Web Analytics Made Easy - Statcounter

لوریس چکناواریان با انتقاد از بی عملی مسئولان نسبت به وضعیت هنرمندان موسیقی در دوره کرونا، از روزگار خود در قرنطینه صحبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لوریس چکناواریان رهبر ارکستر و آهنگساز درباره وضعیت فرهنگ و هنر در کشورمان به ویژه در شرایط کرونایی گفت: از زمانیکه بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است همه ما در یک کشتی هستیم که امیدوارم این کشتی غرق نشود ولی با توجه به شرایط موجود و بیکاری بسیاری از هنرمندان کم کم کشتی هنر موسیقی در حال غرق شدن است و مسئولان باید هر چه سریعتر فکری به حال هنرمندان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نزدیک شاهد هستم که بسیاری از موسیقیدان ها در شرایط بدی زندگی می کنند و وظیفه دولت است که در شرایط بحرانی فکری به حال هنرمندان کند.

این آهنگساز با اشاره به اینکه شرایط هنرمندان موسیقی هر روز بدتر از قبل می شود، تاکید کرد: واقعا هنرمندان تمامی حوزه ها مظلوم واقع شده اند و گاهی فکر می کنم چرا هیچ مسئولی صدای هنرمندان را نمی شنود؟ هنرمند با کمک اثری که خلق می کند بر روح جامعه تاثیر می گذارد و اگر این روند ادامه دار شود هیچ جانی برای هنرمند برای خلق اثر باقی نمی ماند. در تمامی این سال ها موسیقی نسبت به هنرهای دیگر در شرایط سخت تری قرار داشت و این بیماری وضعیت را وخیم تر کرده است.

وی درباره کارهای جدید خود خاطرنشان کرد: کار من آهنگسازی است و بیشتر مواقع در خانه مشغول نوشتن و آهنگسازی بوده و هستم. چندین ماه است که در قرنطینه هستم و فقط مشغول نوشتن و آهنگسازی ام. مدتی است که مشغول آهنگسازی یک کار ارکسترال هستم و زمانیکه به مراحل نهایی نزدیک شود درباره آن صحبت می کنم.

چکناواریان افزود: به نظر من برای خلق یک اثر هنری نباید زمان تعیین کنیم به عنوان مثال ساخت «رستم و سهراب» ۲۵ سال و ساخت «کوروش کبیر» ۴۰ سال طول کشید به همین دلیل برای ساخت یک اثر هنری زمان مشخصی تعیین نمی کنم. ساخت هر اثر ارکسترال حدود پنج تا ۱۰ سال زمان می برد و امیدوارم بتوانم از این شرایط قرنطینه استفاده کنم و این اثر ارکسترال را تمام کنم.

این رهبر ارکستر در پایان گفت: متاسفانه در شرایط فعلی هیچ کدام از هنرمندان نمی توانند به راحتی به صحنه روند البته هنرمندان دیگر کم و بیش مشغول فعالیت هستند ولی هنرمندان موسیقی اصلا نمی دانند چه آینده ای در انتظارشان است و متاسفانه هیچ مسئولی جواب درست و قطعی نمی دهد تا هنرمندان این حوزه تکلیف خود را بدانند.

انتهای پیام/

منبع:صبا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟

افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی

این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • پرسپولیس به مربی تراکتور تبریک گفت
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • علت تغییر استاندار مازندران چه بود؟ | ویدئو
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر