Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@15:40:23 GMT

۸۵۸ حلقه چاه غیرمجاز آب در تهران مسدود شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۷۳۹۵

۸۵۸ حلقه چاه غیرمجاز آب در تهران مسدود شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، حمید شاهرخ نیا، در جلسه کمیته راهبردی طرح احیا و تعادل بخشی که با حضور جمعی از معاونان و مدیران شرکت برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: تاکنون با همت و پیگیری امورهای منابع آب، ۸۵۸ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون مسدود شده که بیشترین تعداد، مربوط به شهرستان‌های تهران و پردیس و شهریار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به افت روز افزون سطح آب‌های زیرزمینی و ممنوعیت توسعه بهره برداری جهت مصارف کشاورزی و محدودیت‌های استفاده از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی و نظر به تغییر نگرش وزارت نیرو از طرح‌های سازه‌ای به طرح‌های پیشگیرانه مانند طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، جلوگیری از تخلفات منابع آبی در محدوده عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران امری ضروری است.

شاهرخ نیا با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۰۸ عدد کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است، تصریح کرد: هدف از این اقدام مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات است؛ چرا که با نصب کنتورهای هوشمند در طول سال، میزان آب استحصالی هر چاه سنجش شده و در صورت اضافه برداشت هشدارهای لازم به بهره بردار داده می‌شود.

مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۴۷ دستگاه حفاری غیر مجاز نیز توقیف شده است که امور منابع آب دماوند با ثبت ۱۹ مورد توقیف دستگاه غیر مجاز عملکرد خوبی را در این حوزه رقم زده است.

شاهرخ نیا در ادامه به انجام ۲۷ مورد عملیات تقلیل منصوبات چاه‌های مجاز توسط امورهای منابع آب استان اشاره کرد و گفت: با این اقدامات، از اضافه برداشت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار متر مکعب آب از سفره‌های آبی استان تهران جلوگیری به عمل آمده است.
مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی وظیفه اصلی و یکی از تکالیف قانونی ما است، اظهار داشت: امیدواریم در فرصت باقی مانده تا پایان سال جاری، با همت هر چه بیشتر درهمه ارکان شرکت، مسائل مربوط به صیانت از منابع آب با جدیت بیش از پیش پیگیری شود. مقرر شده با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت‌های کنتورسازی در قالب تسهیلات امکان نصب کنتورهای حجمی هوشمند آب و برق برای بهره برداران مهیا شود.

کد خبر 5085034

منبع: مهر

کلیدواژه: چاه غیرمجاز مصرف آب حفر چاه چاه آب ویروس کرونا قیمت دلار قیمت مرغ اوپک نهاده های دامی شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت قیمت یورو بازار سرمایه پالایشی یکم محسن فخری زاده وزارت صنعت معدن و تجارت تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی طرح احیا و تعادل بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال مسدود شد

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال در هر دو مسیر تا اطلاع ثانوی خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره اظهار کرد: امروز (۷ فروردین) محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال در هر دو مسیر به علت تخلیه بار ترافیک تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت ترافیکی محورها بیان کرد: براساس آخرین گزارشات دریافتی تا ساعت ۱۲ امروز، جنوب به شمال محور چالوس (پل زنگوله تا هریجان و مکارود تا میانک) و شمال به جنوب محدوده‌های میانک، مجلار، هزار چم، ولی آباد و تونل کندوان، آزادراه تهران شمال (محدوده‌های تونل شماره ۱۳، تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک و تونل البرز)، جنوب به شمال محور هراز (محدوده‌های مشاء، لاسم تا گزنک و بایجان) و شمال به جنوب (محدوده کلرد) و آزادراه رشت _قزوین (رودبار) ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا همچنین بیان کرد: محور خرم آباد-پلدختر و محور مینودشت _ پل بایلر نیز مسدود است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خلوتی خیابان های تهران و سرعت غیرمجاز
  • مسیر جنوب به شمال محور چالوس به تهران مسدود می‌شود
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • ۷۱۶ دستگاه رمز ارز در تبریز کشف شد
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • ورودی‌های کندوان و آزادراه تهران - شمال مسدود شد
  • محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال مسدود شد
  • ورودی های کندوان و آزادراه تهران - شمال مسدود شد
  • اقدامات توسعه‌ای مترو تهران برای سال ۱۴۰۳