Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار ملک شاهکویی گفت: طرح شهید سلیمانی در قالب سه تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی است که هرکدام متشکل از پزشک، پرستار و نیروهای خدماتی برای حمایت از خانواده درب منزلشان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به‌ نقل از گلستان ما؛ سردار علی ملک شاهکوهی عصر امروز دوشنبه ۱۰ آذر ماه در گفت و گو با این پایگاه خبری ضمن تسلیت شهادت دانشمند بزرگ هسته ای کشور اظهار کرد: دو طرح به سپاه پاسداران «17 ربیع»  و «شهید سلیمانی» ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار ملک شاهکویی افزود: در قالب طرح « 17 ربیع» بکارگیری نیروهای بسیج پیرو دستور فرمانده  کل سپاه به منظور ساماندهی وضعیت بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها با مشارکت نیروی انتظامی ،اداره کل صمت، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل تعزیرات و ستادهای مبارزه با کالا و ارز جهت هرگونه مساعدت و نظارت بر قیمت ها  تشکیل شده است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه بسیجیان باتابلوی دستگاه متولی اداره کل صمتt جهاد کشاورزی و تعزیرات به سراغ مراکز صنفی می روند، متذکرشد: سپاه پاسدران  مستقیم ورود پیدا نمی کند، ما فقط به عنوان کمک به دستگاه های اجرایی  نیرو تزریق می کنیم چون این ادارات و نهادها نیروی انسانی که بتواند تمام بازار استان گلستان را ارزیابی کنند، ندارند .

بسیجیان آموزش دیدند

به گفته سردار ملک شاهکوهی، بسیجیان ما آموزش دیدند و به گروه های مختلف تقسیم شدند.

وی با بیان اینکه موضوع مهم تر ، گرانفروشی و علت گران فروشی است، تصریح کردکرد: ما روی این مسئله حساسیم ، برداشت ما این است برخی از اقلام دپو و احتکار شدند شناسایی انبار دپو و شناسایی محتکران ومفسدین اقتصادی و اخلال گران نظام پولی کهتعدادشان زیاد نیست، با ماست و ما با اشراف اطلاعاتی به آنها دست پیدا می کنیم.  

ملک شاهکوهی ادامه داد: مردم می توانند از طریق شماره  114 با سازمان اطلاعات سپاه  و 113  مرکز شبانه روزی اداره کل اطلاعات  تماس بگیرند که سریع گشت های اقتصادی در مراکز حاضر شوند  و در این مورد هماهنگی های خوبی هم انجام شده است.

وی به  توزیع کالا های اساسی هم اشاره کرد و گفت: 400 تن مرغ و گوشت منجمد گاوی در اختیار ما قرار داده شد و ما برای نظارت بر توزیع در سطح استان همکاری می کنیم به این صورت که بعد از اعلام مراکز عرضه ناظران بسیجی ما بر فروش مراکز نظارت خواهند کرد.

ملک شاهکوهی در ادامه با بیان اینکه طرح «شهید سلیمانی » از چهارشنبه 12 آذر  در استان گلستان آغاز به کار می کند، خاطرنشان کرد: این طرح با ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر  اینکه بسیج به دولت و وزارت بهداشت و درمان  در  بحث مقابله با کووید 19 کمک کند برابر توافق بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت و درمان اجرایی می شود.

به گفته سردار ملک شاهکوهی؛ افتتاحیه و بازدید از روند اجرای این طرح  در علی آبادکتول  خواهد بود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان توضیح داد:« چه کنیم خانواده  ها از خودشان مراقبت کنند؟چه کنیم که محله از خود مراقبت کند؟لذا این طرح  با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» اجرایی می شود.

کم کردن بار بیمارستان ها و جلوگیری ازگسترش بیماری

وی با بیان اینکه هدف اصلی  این طرح این است که بار بیمارستان ها را کم کنیم و جلوی گسترش بیماری را بگیریم ، ادامه داد: این طرح می گوید؛قبل از اینکه بیمار به بیمارستان بیاید  کادر درمان به سراغش برودو سامانه 40 30مشخص شد ، مردم توجیه شدند افرادی هم که  اطلاع ندارند از طریق پایگاه ها و مساجد توجیه می شوند که با مراکز بهداشتی تماس بگیرند .

ملک شاهکوهی درباره نحوه اجرای این طرح گفت: کسی به کرونا مبتلا می شود به خاطر اینکه زنجیره انتقال قطع شود نباید از منزل خود بیرون بیاید زیرا از منزل تا بیمارستان شاید ده ها نفر را آلوده کند لذا سیکلش "مریض، پایگاه سلامت، خانه بهداشت، مرکز بهداشت نقاهتگاه و بیمارستان" است.

تمرکز زدایی و مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه های محله محور و خانواده محور

وی اضافه کرد: در این طرح فرد بیمار زمانی به بیمارستان مراجعه می کند که  در مرکز بهداشت و نقاهتگاه تشخیص داده شود، در این صورت هم کادر درمانی استراحت می کنند و مردم  از لحاظ روحی و روانی  احساس  راحتی می کنند.

ملک شاهکوهی با بیان اینکه شعار طرح شهید سلیمانی «تمرکز زدایی و مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه های محله محور و خانواده محور »، تصریح کرد: این طرح به منظور اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری،  ورود نیروی بسیج برای رهایی کشور از این بیماری همه گیر ، کمک به دولت و دانشگاه علوم پزشکی   و مراکز بهداشتی، حمایت مددکاری به خانواده های بی بضاعت و کم بضاعت و بازگردادن روحی و روانی جسمی برای آحادجامعه ، ایجاد فضای امن و پرداختن به کلیه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: این طرح در قالب سه  تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی و شش ماهه پیش بینی شده و هرکدام متشکل از پزشک، پرستار ، نیروهای خدماتی برای حمایت ازخانواده درب منزلشان است . هرمنطقه هم در شهرها بلوک بندی شده اند وخدمات و پشتیبانی بسیجیان بهره مند خواهند شد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید سلیمانی ملک شاهکوهی سردار ملک اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با هشدار به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه پاسخ به اقدام تنبیهی ایران گفت: به رژیم صهیونسیتی هشدار می‌دهیم که هر گونه پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی، با پاسخی محکم و شدید جبران می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور عصر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق اوج ذلالت این رژیم منحوس است، اظهار کرد: این حمله یک جسارت بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران بود که با تدبیر مقام معظم رهبری، رژیم صهیونسیتی تنبیه شده و پایه‌های سست و لرزان آن فرو پاشیده است.

وی با هشدار به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه پاسخ به اقدام تنبیهی ایران به پایگاه نیروی هوایی رژیم صهیونسیتی گفت: به رژیم صهیونسیتی هشدار می‌دهیم که هر گونه پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی، با پاسخی محکم و شدید جبران می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور پاسخ جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی در تاریخ اسلام ماندگار خواهد بود، بیان کرد: ایران و سپاه سرافراز تنها ذره‌ای از توان نظامی و موشکی خود را به کار گرفت درحالی که رژیم غاصب قدس با تمام امکانات خود نتوانست در مقابل این حمله واکنش نشان دهد.

سلیمانی با بیان اینکه ۷ ماه نگاه تمام مردم دنیا متوجه فلسطین و غزه است، تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی برای رسیدن به اهداف شوم خود که از سال ۱۹۱۷ به دنبال آن است، از هیچ جنایتی دریغ نکرده و کودکان، جوانان و نوجوانان بسیاری را شهید کرده و به خاک و خون کشاندند، ولی استقامت مردم غزه و فلسطین مانع از رسیدن به اهداف رژیم صهیونسیتی شده است.

وی با تأکید بر بازگویی چگونگی تشکیل رژیم صهیونیستی با همکاری انگلیس و آمریکا بیان کرد: رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونسیتی بر اساس یک توطئه بزرگ و با کمک کشور‌های مستکبر تشکیل و از سال ۱۹۱۷ تاکنون ظلم و جنایات بزرگی علیه مسلمین و مردمان فلسطین شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور یکی از اهداف استکبار از تشکیل رژیم صهیونیستی را نفوذ به ملت‌های مسلمان و نابودی اسلام در منطقه دانست و افزود: سرزمین فلسطین از ابتدای تولد بشر در دست فلسطینان بوده و آنان در آن منطقه سکونت داشتند، ولی اسرائیل این رژیم جنایتکار که بویی از انسانیت و بشریت نبرده، فلسطین را اشغال کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به تجزیه بسیاری از کشور‌های اسلامی توسط انگلیس و آمریکا بیان کرد: انگلیس بسیاری از کشور‌های اسلامی را تجزیه کردند، ولی اکنون بشریت به برکات الطاف و فضل الهی بیدار شده و تمامی کشور‌های آزادی‌خواه و مسلمان علیه رژیم غاصب قدس به پا خواستند.

وی با بیان اینکه استکبار، آمریکا و رژیم صهیونیستی بویی از انسانیت نبرده و فقط در فکر ظلم، ستم و جنایت هستند، گفت: آن چیزی که توانست ملت فلسطین و غزه را پیروز کند، مقاومت عاشورایی و ایثار مردمان منطقه و فلسطین بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی، اسرائیل را به عنوان کشور هیچگاه به رسمیت نمی‌شناسد، افزود: عملیات طوفان الاقصی پاسخی به ۶۵ سال ظلم رژیم صهیونسیتی در فلسطین و غزه بود که بغض مردم مظلوم غزه را شکست.

سلیمانی با بیان اینکه تحول خیره کننده رسانه‌ای در دنیا به نفع جبهه مقاومت و مردم فلسطین ایجاد شده، افزود: فضای مجازی و رسانه‌ها به صورت مردم پایه و خودجوش به کمک و حمایت از مردم فلسطین گسیل شدند.

وی با تأکید بر نزدیک بودن نابودی رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک بیان کرد: اکنون به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نابودی این رژیم منحوس آینده نزدیک هستیم و این یک وعده الهی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به نقش مهم و اثربخش رسانه‌ها در تعالی انقلاب اسلامی و محور مقاومت، اضافه کرد: رسانه‌های داخلی ابزار قدرتمند دوام و قوام انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت هستند.

سلیمانی پایه اساس جنگ نرم را فرهنگ و هنر دانست و بیان کرد: فرهنگی و هنرمندترین مردمان جهان، ایرانیان هستند که باید از این ظرفیت در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کرد.

دیگر خبرها

  • فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد
  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند