Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@15:37:43 GMT

ساخت داروی موثر بر درمان کرونا توسط محققان شیرازی

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۷۴۲۲

ساخت داروی موثر بر درمان کرونا توسط محققان شیرازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، استاد تمام دانشگاه شیراز که موفق به تولید این داروی گیاهی شده است، گفت: این طرح که شامل هشت گیاه دارویی بسیار ارزشمند برای برطرف کردن علائم بیماری کووید ۱۹ است، پس از داوری توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با عنوان اثر بخشی عصاره هشت گونه گیاه دارویی بر کنترل علائم خفیف تا متوسط ظاهری بیماری کووید ۱۹  (گرانت کووید شماره ۱۹۵۱۶) مورد تأیید و پذیرش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سحرخیز با اشاره به بحرانی بودن شیوع بیماری کرونا در کشور و جهان و انتشار سریع آن، اظهار داشت: در اسفندماه سال گذشته طرح پژوهشی داروی گیاهی مؤثر بر علائم بیماری کرونا را مورد بررسی و مطالعه قرار دادیم و با استفاده از منابع غنی طب سنتی و طب جدید و مطالعات عمیق در منابع علمی روز دنیا طرحی پژوهشی با بیش از ۱۰۰ رفرنس معتبر علمی را گردآوری و تنظیم کردیم.

این پزشک داروساز افزود: طرح برای بررسی بعدی به کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارجاع و پس از داوری و بررسی، مورد تصویب کمیته اخلاق واقع شد. در مرحله بعد، طرح یاد شده برای گرفتن کد IRCT از مرکز کارآزمایی بالینی ایران، در سایت جامع آن مرکز ثبت و مورد بررسی داوران مربوطه قرار گرفته و موفق به اخذ کد کارآزمایی بالینی شد.

این استاد تمام دانشگاه شیراز ادامه داد: پس از فرمولاسیون و تهیه داروی گیاهی که بهره‌مند از متابولیت‌های متنوع دارویی هشت گیاه دارویی ارزشمند است، دارو در ظروف مناسب بسته بندی و برای انجام کارآزمایی بالینی به بخش کرونا در بیمارستان‌های شهید چمران و حضرت علی اصغر (ع) شیراز منتقل و در اختیار بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از یک ماه کارآزمایی بالینی، نتایج تحقیق نشان داد که دارو سبب برطرف شدن علائم بالینی بیماران شده، تب بیمار را قطع، درگیری ریه را برطرف کرده و اکسیژن خون در بیماران به بالای سطح ۹۳ تثبیت می‌کند و مدت زمان بستری را به طور معنی داری کاهش داده و نهایتاً بیمار ترخیص می شود،انجام می‌شود، این پژوهش پس از هشت ماه تلاش بی وقفه با موفقیت به پایان رسید و گزارش و مقاله آن توسط ناظر طرح مورد تأیید قرار گرفت و مدارک این طرح هم اکنون برای کسب مجوزهای لازم به منظور تولید انبوه دارو به معاونت غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارسال شده است.

سحرخیز در ادامه گفت: پس از اتمام طرح، داروی گیاهی مذکور که نام آن را «روژدا» (به معنی طلوع خورشید) انتخاب کردیم به عنوان یک کمک کننده درمانی در اختیار تعداد زیادی از داوطلبان مبتلا به کووید ۱۹ که عمدتاً در قرنطینه بودند و تست آن‌ها به تازگی مثبت شده بود، قرار گرفت.

استاد تمام دانشگاه شیراز، گفت: جلوگیری از بروز علائم بیماری و تسریع در برطرف شدن علائم بیماری در بیماران علامت دار، از ویژگی‌های این دارو است که نظر مثبت بیماران بسیاری را به خود جلب کرد.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دارو گیاهی محققان شیرازی کارآزمایی بالینی علائم بیماری داروی گیاهی قرار گرفت کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان افسردگی مقاوم به دارو با ایمپلنتی به اندازه نخود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان دانشگاه رایس یک محرک مغز ابداع کرده اند که به طور خلاصهDOT نام دارد. DOT جایگزینی درمانی برای شرایطی مانند افسردگی مقاوم نسبت به دارو و دیگر اختلالات روانی است.

این دستگاه در مقایسه با فناوری های دیگر روشی ساده تر و کم خطر تر برای تحریک عصبی در بیماران فراهم می کند. جیکوب رابینسون پروفسور دانشگاه رایس در این باره می گوید: ما نشان دادیم دستگاه ابداعی مان که به اندازه یک دانه نخود است می تواند موتور کورتکس را فعال کند و همین امر به حرکت دست بیمار منجر می شود.

DOT برخلاف دیگر فناوری های رابط مغز نیازمند باتری های بزرگ و سیم های طولانی نیست و به همین دلیل کم تهاجمی تر است و بیماران راحت تر می توانند به آن دسترس یابند.

دستگاه قابل نصب زیست پزشکی مذکور روی قدرت مگنتوالکتریک متکی است که میدان های مغناطیسی را به پالس های الکتریکی تبدیل می کند. این فناوری سبب می شود محرک طی فرایند تحریک مغز به طور بی سیم، نیرو دریافت کند.

به عبارت دیگر با کمک یک فرستنده خارجی، نیروی مورد نیاز دستگاه به طور بی سیم و بدون نیاز به باتری تامین می شود. ایمپلنت مذکور با عرض ۹ میلیمتر می تواند با ۱۴.۵ ولت الکتریسیته یک منطقه خاص از مغز را تحریک کند.

نصب این ایمپلنت کم تهاجمی در مغز فقط ۳۰ دقیقه طول می کشد. پزشکان طی مدت کوتاهی دستگاه کوچک را در استخوان بالای مغز قرار می دهند. همچنین می توان این ایمپلنت را در دورا (dura) یک غشای محافظ پایه جمجمه نصب کرد. طبق پژوهش ایمپلنت و محل برش روی سر نامحسوس هستند و بیمار پس از نصب ایمپلنت و درهمان روز می تواند به خانه خود برود.

محققان برای ارزیابی تاثیرگذاری دستگاه آن را در مغز یک بیمار انسانی نصب کردند. آنها از ایمپلنت برای تحریک یک منطقه خاص از مغز یعنی موتور کورتکس استفاده کردند که حرکات اختیاری را کنترل می کند.

علاوه برآن محققان عملکرد طولانی مدت دستگاه را روی خوک ها نیز آزمایش کردند. این ایمپلنت تا ۳۰ روز در بدن این حیوانات دوام آورد.

کد خبر 6079774 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • درمان افسردگی مقاوم به دارو با ایمپلنتی به اندازه نخود
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • درمان آلرژی غذایی شدید
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • منبع دوم داروی فاکتور۸ کشور با تولید یک شرکت دانش‌بنیان
  • طراحی نرم‌افزار اندازه‌گیری علائم حیاتی با چهره انسان توسط محققان کشور
  • بازماندگان کووید شدید ماه‌ها بعد با مشکلات سلامتی مواجه می شوند
  • پیشرفت تحقیقات در درمان بیماری ویلسون