Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «سید حسن رسولی» روز سه‌شنبه در دویست و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با ارایه تذکری افزود: تعیین تکلیف معاونت توسعه منابع انسانی باید در دستور کار قرار گیرد.  

وی گفت: تفکیک این معاونت از حوزه معاونت مالی اداری بدون رعایت ماده ۱۱۲ قانون استخدام کشوری و ماده ۴ آیین نامه استخدامی شهرداری تهران صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی افزود: تداوم فعالیت این واحد سازمانی در ستاد و زیر مجموعه های آن در مناطق غیر قانونی است و باید در اسرع وقت نسبت به طی مراحل تایید و تصویب آن در شورای اسلامی و سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تذکر خود افزود: بر اساس ماده ۱۱۲ قانون استخدام کشوری، شهرداری‌ها مکلفند نسبت به تمامی لوایح استخدامی وهر نوع وضع و اصلاح و تغییر مقررات استخدامی قبلا موافقت سازمان امور اداری و استخدامی کشور را جلب کنند.  

رسولی عنوان کرد: ماده ۵۴ قانون شهرداری بیان می کند که سازمان اداری شهرداری با اطلاع شورای شهر بایستی به تصویب وزارت کشور برسد.

وی گفت: قانون اصلاح پاره‌ای از مواد قوانین مربوط به شهرداری و نوسازی و عمران شهری مصوب هفتم تیر ماه ۵۱، اختیارات وزارت کشور را به انجمن شهر(شورای اسلامی شهرتهران) واگذار کرده است.

وی افزود: ماده ۴ قانون آیین نامه استخدامی شهرداری تهران مصوب ۱۳۵۹ شورای انقلاب مقرر می‌دارد، سازمان تفصیلی شهرداری با قید پست‌های سازمانی با رعایت ماده ۱۱۲ قانون استخدام کشوری به تصویب شورای شهر برسد.

به گفته وی، تشکیل معاونت فرهنگی اجتماعی بدون رعایت ماده ۱۱۲ قانون استخدام کشوری بوده و تبعآ تداوم فعالیت آن و واحدهای متناظر در مناطق فاقد وجاهت قانونی است لذا لازم است نسبت به رفع موانع مربوطه از مجاری قانونی فوق الذکر اقدام شود.

خزانه‌دار شورا گفت: از آنجا که وظایف و ماموریت‌های اولیه معاونت هماهنگی امور مناطق به تدریج به سایر معاونت‌ها واگذار شده بقاء سازمانی این واحد مغایر ضوابط تشکیلاتی مصوب است.  

وی یادآور شد: علاوه بر موارد ذکر شده حداقل ۴۵ درصد واحدهای سازمانی مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها ابتناء قانونی ندارد که رسیدگی به این مهم وفق لایحه تقدیمی در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تحت رسیدگی می‌باشد و گزارش نهایی آن در آینده نزدیک تقدیم صحن شورای اسلامی شهر جهت انجام وظایف قانونی محوله خواهد شد.

رسولی گفت: با توجه به این دلایل و تقاضای استرداد لایحه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته و نامه رئیس  شورای اسلامی شهر تهران، انتظار دارم حسب وظیفه با انجام مراحل پیش گفته، نسبت به قانون‌مندی سازمان و مدیریت شهرداری اقدام کنند.

برچسب‌ها شورای شهر سید حسن رسولی شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر سید حسن رسولی شهر تهران شورای شهر سید حسن رسولی شهر تهران اخبار کنکور شورای اسلامی شهر شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: هر ساله در فصل پاییز ۴۰ نوع پیاز گل لاله در باغ لاله کاشته می‌شود و در فروردین سال بعد در قالب باغ نمایشگاهی، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: باغ رنگارنگ لاله در شهر صنعتی اراک، مردم را به تماشای یکی از زیبایی‌های جذاب طبیعت در فصل بهار دعوت می‌کند.

وی افزود: هم اینک دو هزار و ۵۰۰ مترمربع باغ گل شهر صنعتی اراک به انواع گل لاله اختصاص داده شده است.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اراک تصریح کرد: هرسال در فصل پاییز ۴۰ نوع پیاز گل لاله در باغ لاله کاشته می‌شود و در فروردین سال بعد در قالب باغ نمایشگاهی، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

نجفی اضافه کرد: اگر شرایط آب و هوا مطلوب باشد و لاله‌ها روی سرشاخه باقی بمانند، مردم می‌توانند از باغ لاله دیدن کنند که به صورت تخمینی، می‌توان تا یک هفته آینده از باغ دیدن کرد.

وی گفت: ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر هر روز از باغ لاله اراک بازدید می‌کنند که در روزهای تعطیل به یک‌هزار نفر می‌رسد.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اراک افزود: ۳۰۰ هزار نفر سال گذشته از باغ لاله اراک بازدید کردند.

کد خبر 746982

دیگر خبرها

  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک