Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@23:39:38 GMT

واکنش رسانه‌های روسی به ترور شهید فخری زاده

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۶۹۴۱

واکنش رسانه‌های روسی به ترور شهید فخری زاده

اقدام به شهادت رساندن دانشمند هسته ای ایران محسن فخری زاده  بسیار مورد توجه رسانه‌های روسیه قرار گرفته است.

برخی از این رسانه‌ها نظیر خبرگزاری‌های «ریا نووستی»، «اسپوتنیک»، «تاس» شبکه های تلویزیونی«RT» و   «ان.تی.وی» اقدام به انتشار ده‌ها خبر و مطلب کردند.

خبرگزاری بین‌المللی روسیه «ریا نووستی» ضمن مطلبی ترور دانشمند هسته ای ایران را اقدامی در جهت بهم ریختن اوضاع منطقه خاورمیانه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه «سرگئی دمیدنکو» استاد موسسه علوم اجتماعی آکادمی اقتصاد ملی و مدیریت دولتی روسیه گفت: هر آنچه با برنامه هسته ای و نوآوری ها در ایران ارتباط دارد، از سوی اسرائیل یک تهدید بالقوه تلقی می شود.  بنابر این اولین مظنونین در این وضعیت، اسرائیل و آمریکا هستند.

به گفته وی، چنین عملیات هایی معمولاً توسط سرویس های ویژه این دو کشور انجام می شود و بین خود، اطلاعات رد و بدل می کنند. اما با توجه به وضعیت کلی خاورمیانه، می توان گفت که چنین اقدامی بیش از آمریکا به نفع اسرائیل می باشد.

به اعتقاد دمیدنکو، پیچیدگی وضعیت ژئوپلیتیک در خاورمیانه که به طور مستقیم با افزایش نفوذ ایران در نزدیکی مرزهای اسرائیل و به طور خاص سوریه و لبنان ارتباط دارد، این احتمال را تائید می کند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به استناد رسانه های ایرانی، نوشت اسرائیل پشت ماجرای ترور شهید فخری‌زاده قرار داشته و ایران در زمان مناسب پاسخ این اقدام ننگین را خواهد داد.

هدف صهیونیست‌ها از ترور چنین شخصیتی قطعا این است که پای ایران را به یک جریان بزرگ تر باز کنند، اما همانگونه که رئیس جمهور ایران گفت تهران در دام آنها گیر نمی کند. با این وجود جمهوری اسلامی حتما پاسخ این جنایت را خواهد داد.

خبرگزاری «اینترفاکس» با انتشار مطلبی مظنون احتمالی ترور فیزیکدان ایرانی را اسرائیل نام برد. شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایرانی را یکی دیگر از تلاش های دولت ترامپ و نتانیاهو برای استفاده از زمان باقی مانده تا روی کار آمدن جو بایدن جهت اعمال فشارهای بیشتر بر ایران عنوان کرد.

اینترفاکس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «آکسیوس» نوشت: دولت ترامپ تلاش های خود در جهت فراهم کردن موانع جهت ازسرگیری مذاکرات با ایران و بازگشت آمریکا به برجام را پنهان نمی دارد و تحریم ها، عملیات مخفی و تهدیدات حمله نظامی بخشی از این تلاش ها می باشد.

این خبرگزاری همچنین اشاره کرده که تا 20 ژانویه سال 2021 که قرار است مراسم تحلیف بایدن برگزار شود، دولت ترامپ سعی خواهد کرد تا میزان تنش ها با جمهوری اسلامی افزایش یابد که این موضوع شرایط جهت بازگشت به مذاکرات با تهران را برای دولت بایدن سخت تر خواهد کرد.

روزنامه «روسیسکایا گازتا» در مطلبی تحت عنوان «بمب‌گذاری زیر پای خاورمیانه؛ ایران را به اقدامات شدید تلافی جویانه در منطقه تحریک می کنند» به آن اشاره کرد که قبل از حادثه ترور محسن فخری زاده، آمریکا اقدام به اعزام ناو هواپیمابر هسته ای «نیمیتز» و بمب افکن های استراتژیک بی -52 به خلیج فارس کرد.

اسرائیل نیز که توسط سرویس های ویژه خود علیه برنامه هسته ای ایران اقدام می کند، به سفارت خانه های خود دستور داده است تا در حالت آماده باش قرار بگیرند.

«کنستانتین کاساچف» رییس کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه در صفحه توییتر خود در خصوص افزایش تنش ها در خاورمیانه، نوشت: همه این مقدمات نشان دهنده آمادگی برای درگیری های گسترده است که ترور دانشمند هسته ای ایران می تواند نقش به اصطلاح ماشه را اجرا کند.

به اعتقاد این مقام روسی، هدف این اقدام تروریستی «بی ثبات سازی اوضاع منطقه و برانگیختن واکنش شدید ایران» می باشد.

«لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز ضمن صحبت با خبرگزاری روسی «تاس»، هدف از ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را «تحریک تهران» عنوان کرد و گفت که روسیه این اقدام را محکوم و به مردم ایران و بستگان فخری زاده ابراز همدردی می کند.

این خبرگزاری روسی در مطلب دیگری با عنوان «سپاه اعلام کرد: راه شهید فخری زاده ادامه دارد»، بخش های از بیانیه سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده را آورده است.

از جمله آمده است: تروریست‌ها و دشمنان اسلام می‌خواهند حرکت و پیشرفت ملت ایران را متوقف کنند، اما بدانند که قطعاً پاسخ آنها را خواهیم داد.

این رسانه روسی مطلب خود را با این سخنان سردار حاجی زاده به پایان رسانده است: راه این شهید و دیگر شهدای ترور ادامه دارد و این شهادت‌ها رغبت و انگیزه دوستان و همکاران این شهید را برای ادامه راه او بیشتر خواهد کرد.

قابل ذکر است که رسانه های روسی در مورد واکنش سازمان ها و کشورهای مختلف جهان و همچنین شخصیت های سیاسی و اجتماعی نسبت به این اقدام ننگین دشمنان جمهوری اسلامی مطالب متعددی منتشر کرده اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دانشمند هسته ای فخری زاده رسانه های روسیه ترور رسانه های روسی شهید فخری زاده دانشمند هسته ای ایران محسن فخری زاده رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.

در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.

دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل است
  • فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای: مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل هستند
  • پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل
  • اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان حزب‌الله را ترور کرد