Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ مجتبی ساکی گفت: از مجموع یک هزار و ۲۸۰ مدرسه ساخته شده در مناطق روستایی استان همدان، یک هزار و ۷۱ روستای معادل بیش از ۹۱ درصد دارای اینترنت رایگان هستند.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح مربوط به فراهم کردن زیرساخت‌های اینترنتی برای تحصیل دانش آموزان روستایی، در هر مدرسه یک مودم رایگان به همراه ترافیک اینترنت ماهانه ۳۰ گیگا بایت نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به انتشار تصاویری در شبکه های اجتماعی مبنی بر مشکلات دانش‌آموزان روستای «چاله‌کند» برای شرکت در کلاس‌های آموزش مجازی، عنوان کرد: در این روستا نزدیک به ۱۰۰ خانواده زندگی می‌کنند و پوشش اصلی اینترنت آن باکیفیت شبکه نسل ۲ (۲G) از طریق آنتن همراه اول تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این روستا هیچ مشکلی در زمینه اینترنت ندارد، ادامه داد: با این وجود در بیشتر نقاط این روستا اینترنت نسل ۳ (۳G) اوپراتورهای همراه اول و ایرانسل در دسترس اهالی قرار دارد.

ساکی در رابطه با نبود تجهیزات تلفن ثابت در این روستا افزود، گفت: این روستا همانند ۴۰۰ روستای دیگر استان همدان زیر پوشش شبکه تلفن ثابت از طریق برقراری ارتباط بی سیم (Wireless Local Loop) قرار گرفته و در آن امکان استفاده از اینترنت  ای.دی.اس.ال نیز وجود ندارد.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه این روستا در سه کیلومتری روستای گردشگری علیصدر قرار دارد، گفت: موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن روستای چاله‌کند در محیطی گود، اجازه نمی‌دهد مردم این روستا از امکانات اینترنت نسل چهار روستای علیصدر استفاده کنند.

وی عنوان کرد: با این وجود بر اساس انجام بررسی و تست های اینترنت درایو، هنوز هم اینترنت این روستا، از بسیاری روستاهای دیگر استان پر سرعت تر است.

ساکی با اشاره به اینکه ۱۱۰ روستای همدان مشکل اینترنت دارند، بیان کرد: با اقدامات انجام شده و رفع محدودیت‌ها، تجهیزات زیرساختی مناسب برای برقراری اینترنت پرسرعت بر اساس اولویت جمعیت روستا، در این مناطق تامین و راه اندازی می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان تصریح کرد: مردادماه امسال مودم و اینترنت رایگان با ترافیک ماهانه ۳۰ گیگا بایت و سرعت ۲ مگا بیت در ثانیه توسط شرکت های‌وب برای دبستان عسگریه روستای چاله کند نصب شده است.

ساکی اظهار کرد: در حال حاضر در استان همدان، همراه اول ۷۱۰ جایگاه، ایرانسل ۳۰۰ جایگاه و رایتل ۴۵ جایگاه تجهیزات تلفن و اینترنت همراه را نصب و راه اندازی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: همدان از لحاظ امکانات، فیبرنوری و زیرساخت‌های مخابراتی، در رده استان‌های برتر کشور قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه مشکل اینترنت ۱۱۰ روستای استان نیز به زودی برطرف می‌شود، گفت: دکل‌های مخابراتی برای نصب تجهیزات اینترنت این روستاها، در ۱۰۰ جایگاه نصب شده و در صورت فراهم شدن شرایط، به‌روزترین تجهیزات مخابراتی برای این مناطق نصب و راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1082357 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش آموزش مجازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر

محسن رشیدی اقدم مدیرکل صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت : مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر در کرمانشاه به صورت رایگان می‌توانند خود را بیمه کنند.

وی افزود: در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت مادرانی که از فروردین ماه سال ۱۳۹۶ تا فروردین ماه سال ۱۴۰۱ فرزندان آنها به دنیا آمده‌اند شامل این طرح می‌شوند.

مدیرکل صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان کرمانشاه تصریح کرد: مادران روستایی و عشایری که واجد شرایط هستند می‌توانند تا پایان فروردین ماه امسال با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق بیمه روستاییان و عشایر و یا سایت روستا ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی و مستمری بازماندگان از جمله خدماتی است سامل بیمه عشایری می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • جزئیات دریافت ۲۰ گیگ اینترنت رایگان ایرانسل G۴ به مدت ۱۴ روز | بهره مندی از امکانات ویژه نسل جدید G۴ با کد #۷۰*
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند