Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@01:09:18 GMT

شهردار تهران نسبت به اصلاح ساختار شهرداری اقدام کند

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۶۷۰۱

شهردار تهران نسبت به اصلاح ساختار شهرداری اقدام کند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رسولی در دویست و پنجاه و دومین جلسه صبح امروز شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود خطاب به پیروز حناچی شهردار تهران گفت: ماده ۱۱۲ قانون استخدام کشوری مقرر می دارد که شهرداری ها مکلف اند نسبت به کلیه قوانین استخدامی قبلاً موافقت سازمان اداری استخدامی جلب کنند. قانون اصلاح پاره از مواد شهرداری اختیارات وزارت کشور را به انجمن شهر یعنی شورای شهر واگذار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه ماده ۴ آیین نامه استخدامی شهر تهران مصوب ۱۳۵۹ مقرر می دارد سازمان تفصیلی شهرداری با رعایت ماده ۱۱۲ قانون استخدام کشوری باید به تصویب شورای شهر برسد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تاکید کرد: بر اساس الزامات قانونی مذکور، به آقای حناچی تذکر می دهم که ضروری در جهت رفع ایرادات قانونی سازمان شهرداری چندین اقدام را انجام دهند.

وی تصریح کرد: اولین اقدام تعیین تکلیف معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری است. تفکیک این معاونت از معاونت امور اداری بدون رعایت ماده ۱۱۲ بوده است و تداوم فعالیت این واحد سازمانی در ستاد شهرداری و زیر مجموعه های آن در مناطق غیر قانونی است و باید نسبت به آن اقدام شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر افزود: موضوع بعدی تشکیل معاونت فرهنگی و اجتماعی بدون توجه به ماده ۱۱۲ بوده و تداوم فعالیت آن فاقد وجاهت قانونی است و باید برای آن اقدام شود. معاونت هماهنگی امور مناطق نیز ازجمله همین موارد است و بقای سازمانی این واحد مخالف قوانین است. به علاوه ۴۵ درصد واحدهای سازمانی معاونت هماهنگی امور مناطق اطباق قانونی ندارد و رسیدگی به آن در شورا تحت رسیدگی بوده که به زودی طرح آن تقدیم شورا می شود.

رسولی ابراز داشت: با توجه به لایحه اصلاح ساختار شهرداری و نامه رئیس شورای شهر انتظار دارم تا شهردار تهران حسب وظیفه نسبت به قانون مندی سازمان شهرداری اقدام کند.

کد خبر 5085012

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر حسن رسولی شورای شهر تهران شهرداری تذکر به شهردار تهران محسن فخری زاده ویروس کرونا شورای شهر تهران محدودیت های کرونایی شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی شهر تهران وضعیت راهها وزارت آموزش و پرورش شورای شهر میراث فرهنگی امداد رسانی وضعیت معابر هوای سالم شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه‌ها اقدام کنند

ابراهیم صفری تصریح کرد: برخی معابر و خیابان‌های شهر اردبیل و سایر شهر‌ها نیاز به ساماندهی دارند که نیاز است مدیران مناطق در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند. او گفت: مطالبه اساسی مردم تکمیل پروژه‌های در دست اجرا و ساماندهی معابر و کوچه‌ها و خیابان است که باید در این راستا اقدامات عملی انجام شود. عضو شورای اسلامی شهر اردبیل ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان با اشاره به نامگذاری امسال به جهش تولید با مشارکت مردم افزود: شورای اسلامی استان و شورای اسلامی شهر اردبیل برای تحقق این امر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و از تمام ظرفیت‌های موجود در این راستا استفاده خواهد کرد. صفری افزود: شورا‌ها باید با جدیت پیگیر مطالبات مردم و تحقق آنها باشند چرا که مردم ولی نعمتان جامعه و سرمایه بزرگ اجتماعی هستند و تحقق مطالبات مردم وظیفه اساسی مسئولان است. باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • قم امروز با چند سال قبل تفاوت‌های محسوسی پیدا کرده است
  • اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به از بین رفتن انگیزه‌ها شود
  • توصیه امام جمعه قم خطاب به مسئولان برای ایجاد وحدت
  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه‌ها اقدام کنند
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 
  • برخورد قانونی با متصرفان طبیعت در اشنویه
  • استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در غزه