Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رشت با اشاره به آغاز طرح غربالگری کرونا در راستای شناسایی بیماران کرونایی، خواستار همدلی و همراهی آحاد مردم و مسئولین در راستای کنترل شیوع این بیماری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ «علی فتح اللهی» در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه کاهش این بیماری منحوس نیازمند همکاری و مشارکت همگان است، افزود: بی‌توجهی به این بیماری و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب از دست دادن بسیاری از هموطنان و همشهری‌هایمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس فتح اللهی با تاکید بر اینکه وحدت و همدلی در مقابله با کرونا موجب ریشه‌کنی این بیماری می‌شود، افزود: با اجرای طرح سردار شهید سلیمانی در قالب غربالگری محله به محله، افراد مشکوک شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.   وی به نقش سپاه و بسیج در اجرای این طرح اشاره کرد و خاطرنشان کرد: همواره نیروهای مخلص سپاه و بسیج در بحران‌ها، یار و یاور محرومین و دولت بودند که جا دارد از این قشر توانمند تشکر و قدردانی شود.   وی به آسیب‌های اقتصادی ناشی از بیماری کرونا اشاره و اضافه کرد: علاوه بر هزینه های درمانی که به خانواده های بیماران کرونایی و دولت تحمیل می شود، اصناف، بازاریان و فعالان حوزه گردشگری و هتل‌داران در این بحران دچار آسیب های اقتصادی جدی می شوند و از همین رو همه باید کمک کنیم تا هر  چه سریعتر این بیماری تحت کنترل در آید.   مهندس فتح اللهی افزود: خیرین در زمینه معیشت و کمک به هم نوع و آسیب دیدگان کرونا ویروس همکاری داشته باشند و از این فعالیت نوع دوستانه در این شرایط حاد دریغ نورزند.   فرماندار رشت ابراز امیدواری کرد: با همدلی، همکاری و تقویت و ارتقا سلامت جامعه امیدواریم یک بار دیگر شاهد هیاهوی دانش آموزان در مدارس و رفت و آمدهای عادی مردم در بازار و آرامش همیشگی جامعه باشیم.‌

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب دیدگان کنترل کرونا فرماندار رشت آغاز طرح غربالگری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور دستاوردهای سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

امین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بخشی از دستاوردهای سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: آغاز بازمهندسی ساختاری، مأموریت‌ها و فرایندهای سازمان، حمایت از تولیدات داخلی شامل واکسن، دارو و ضدعفونی کننده‌ها، افزایش اعتبارات ملی و استانی، راه‌اندازی اولین آزمایشگاه سطح ۳، ملی شدن تسری، شروع خرید ۲۰۰ خودروی دو کابین مناسب و تکمیل ساخت گلمکان از جمله این دستاوردها محسوب می‌شود.

وی افزود: از جمله دیگر تلاش‌های این سازمان می‌توان به کسب رتبه برتر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور برای سومین سال متوالی در وزارت جهاد کشاورزی، بازدید هیئت آبزی‌پروری و دامپروری سنگال از تجربیات و دستاوردهای دامپزشکی ایران، بازدید هیئت دامپزشکان کشور مالی از تجربیات و دستاوردهای دامپزشکی ایران و رونمایی و بهره‌برداری از سامانه هوشمند «سیام» با هدف یکپارچه‌سازی ارتباطات مردمی در این سازمان اشاره کرد.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به‌رغم درگیری کشورهای اروپایی، آمریکایی و همسایه با این بیماری تصریح کرد: کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی و جلوگیری از ترانزیت دام از قفقاز به کشورهای همسایه و کنترل مهار و پیشگیری بیماری هاری با هدف پیشگیریِ مقدم بر درمان، از جمله دیگر اقدامات این سازمان محسوب می‌شود.

اسدی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، این سازمان رزمایش جهادی مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان را برگزار و کمک‌های همه جانبه‌ای را به این مناطق ارسال کرد و کمیته تدوین مقررات ملی دامپزشکی را تشکیل داد.

وی گفت: دریافت اعتبارات از محل حوادث، شروع تحول آموزشی، راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام و فرآورده‌های دامی و ارتقای حراست از دفتر به اداره کل و عضویت سازمان دامپزشکی کشور در شورای راهبردی مدیریت وزارت جهاد دامپزشکی و شورای مشاوران ارشد، از جمله دیگر اقدامات سال گذشته سازمان دام‌پزشکی به شمار می‌رود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: از جمله دیگر دستاوردهای سازمان دامپزشکی در سال ۱۴۰۲ می‌توان به ارائه ۳۵ میلیون خدمت رایگان به مناطق محروم، دریافت مصوبه هیئت دولت در اعزام ناظران بهداشتی سازمان به کشورهای صادرکننده گوشت و انجام فعالیت‌های تشخیصی و آزمایشگاهی جهت ورود محموله‌های گوشت وکیوم با عمر ماندگاری ۱۲۰ روزه اشاره کرد.

کد خبر 739511

دیگر خبرها

  • امکان پایش نور گلخانه در دو طیف نوری مادون قرمز و فتوسنتز
  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی امکان پذیر است
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام