Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فوتبال پر طرفدار‌ترین ورزش دنیا بوده و سرشار از اتفاقات عجیب و جنجالی است. در این گزارش قصد داریم ۵ رکورد عجیب تاریخ فوتبال را بررسی کنیم.

بازیکنی که در یک روز در ۲ بازی رسمی به میدان رفت

"مارک هیوز" بازیکن ولزی تیم فوتبال بایرن مونیخ در اتفاقی عجیب، در یک روز در ۲ بازی باشگاهی و ملی به میدان رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سال ۱۹۸۸ و در دیدار تیم ملی فوتبال ولز و چکسلواکی در چارچوب مرحله مقدماتی مسابقات جام ملت‌های اروپا که حوالی عصر برگزار شد برای تیم ملی کشورش بازی کرد.

پس از پایان این بازی، هیوز به همراه "اولی هوینس" (مدیر سابق باشگاه بایرن مونیخ) به آلمان سفر کرد و در نیمه دوم بازی بایرن مونیخ - مونشن گلادباخ برای باواریایی‌ها به میدان رفت.

از این اتفاق به عنوان یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ دنیای فوتبال یاد می‌شود.

بازیکنی که در یک بازی به ۳ دروازه بان مختلف گل زد

در سال ۱۹۸۶ "آلوین مارتین" بازیکن تیم فوتبال وستهام در دیدار تیمش با نیوکاسل به یک رکورد جالب دست پیدا کرد. او موفق شد در این بازی ۳ گل به ثمر برساند، اما نکته عجیب گل‌های او گل زدن به ۳ دروازه بان مختلف بود.

"آلوین مارتین" اولین گل خود را به "مارتین توماس" زد. این دروازه بان پس از گذشت چند دقیقه مصدوم شد و جای خود را به "کریس هدورس" داد. بازیکن وستهام دومین گلش را به دروازه بان تازه وارد زد. ماجرا به همین جا ختم نشد و "هدورس" هم به دلیل مصدومیت جای خود را به "پیتر بردسلی" داد و او هم یک گل دیگر از مارتین خورد تا این بازیکن وستهام یک رکورد جالب به نام خود ثبت کند.

حضور بازیکنان بایرن مونیخ در فینال جام جهانی

باشگاه بایرن مونیخ آلمان علاوه بر افتخاراتی که در سطح باشگاهی در فوتبال اروپا به دست آورده، رکورد جالبی را نیز به نام خودش ثبت کرده است.

از سال ۱۹۸۲ حداقل یکی از بازیکنان تیم فوتبال بایرن مونیخ در فینال جام جهانی حضور داشته اند. از بازیکنان باواریایی که در فینال جام‌های جهانی اخیر حضور داشته اند به حضور "ویلی سانیول" برای تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۰۶، "آرین روبن" برای تیم ملی هلند در جام جهانی ۲۰۱۰، تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ و "بنجامین پاوارد" در جام جهانی ۲۰۱۸ اشاره کرد.

پاوارد پیش از بازی‌های جام جهانی به جمع بایرنی‌ها اضافه شد و پیش از این رقابت‌ها در هیچ بازی برای بایرن مونیخ به میدان نرفته بود.

بازیکنانی که برای ۳ تیم ملی فوتبال بازی کردند

"لازلو کوبالا" ستاره تیم بارسلونا پدر و مادری اهل کشور چک داشت و در شهر بوداپست مجارستان به دنیا آمده بود. این بازیکن برای تیم‌های ملی اسپانیا، چک و مجارستان بازی کرد تا رکوردی عجیب و غریب به نام خود ثبت کند.

"آلفردو دی استفانو" ستاره تیم فوتبال رئال مادرید هم وضعیتی مشابه کوبالا داشت. او برای تیم‌های ملی آرژانتین، اسپانیا و کلمبیا بازی کرد.

ناکام‌ترین بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا

زلاتان ابراهیموویچ بازیکن سوئدی تیم فوتبال آث میلان در ۶ تیمی که سابقه قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا داشته اند بازی کرده است، اما هیچ وقت نتوانسته به مقام قهرمانی در این مسابقات برسد.

این مهاجم سوئدی در تیم‌های آژاکس، بارسلونا، اینتر، یوونتوس، منچستریونایتد و آث میلان که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان را داشته اند، بازی کرده است.

بیشتر بخوانید

۸ بازیکن معروفی که فوتبال زندگی آن‌ها را زیر و رو کرد زیبا‌ترین گل مردود دنیای فوتبال + فیلم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش تاریخچه فوتبال جام جهانی بایرن مونیخ تیم فوتبال دروازه بان داشته اند برای تیم تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال کلاسیک؛ شبی که آندری آرشاوین آنفیلد را به آتش کشید

آندری آرشاوین، نامی که با «آن بازی» مشهور لیورپول و آرسنال گره خورده است. 

طرفداری | 19 آوریل 2009 یکی از زیباترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر با تساوی 4-4 آرسنال و لیورپول در ورزشگاه آنفیلد رقم خورد. آرت دو روش از اتلتیک به سراغ بررسی آن بازی رفته است. 

آوریل آن سال، آرسنال برای آخرین بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده بود. آن‌ها در حالی به آنفیلد سفر کرده بودند که شنبه گذشته آن، از رقابت‌های اف‌ای کاپ حذف شده بودند. در ترکیب آرسن ونگر یک بازیکن به اسم آندری آرشاوین حضور داشت. بازیکنی که او برای انتقالش 2+15 میلیون پوند هزینه کرده بود. توپچی‌ها پیش از هفته سی و سوم به دنبال قهرمانی بودند و مهاجم ریز نقش روس با چهار گلی که مقابل لیورپول به ثمر رساند، تمامی تلاشش را انجام داد. چه جشن گرفتن با ژست «هیس» بعد از گل اول باشد یا منحرف کردن توپ از دستان پپه رینا برای گل دوم، یا انگشتانی که برای هر یک از این گل‌ها بالا می‌برد، این لحظات در ذهن طرفداران فوتبال در شمال لندن و فراتر از آن حک شده است. با این حال، برای خود آرشاوین، همه این لحظات تار بود.

رینا کاری نمی‌تواند انجام دهد

آرشاوین می‌گوید:

به یاد آوردن اینکه بعد از هر گل چه احساسی داشتم سخت است. با نگاه کردن به عکس‌ها، حدس می‌زنم فکر می‌کردم اتفاقی خارق‌العاده در حال رخ دادن است. سه گل و سپس چهار گل زده بودم. باور نمی‌کردم در لیورپول باشیم و این گل‌ها را به ثمر رسانده باشم. 

آرشاوین از آنفیلد می‌گوید. جایی که سرود YNWA، به نحوی مو را بر تن او سیخ کرده بود:

آنفیلد قطعا یک مکان خاص است. حالا آن ورزشگاه جایگاه‌های عظیمی دارد، اما زمانی که من آنجا بازی می‌کردم، فقط چند جایگاه داشت. سکوهای معمولی قدیمی انگلیسی را داشت. آهنگ هواداران هم، You’ll Never Walk Alone، آن را خاص می‌کند. نمی‌توانم بگویم که دچار «سیخ شدن موهایم» شدم، اما مطمئنا صدای بلندی وجود داشت! به علاوه، وقتی وارد زمین می‌شوید، آن علامت در تونل ورزشگاه وجود دارد: این آنفیلد است. آنفیلد مکه فوتبال است.

«هیس» در آنفیلد

 آرشاوین دو ضربه با هر دو پا به سمت دروازه رینا به ثبت رساند. اولین ضربه با پای چپ به تیر دروازه برخورد کرد و وارد دروازه شد، دومین ضربه را با پای راست مقابل رینا به دورترین نقطه زد، در حالی که سومین ضربه از کنار پای راست او زیر پای سنگربان اسپانیایی رد شد و چهارمی تقریبا مانند دومی بود اما گوشه سمت دیگر را هدف قرار داد. 

آرشاوین در کنار سسک فابرگاس و سمیر نصیری سه بازیکن تهاجمی پشت سر نیکولاس بنتنر بودند. این ترکیب به دلیل مصدومیت رابین فن پرسی و امانوئل آدبایور رقم خورده بود. آزادی عمل داده شده به این بازیکنان تکنیکی برای جابه‌جا شدن با یکدیگر، همان چیزی بود که خط دفاعی لیورپول را برای گل‌های اول و سوم آرشاوین باز کرد. سرعت سرسام‌آور تئو والکات در نیمه دوم را نیز به این ترکیب اضافه کنید که در ضدحمله به گل چهارم کمک کرد، ونگر تیمی داشت که می‌توانست به هر تیمی در لیگ برتر ضربه بزند. تماشاگرانی که از تلویزیون زنده تماشا می‌کردند، پس از بازی شاهد مصاحبه‌ای با آرشاوین با پیراهن لیورپول بودند که آن را با فرناندو تورس، زننده دو گل از گل‌های لیورپول در آن بازی، معاوضه کرده بود.

آرشاوین با پیراهن لیورپول با دوربین اسکای مصاحبه کرد یوسی بنایون، او را به خاطر دارید؟ خلاصه بازی لیورپول 4-4 آرسنال (حجم 120 مگابایت)  

 

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • حسینی: خوشحالم ۴ روزه حکم من را دادند
  • فوتبال کلاسیک؛ شبی که آندری آرشاوین آنفیلد را به آتش کشید
  • استقلال ۲ - شمس آذر ۰
  • تصاویر باورنکردنی: کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏
  • تاکتیک تیم ملی برمبنای شوت بود/ به لحاظ تیمی خوب نبودیم
  • خبر بد پرسپولیس به گوش اوسمار رسید | بازیکن کلیدی سرخ ها بازی‌های مهم را از دست داد
  • تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال
  • ماجرای پای چپ بی‌قرار ستاره جوان پیکان!
  • ماریو گومز: نویر به اندازه مسی در تاریخ فوتبال اهمیت دارد
  • غیبت ۵ بازیکن نساجی برابر تراکتور