به نتیجه نرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهندی در ادامه یادآور شد: هدف اصلی و اساسی از گفتگوهای قاهره تدوین یک پروژه ملی جامع بود که تشکیلات خودگردان فلسطین با سیاست هایی که در قبال صهیونیستها اتخاذ کرد، این گفتگوها را به شکست کشاند.

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین تصریح کرد: واقعیت آن است که نتایج انتخابات آمریکا موجب شد تا تشکیلات خودگردان فلسطین روی جو بایدن حساب ویژه ای باز کند و روابط خود با صهیونیستها را از سر بگیرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً روابط و همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی را از سر گرفته است؛ اقدامی که اعتراض گروه‌های مقاومت را به دنبال داشت. در همین ارتباط، جنبش حماس تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای از سرگیری همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. در بیانیه حماس آمده است که تشکیلات خودگردان با این اقدام تمام نتایج اجماع تاریخی دبیران کل گروه‌های فلسطینی را زیر پا گذاشت.

جنبش حماس این اقدام تشکیلات خودگردان را به مثابه خنجری به تلاش‌های ملی برای ایجاد شراکت ملی-راهبردی جهت مقابله با طرح موسوم به معامله قرن خواند. در عین حال، جنبش جهاد اسلامی نیز برقراری روابط مجدد بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را کودتا علیه تمام تلاش‌ها برای شراکت ملی و هم پیمان شدن با دشمن برشمرد.

کد خبر 5084963 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین جنبش حماس جنبش فتح جنبش جهاد اسلامی رژیم صهیونیستی روابط امنیتی محسن فخری زاده رژیم صهیونیستی ایران ایالات متحده امریکا عراق ترور دانشمندان هسته ای فلسطین سوریه جو بایدن عربستان سعودی دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 لبنان تروریسم تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد

جنبش حماس فلسطین در واکنش به بسته شدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد این اقدام هیچ‌گونه مشروعیتی به این رژیم در اشغال سرزمین فلسطین نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، این جنبش در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: بسته شدن مسجدالاقصی در الخلیل توسط اشغالگران نقض آشکار حرمت مسجد و حق عبادت در آن و نیز پافشاری در یهودی سازی آن است که مردم انقلابی ما اجازه آن را نخواهند داد.

رژیم صهیونیستی به بهانه عید یهودی «پسح»، مسجدالاقصی را به مدت ۲ روز به روی نمازگزاران فلسطینی بست و تنها صهیونیست‌ها اجازه ورود دارند.

رژیم صهیونیستی در چارچوب تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، هر ساله ۱۰ روز این مسجد را در ایام عید یهودی به روی فلسطینی‌ها می‌بندد.

حماس اعلام کرد: این اقدام باطل هیچ گونه مشروعیتی برای اشغال سرزمین و مقدسات ما نخواهد داشت.

این جنبش از توده های مردمی و نیروهای مقاومت خواست به مقابله با این اقدامات تجاوزکارانه علیه سرزمین فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی آن ادامه دهند.

صبح امروز چهارشنبه تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیستی تحت حفاظت شدید نیروهای اشغالگر به مسجدالاقصی یورش بردند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود